Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Μυστικά επιτυχίας για ξένες αγορές - Κεντρική ενότητα της 2ης ημέρας του συνεδρίου του ΣΕΒΕ

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον αποστολέα του μηνύματος.... ΣΕΒΕ
 Με τις ενότητες “Building a Global Presence”, “Inspiring Trade Globally” και “How to export in” συνεχίστηκαν οι εργασίες της δεύτερης ημέρας του συνεδρίου39ου IATTO FORUM – EXPORT SUMMIT II, σήμερα, 26 Σεπτεμβρίου 2013, με αμείωτο το
ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων συνέδρων.

Την εναρκτήρια ενότητα “Building a Global Presence”, που διοργάνωσε ο ΣΕΒ σε συνεργασία με τον ΣΕΒΕ, χαιρέτησε ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος, ΣΕΒ, κ. Χάρης Κυριαζής ο οποίος τόνισε την ανάγκη ενεργητικής στήριξης των εξαγωγικών επιχειρήσεων και ειδικά των αναπτυσσόμενων. Στο εισαγωγικό πάνελ, ο Δρ Γιώργος Ξηρογιάννης, Senior Advisor στο ΣΕΒ μαζί με τον κ. Διονύση Κολοκοτσά, Public Policy Manager, Google, ανακοίνωσαν τη συνεργασία του ΣΕΒ με τη Google για τη διαμόρφωση μιας εξειδικευμένης διαδικτυακής πλατφόρμας για τους Έλληνες εξαγωγείς που παρέχει υπηρεσίες εκπαίδευσης, ενημέρωσης και συμβουλευτικής υποστήριξης, ενώ ο κ. Κωνσταντίνος Γιαννάτος, Senior Advisor στο ΣΕΒ επικεντρώθηκε στην «Πρωτοβουλία για την Εξωστρέφεια Export Expert», μια πρωτοβουλία του ΣΕΒ που υλοποιείται με τη στενή συνεργασία του ΣΕΒΕ. Η πρωτοβουλία που ξεκίνησε τον Απρίλιο και συνεχίζεται με ιδιαίτερη επιτυχία έως και σήμερα, απευθύνεται σε στελέχη εξαγωγικών επιχειρήσεων με σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ουσιαστική κατανόηση των διαδικασιών διεθνοποίησης.

Στο πρώτο θεματικό πάνελ “Digital Marketing and Trade”, ο κ. Πάνος Ζαφειρόπουλος, Συντονιστής της Υποστηρικτικής Ομάδας Εργασίας της Ε.Σ.Η.Δ. για την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση,  παρουσίασε το γενικότερο πλαίσιο από πλευράς του κρατικού μηχανισμού και τη νομοθεσία σε θέματα Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης. Στη συνέχεια ο κ. Βαγγέλης Γεροβασιλείου, Δ/νων Σύμβουλος, Κτήμα Γεροβασιλείου αναφερόμενος στη διαδικτυακή δραστηριότητα της εταιρίας του είπε χαρακτηριστικά ότι «το e-shop της εταιρίας μας ξεκίνησε γιατί εκεί μας οδήγησαν οι τάσεις της αγοράς και η ίδια η ζήτηση των προϊόντων μας, απ’ ευθείας από το εξωτερικό». Τέλος, ο κ. Κωνσταντίνος Σκιάνης, Συν-ιδρυτής και Digital Marketing Manager, Mediacube, παρουσίασε μια σειρά από χρήσιμα ηλεκτρονικά εργαλεία που μπορούν να βοηθήσουν την προσπάθεια των εξαγωγικών και εν δυνάμει εξαγωγικών επιχειρήσεων να αποκτήσουν εξωστρεφή προσανατολισμό.

