Το λάθος των υπηρεσιών να μην αναρτήσουν στη Διαύγεια τα εντάλματα πληρωμής των λεωφορειούχων της Θεσσαλονίκης μέχρι 30 Σεπτεμβρίου σταματούν και πάλι τα
δρομολόγια μεταφοράς των μαθητών στην περιοχή. Συγκεκριμένα, αν και οι σχετικές πιστώσεις για τους λεωφορειούχους είχαν εγκριθεί το Ελεγκτικό Συνέδριο τις μπλόκαρε τονίζοντας ότι δεν μπορούν να εγκριθούν αν προηγουμένως δεν έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια μέχρι 30 Σεπτεμβρίου. Μάλιστα, απέρριψε ως υποδεέστερη του σχετικού νόμου εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών, που δίνει περιθώρια δημοσιοποίησης έως το τέλος του χρόνου. Αποτέλεσμα, ο Σύνδεσμος Πρακτόρων Τουρισμού Μακεδονίας – Θράκης να αποφασίσει ότι από την Τετάρτη σταματά τα δρομολόγια για μαθητές στο νομό Θεσσαλονίκης.
Το θέμα επιχειρήθηκε να λυθεί με την ατυχή τροπολογία που λόγω της γενικότητάς της θεωρήθηκε ότι στην ουσία καταργούσε τη Διαύγεια και γι’ αυτό αποσύρθηκε, με αποτέλεσμα η μεταφορά των μαθητών της Θεσσαλονίκης να βρίσκεται για μία ακόμη φορά στο αέρα.
Π. Κεντρικής Μακεδονίας: Να δοθεί άμεσα λύση
Με δήλωσή του ο αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αρμόδιος για το ζήτημα της μεταφοράς μαθητών, Φάνης Παπάς ζητά από την κυβέρνηση να δώσει άμεσα λύση στο δίκαιο αίτημα των ιδιοκτητών λεωφορείων που υλοποιούν τη μεταφορά των μαθητών, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Παρ’ όλο που υπήρξε συμφωνία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τα υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τροπολογία που προέβλεπε την αναδρομικότητα στην εξόφληση των ενταλμάτων πληρωμής της μεταφοράς μαθητών για τα σχολικά έτη 2012-2013 και 2013-2014, η υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Εύη Χριστοφιλοπούλου ζητά αδικαιολόγητα την απόσυρση της σχετικής παραγράφου της τροπολογίας, με αποτέλεσμα η μεταφορά των μαθητών να βρίσκεται και πάλι στον αέρα και να ταλαιπωρούνται χιλιάδες παιδιά και οι γονείς τους», καταλήγει ο κ. Παπάς.
Χριστοφιλοπούλου: Δεν μπορούμε να καταστρατηγούμε της Διαύγεια
Το γεγονός προκάλεσε την αντίδραση της υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Εύης Χριστοφιλοπούλου, η οποία απορρίπτει τις κατηγορίες τονίζοντας ότι «δεν προτιθέμεθα να καλύπτουμε την ολιγωρία των αρμόδιων φορέων κάθε φορά με την καταστρατήγηση του θεσμού της “Διαύγειας”. Πολύ περισσότερο τη στιγμή που με πρωτοβουλία της παρούσας πολιτικής ηγεσίας του ΥΔΜΗΔ η “Διαύγεια” ενισχύθηκε σημαντικά σε θεσμικό, οργανωτικό και επιχειρησιακό επίπεδο», καταλήγει η κ. Χριστοφιλοπούλου.
Το πλήρες κείμενο ης δήλωσης της κ. Χριστοφιλοπούλου είναι το εξής:
«Η εξυπηρέτηση των πολιτών αποτελεί προμετωπίδα του μεταρρυθμιστικού έργου του ΥΔΜΗΔ και η “Διαύγεια”, ένας θεσμός δημοκρατίας που από το 2010 αποτελεί πυλώνα διαφάνειας στην υπηρεσία των πολιτών, αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση.
Πριν έναν, περίπου, χρόνο θωρακίσαμε θεσμικά τη “Διαύγεια” και πλέον αποτελεί νόμο του κράτους ότι “κάθε πράξη, αποκτά ισχύ μόνο μέσω της ανάρτησής της στη Διαύγεια και το αναρτημένο έγγραφο υπερισχύει έναντι των υπολοίπων εκδόσεων της πράξης”.
Επομένως θεωρούμε ατυχές το να επιρρίπτονται ευθύνες στο ΥΔΜΗΔ για τη χαρακτηριστική αμέλεια των υπηρεσιών που, αντίθετα σε ότι ορίζει η νομοθεσία, καθυστέρησαν την ανάρτηση αποφάσεων πληρωμών προς τους ιδιοκτήτες λεωφορείων που υλοποιούν τη μεταφορά μαθητών στην Κεντρική Μακεδονία.
Το ΥΔΜΗΔ συνεργάζεται με το Υπουργείο Οικονομικών προς την κατεύθυνση άμεσης λύσης για τη μεταφορά των μαθητών και τη καταβολή των δεδουλευμένων στους μεταφορείς, με σεβασμό στις αρχές της διαφάνειας και της νομιμότητας.
Ωστόσο δεν προτιθέμεθα να καλύπτουμε την ολιγωρία των αρμόδιων φορέων κάθε φορά με την καταστρατήγηση του θεσμού της “Διαύγειας”. Πολύ περισσότερο τη στιγμή που με πρωτοβουλία της παρούσας πολιτικής ηγεσίας του ΥΔΜΗΔ η “Διαύγεια” ενισχύθηκε σημαντικά σε θεσμικό, οργανωτικό και επιχειρησιακό επίπεδο».