Πρωτοβουλία Πολιτών
για την Αλλαγή στο Δήμο Κατερίνης
Άκυρες οι προσλήψεις των μελών του Διοικ. Συμβουλίου της ΔΗΚΕΔΗΚ
Μη νόμιμες έκρινε τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 6 της 43254/31.7.2007 υπουργικής απόφασης με την οποία προβλεπόταν η δυνατότητα για μερική ή πλήρης απασχόληση στην
επιχείρηση μελών του Δ.Σ. (μέχρι του ενός τετάρτου), με πρόσθετη αμοιβή, με την 93/2012 πράξη του το 1ο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Και αυτό γιατί αντιβαίνει στις διατάξεις του Συντάγματος σύμφωνα με τις οποίες απαιτείται η τήρηση ειδικής διαδικασίας πρόσληψης, με διαγωνισμό ή επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια, ώστε να διασφαλίζεται η τήρηση των συνταγματικών αρχών της ισότητας, της διαφάνειας και της αξιοκρατίας.
Θυμίζουμε ότι με δυο αποφάσεις του το Δημοτικό Συμβούλιο Κατερίνης, την 614/2011 και 38/2012 αποφάσισε την απασχόληση ( μερική ή πλήρη ) τριών (3) μελών του Διοικ/κού Συμ/λίου της ΔΗΚΕΔΗΚ, στη ΔΗΚΕΔΗΚ (Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Κατερίνης).
Από τη μεριά μας με τον δημοτικό μας σύμβουλο Αντώνη Μάντζιο καταγγείλαμε ως ρουσφετολογικές, πελατειακές αυτές τις προσλήψεις σημειώνοντας ότι η Δημοτική Αρχή επανδρώνει με τα δικά της παιδιά τις δημοτικές επιχειρήσεις και μετά τους προσλαμβάνει παραβιάζοντας κάθε αρχή δικαίου και ηθικής. Προσφύγαμε μάλιστα στην Περιφέρεια για την πρώτη απόφαση, προσφυγή που απορρίφθηκε γιατί δεν είχαμε λέει νόμιμο συμφέρον. Μια προσφυγή που αν εξεταζόταν στην ουσία όφειλε να προχωρήσει στην ακύρωση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Την απόρριψη της προσφυγής μας πανηγύρισε ο κ. δήμαρχος και ο κ. Λεμονόπουλος, παραβλέποντας το γενικότερο συμφέρον και ακόμα ηχούν στα αυτιά μας οι περί λαϊκισμού κορώνες του κ. δημάρχου.
Ήδη καταθέσαμε αίτηση ακύρωσης των ως άνω αποφάσεων και καλούμε τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας και του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Πιερίας να εξετάσουν την νομιμότητα της αμοιβής των τριών μελών του Δ.Σ. της ΔΗΚΕΔΗΚ, και την πιθανότητα επιστροφής της αποζημίωσής τους ως αχρεωστήτως καταβληθέντων.
Να σημειώσουμε ότι η ΔΗΚΕΔΗΚ είναι η επιχείρηση με τα μεγαλύτερα οικονομικά προβλήματα στο Δήμο μας, με απλήρωτους εργαζόμενους, με αβέβαιο μέλλον είναι παράλληλα και η πρώτη επιχείρηση που εξασφάλισε την μεγαλύτερη δυνατή μηνιαία αποζημίωση για τον πρόεδρό της κ. Λεμονόπουλο, την απασχόληση με αμοιβή τριών μελών του Δ.Σ. της και παράλληλα την αποζημίωση των μελών του Δ.Σ. για την παρουσία τους στις συνεδριάσεις αναδρομικά από 1/1/2012.
Καλούμε τη δημοτική αρχή αλλά και την Διοίκηση της ΔΗΚΕΔΗΚ στη επίλυση των μεγάλων προβλημάτων της επιχείρησης, στην εξόφληση των εργαζομένων, τη σωστή λειτουργία των παιδικών σταθμών, στην ορθή διαχείριση και στην διαφάνεια, στην διεκδίκηση πόρων για τη λειτουργία των παιδικών σταθμών και την μη μεταβίβαση του κόστους στους ρημαγμένους γονείς.
Καλούμε τους πολίτες του Δήμου μας στο δυνάμωμα του αγώνα για μια αυτοδιοίκηση που πρώτα από όλα θα απασχολείται και θα επιλύει τα προβλήματα των πολιτών. Γιατί πόλη είναι οι άνθρωποί της.
