ΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
* Δ/ΝΤΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ ΡΑΦΑΗΛ ΠΥΛΑΡΙΝΟΣ: «ΣΠΕΡΝΟΥΜΕ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΜΟΡΦΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΓΟΝΕΙΣ»!
Μια σπάνια ευκαιρία είχαν, αυτές τις μέρες, μαθητές και εκπαιδευτικοί του 2ουδημοτικού σχολείου Λιτοχώρου. Ήρθε στο σχολείο τους παράσταση της εθνικής λυρικής σκηνής η οποία, μάλιστα, παρουσιάστηκε με συμμετοχή μαθητριών και μαθητών του σχολείου.
Πρόκειται για την παράσταση «Ο κουρέας της Σεβίλλης» του Τζοακίνο Ροσίνι, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Η όπερα διαδραστικά στα δημοτικά σχολεία» 2012 – 2013. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται σε διάφορα σχολεία της χώρας και μάλιστα συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο αλλά και από εθνικούς πόρους (ΕΣΠΑ 2007 – 2013).
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ ΤΗΣ Ε.Λ.Σ. ΡΑΦΑΗΛ ΠΥΛΑΡΙΝΟΣ
Όπως, μεταξύ άλλων, ανέφερε ο Ραφαήλ Πυλαρινός, διευθυντής ορχήστρας της «εθνικής λυρικής σκηνής, για την παράσταση «Ο κουρέας της Σεβίλλης», το ιδιαίτερο αυτής της παράστασης είναι η συμμετοχή των μαθητριών και μαθητών στον «Κουρέα της Σεβίλλης».
«Είναι μια διαδικασία που μαθαίνουν το πώς μπορεί να γίνει η σύνθεση μιας όπερας – παράστασης, πώς προετοιμάζεται αυτή. Ήρθαμε εδώ για δυο ημέρες, η πρώτη μέρα ήταν η προετοιμασία των παιδιών. Έχουμε ειδικές εκπαιδεύτριες οι οποίες προετοιμάζουν τα παιδιά για το πώς γίνεται η ετοιμασία μιας όπερας, το θεατρικό της μέρος, το σκηνικό της μέρος, τα κοστούμια, οι μοδίστρες, οτιδήποτε γίνεται και πώς συμβαίνει.
Μετά τα παιδιά γνωρίζουν την ορχήστρα, το μουσικό μέρος της παράστασης, γνωρίζουν τους τραγουδιστές, τους μονωδούς, γνωρίζουν τα μουσικά όργανα. Κι όλα αυτά είναι μια σύνθεση στην παρουσίαση μιας όπερας, τον «Κουρέα της Σεβίλλης», του Ροσίνι, όπου λαμβάνουν μέρος και τα παιδιά και έτσι συνθέτουμε όλο αυτό το παζλ όλων των φορέων μιας όπερας που είναι η ορχήστρα, είναι το μπαλέτο, είναι οι μονωδοί, είναι και το τεχνικό μέρος που είναι πίσω από τη σκηνή και δεν φαίνεται».
Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Μιλώντας για την παράσταση ανέφερε ότι αυτή δεν είναι μόνο για παιδιά, είναι μια παράσταση για να την παρακολουθήσουν άνθρωποι ανεξαρτήτου ηλικίας, «απλά πρέπει να αρχίσουμε από τα μικρά παιδιά, πρέπει να αρχίσουμε από τον σπόρο, εκεί πέρα σπέρνεις τον πολιτισμό», σημείωσε και συμπλήρωσε: «Τον πολιτισμό δεν τον σπέρνεις ξαφνικά, ας πούμε στους γονείς, μορφώνεις τα παιδιά που θα γίνουν γονείς. Αυτό έχει σημασία».
Όπως είπε, στην παράσταση, που είναι μια κωμωδία της ιταλικής σχολής, ο Κουρέας της Σεβίλλης είναι ο βαρύτονος, είναι κουρέας, ωστόσο δεν είναι μόνο κουρέας, «ασχολούνταν και με πάρα πολλά άλλα πράγματα, μέχρι και συνοικέσια έκανε. Ήταν γιατρός, ήταν ο τεχνίτης ενός σπιτιού και πολλά άλλα», τόνισε.
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Και κλείνοντας τις δηλώσεις του αναφέρθηκε στη σημασία του πολιτισμού στη ζωή: «Το μήνυμα αυτής της όπερας πιστεύω ότι είναι όλη αυτή η διαδικασία που γίνεται να οργώνεις ολόκληρη την Ελλάδα κάνοντας όπερα για τα παιδιά.
Ο πολιτισμός είναι αυτό που επιλέγεις να κάνεις στον ελεύθερο χρόνο σου. Και αυτό που έκαναν τα παιδιά στον δικό τους ελεύθερο χρόνο ήταν να ασχοληθούν με την όπερα, να κατασκευάσουν σκηνικά και αντί να παίξουνε παιχνίδια, να ασχοληθούν με τον «Κουρέα της Σεβίλλης» και να ακολουθήσουν όλη τη σύνθεση μιας όπερας.
Αυτό είναι το καλύτερο μήνυμα της εποχής, γιατί χωρίς τον πολιτισμό δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, οδεύουμε προς το χάος»!