Στο δεύτερο θεματικό πάνελ “Branding/ Logistics/ New Markets” ο κ.Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος, ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέφερε ότι το τρένο μπορεί να είναι η ατμομηχανή της παραγωγικής βάσης της χώρας ενώ τόνισε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με το ΣΕΒ συνεργάζονται ώστε  εντός του επόμενου εξαμήνου να τεθεί σε λειτουργία ένας εμπορευματικός κόμβος (hub) στη Θεσσαλονίκη,  ο οποίος θα αξιοποιείται για τη σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων από την Αθήνα στη Βόρεια Ελλάδα, στα Βαλκάνια και απο  την Τουρκία. Ο κ. Γιάννης Αποστολάκος, Εκτελεστικός Διευθυντής, Gaea, μίλησε για το πώς η Gaea χτίζει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές αγορές, όπως των ΗΠΑ. Σύμφωνα με τον κ. Αποστολάκο, η Gaea στοχεύει με προσεκτικά βήματα στην προβολή των προϊόντων της εταιρίας, στην premium κατηγορία του special food, ως συνώνυμα της ποιότητας, της παράδοσης, της αυθεντικότητας και της καινοτομίας για τη διεθνή προώθηση της γαστρονομικής μας παράδοσης. Ο Δ/νων Σύμβουλος της DK Consultants, κ. Δημήτρης Καραβασίλης μίλησε για τοχτίσιμο ενός διεθνούς brand και συγκεκριμένα ανέφερε ότι «το branding είναι η εικόνα, η ψυχή και η ουσία, το άθροισμα, με λίγα λόγια, όλων των εμπειριών της εταιρίας».

Στο τρίτο θεματικό πάνελ με θέμα “Critical Factors for International Trade”, ο κ.Γρηγόρης Δημητριάδης, Ειδικός Σύμβουλος & Συντονιστής Εθνικής Στρατηγικής Εξαγωγών, Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας παρουσίασε τιςπρωτοβουλίες του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για ταδιευκόλυνση του διασυνοριακού εμπορίου. Για την κα. Ντέμη Μητρογιαννοπούλου, Πρόεδρος, ΑΡΓΩ ΑΕΒΕ, το θέμα της συσκευασίας είναι αναγκαιότητα για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να εξάγει, ενώ η υιοθέτηση των απαιτούμενων από το εξωτερικό προδιαγραφών είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχημένη διείσδυση σε ξένες αγορές. Στη συνέχεια, ο κ.Μπάμπης Φιλαδαρλής, Δ/νων Σύμβουλος, Global Greece, στην εισήγησή του ανέφερε ότι «σημαντικοί παράγοντες για την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου, μεταξύ άλλων είναι οι στόχοι που θέτει κάθε επιχείρηση συναρτήσει των δυνατοτήτων της. Τα εργαλεία που μπορούν να ενδυναμώσουν αυτούς τους στόχους, όπως ο «χάρτης των εξαγωγών» είναι πρωτοποριακά και βοηθούν στην ουσιαστική ανάπτυξη των εξαγωγών της εταιρίας».

Κλείνοντας την ενότητα “Building a Global Presence”, ο κ. Γιαννάτος επεσήμανε ότι η συγκεκριμένη ενότητα αποτελεί μια δράση δικτύωσης που έλαβε χώρα στα πλαίσια του προγράμματος «Πρωτοβουλία Εξωστρέφειας Export Expert» που συγχρηματοδοτείται απο τα Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση, ΕΣΠΑ 2007-2013.