Κατερίνη 30/9/2012
ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΤΜΗΜΑ Ι
ΠΡΑΞΗ 93/2012
Αποτελούμενο από τον Προεδρεύοντα Σύμβουλο Νικόλαο Μηλιώνη, κωλυομένου του Προέδρου του Τμήματος, Αντιπροέδρου Ευστάθιου Ροντογιάννη, τις Συμβούλους Ελένη Λυκεσά και Βασιλική Σοφιανού (εισηγήτρια) και τους Παρέδρους Δέσποινα Τζούμα και Κωνσταντίνο Κρέπη, οι οποίοι μετέχουν με συμβουλευτική ψήφο, συνεδρίασε στην αίθουσα διασκέψεων του Καταστήματός του, που βρίσκεται στην Αθήνα, σήμερα 21 Φεβρουαρίου 2012, με την παρουσία της Γραμματέως του Ερατούς Μαρκόζη, για να αποφανθεί, ύστερα από σχετική διαφωνία που ανέκυψε μεταξύ της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (Γενική Γραμματεία Μακεδονίας - Θράκης) και της δημοτικής επιχείρησης με την επωνυμία «Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση ΧΧΧ», αν πρέπει να θεωρηθούν τα 32 και 33, οικονομικού έτους 2011, χρηματικά εντάλματα πληρωμής του ανωτέρω νομικού προσώπου.
Αφού μελέτησε τα στοιχεία του φακέλου
και
έλαβε υπόψη
Την 331/23.12.2011 έγγραφη γνώμη του Αντεπιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο Κωνσταντίνου Τόλη, με την οποία προτείνεται η μη θεώρηση των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής.
Σκέφθηκε σύμφωνα με το νόμο
Ι. Η Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (Γενική Γραμματεία Μακεδονίας - Θράκης) αρνήθηκε, με τη 46/25.11.2011 πράξη της, να θεωρήσει τα 32 και 33, οικονομικού έτους 2011, χρηματικά εντάλματα πληρωμής της δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης με την επωνυμία «Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση ΧΧΧ» (ΔΗ.Κ.Ε.Ω.), συνολικού ποσού 6.558,78 ευρώ, που αφορούν στην καταβολή αμοιβής στη ΧΧΧ και στον ΧΧΧ, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) και αντιπρόεδρο, αντίστοιχα, για την απασχόλησή τους στη ΔΗ.Κ.Ε.Ω. κατά το διάστημα από 16.6.2011 έως 30.9.2011, κατ` εφαρμογή του άρθρου 6 παρ. 2 της 43254/31.7.2007 απόφασης του Υφυπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Τη θεώρηση των χρηματικών αυτών ενταλμάτων αρνήθηκε η Επίτροπος, με την αιτιολογία ότι η προαναφερόμενη υπουργική απόφαση, κατά το μέρος που προβλέπει τη δυνατότητα μερικής ή πλήρους απασχόλησης με αμοιβή, μέχρι του ενός τετάρτου των μελών του Δ.Σ. δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης σ’ αυτήν, έχει εκδοθεί καθ’ υπέρβαση της νομοθετικής εξουσιοδοτικής που παρασχέθηκε με το άρθρο 264 του ν. 3463/2006, ενώ, περαιτέρω, για την πρόσληψη των ανωτέρω έπρεπε να τηρηθεί η διαδικασία που ισχύει για το προσωπικό των Ο.Τ.Α. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (άρθρ. 258 παρ. 1 ν.3462/2006). Η ΔΗ.Κ.Ε.Ω., με το 148/13.12.2011 έγγραφό του Προέδρου της, επανέφερε στην Επίτροπο για θεώρηση τα ανωτέρω χρηματικά εντάλματα, υποστηρίζοντας την νομιμότητα της εντελλόμενης δαπάνης, για τους διαλαμβανόμενους στο έγγραφο αυτό λόγους. Ο αναπληρωτής Επίτροπος, όμως, ενέμεινε στην άρνηση της Επιτρόπου να τα θεωρήσει και έτσι ανέκυψε διαφωνία, για την άρση της οποίας νόμιμα απευθύνεται, με την από 15.12.2011 έκθεσή του, στο Τμήμα αυτό, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 21 παρ. 1 του π.δ. 774/1980 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 189) και 139 παρ. 1 του π.δ. 1225/1981 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 304), καθώς και την ΦΓ8/15686/8.7.2002 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1242), όπως τροποποιήθηκε με τις ΦΓ8/22431/6.10.2004 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1620) και ΦΓ8/52557/6.12.2006 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 62) όμοιες.