Στην δεύτερη ενότητα “Inspiring Trade Globally” ο κ. Massimo GuerriniRegional Sales Executive for EuropeSGS Governments & Institutions Services (GIS) μίλησε για το Product Conformity Assessment (PCA), που αποτελεί ένα προϊόν ελέγχου και πιστοποίησης υπηρεσιών, απαραίτητο για όσες επιχειρήσεις επιθυμούν να αναπτύξουν τη δράση τους εντός και εκτός ελληνικών συνόρων. Στη συνέχεια, ο κ.Γιώργος Δημητρακόπουλος, Τεχνικός Σύμβουλος, GSAssociation Greece, αναφέρθηκε στη συμβολή του συστήματος GS1 στο Διεθνές Εμπόριο, παρέχοντας στις επιχειρήσεις τα εργαλεία για την υιοθέτηση μιας «διεθνούς γλώσσας», την ιχνηλασιμότητα, την ασφάλεια των προϊόντων και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. Σύμφωνα με τον κ. Χρήστο ΤσάγκοPartnerBoston Hamilton, «η επέκταση στις αγορές του εξωτερικού δεν πρέπει να γίνεται με οπορτουνισμό, αλλά σοβαρά και με προσεκτικό σχεδιασμό, καθώς το κόστος διόρθωσης λαθών που ενδεχομένως θα γίνουν είναι μεγάλο». Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Αντώνη Γκόρτζη, Πρόεδρο για την Ευρώπη του Δικτύου Επιχειρηματικής Ηθικής «οι εξελίξεις με την κρίση σηματοδοτούν την ανάγκη για έναν νέο τρόπο επιχειρείν, δεδομένου ιδίως ότι η εξωστρέφεια μπορεί να υπάρξει πλέον μόνο ως συνέπεια της συνεργασίας κράτους, αγορών και κοινωνίας».

Η τρίτη ενότητα “How to export in” – Country reportslearn from the experts, αποσκοπούσε στο να μεταφέρει στους Έλληνες εξαγωγείς μια ματιά «εκ των έσω»και «μυστικά επιτυχίας», τι να προσέξουν και τι να αποφύγουν κατά τη δραστηριοποίησή τους σε αγορές όπου τα ελληνικά προϊόντα έχουν μεγάλη δυναμική ανάπτυξης.


Συγκεκριμένα καλύφθηκαν οι αγορές:
-Αυστραλία, με ομιλητές τον κ. Λευτέρη Σαίτη, ΚΡΟΝΟΣ και κ. Αντώνη Τζήκα, ΖΑΝΑΕ
-Κίναμε ομιλητές τον Καθηγητή v. Jenster, Nordic International Management Institute και κ. Γιώργο ΜοσχοβάκηKleemann Hellas.
-Ρωσία, με ομιλητή τον κ. Άγγελο ΙατρίδηAlpha Estate
-Νότια Αφρική, με ομιλητές την κα. Rose Blatch, ITRISA και τον κ. Δημήτρη ΛόλοIsomat
-Τουρκίαμε ομιλητές τον κTevfik Bilgen, Turkish Greek Business Council, τον κ.Κωνσταντίνο Καλλέντζη, Palmali ltd, τον κΚωνσταντίνο Παλατιανά, Palaplastκαι τον κΓεδεών Βούλη, Voulis Chemicals
-ΗΠΑ, με ομιλητές την κα. Sarah Jackson, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, University of the Incarnate Word και τον κ. Κωνσταντίνο ΚωνσταντινίδηPelopac

Εκτός από την Εθνική Τράπεζα, η οποία είναι ο Μέγας χορηγός του Συνεδρίου,χορηγοί είναι επίσης οι: Gold - EntersoftGS1, ExposystemSilver - DK ConsultantsDHLBoston HamiltonSGSΟΑΕΠΣαμαράς & ΣυνεργάτεςBronze -InterklarkOlympia ElectronicsIntertransStandardIsomatΖΗΤΑ ΑΒΕΤΕGlobal GreeceSupporters - Euler HermesRandstadΕλληνικά ΛιπάσματαGreek Exports,PalaplastΛουφάκης Χημικά ΑΒΕΕΕλληνικοί ΛευκόλιθοιΟΠΤΟ Ελλάςtuvunu,GoogleΧορηγοί επικοινωνίας του συνεδρίου είναι: Αγγελιοφόρος, Δημοκρατία, Ναυτεμπορική, Ελευθεροτυπία, ΔΙΟΝ TVKA-BUSINESSSTATBANK, ΡΑΔΙΟ Θεσσαλονίκη, LiveMediaMetagenesis.