ΙΙ. Ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων (Κ.Δ.Κ.), που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3463/2006 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 114), ορίζει, στο άρθρο 255, ότι: «1. Οι κοινωφελείς επιχειρήσεις διοικούνται από διοικητικό συμβούλιο, αποτελούμενο από επτά (7) έως έντεκα (11) μέλη, τα οποία ορίζονται μαζί με τους αναπληρωτές τους από το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο. … 5. Στον πρόεδρο ή στον αντιπρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου, ανάλογα με τις υπηρεσίες που παρέχει στην επιχείρηση, μπορεί να καταβάλλεται αποζημίωση, η οποία ορίζεται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου ύστερα από πρόταση του διοικητικού συμβουλίου της επιχείρησης. Με την ίδια διαδικασία μπορεί να καταβάλλεται αποζημίωση στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του. Για τον καθορισμό των αποζημιώσεων της παραγράφου αυτής λαμβάνεται οπωσδήποτε υπόψη η οικονομική κατάσταση της επιχείρησης κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., καθορίζονται τα ανώτερα χρηματικά όρια των ως άνω αποζημιώσεων», στο άρθρο 257, ότι: «1. Το διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης συντάσσει υποχρεωτικά τους ακόλουθους κανονισμούς: α) … β) Κανονισμό προσωπικού, ο οποίος καθορίζει την υπηρεσιακή κατάσταση αυτού, τα προσόντα πρόσληψης …», στο άρθρο 258, ότι: «1. Το προσωπικό των κοινωφελών επιχειρήσεων συνδέεται με αυτές με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και προσλαμβάνεται με βάση τις αντίστοιχες διατάξεις που ισχύουν για την πρόσληψη του προσωπικού των Ο.Τ.Α. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. …» και, στο άρθρο 264, ότι: «Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης καθορίζονται: α) Τα κωλύματα και τα ασυμβίβαστα για τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, τα σχετικά με τη διαδικασία διορισμού, τη θητεία και την αντικατάστασή τους, β) Τα θέματα που αφορούν τη σύγκληση και λειτουργία του διοικητικού συμβουλίου της επιχείρησης, την απαρτία και τον τρόπο λήψης των αποφάσεων και τις αρμοδιότητες του διοικητικού συμβουλίου, του προέδρου και του διευθυντή της επιχείρησης, γ) …». Περαιτέρω, κατ’ επίκληση των διατάξεων της παρ. 5 του άρθρου 255 του Κ.Δ.Κ. εκδόθηκε η 61995/13.11.2007 απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών «Καθορισμός των ανώτατων χρηματικών ορίων αποζημιώσεων Προέδρων ή Αντιπροέδρων, καθώς και μελών, των Διοικητικών Συμβουλίων κοινωφελών δημοτικών ή κοινοτικών επιχειρήσεων» (Φ.Ε.Κ. Υ.Ο.Δ.Δ. 492), που ορίζει, στο άρθρο 1 παρ. 1, ότι: «Καθορίζουμε, ως ανώτατο χρηματικό όριο της αποζημίωσης που μπορεί να καταβάλλεται στον Πρόεδρο ή στον Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου κοινωφελούς δημοτικής επιχείρησης, ανάλογα με τις υπηρεσίες που οι ανωτέρω παρέχουν σε αυτήν, το ποσό που καταβάλλεται ως έξοδα παράστασης στον Πρόεδρο του οικείου δημοτικού συμβουλίου, δυνάμει της απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 2α του άρθρου 136 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, σε συνδυασμό με τα οριζόμενα στις παρ. 2β και 4 του ίδιου άρθρου», στο άρθρο 2 παρ. 1, ότι: «Στα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των κοινωφελών δημοτικών επιχειρήσεων, εκτός από τον Πρόεδρο ή τον Αντιπρόεδρο που λαμβάνει την αποζημίωση του προηγούμενου άρθρου, επιτρέπεται να καταβάλλεται αποζημίωση για κάθε συνεδρίαση - και έως τρεις συνεδριάσεις το μήνα - το ύψος της οποίας δεν μπορεί να υπερβαίνει το 4% του ποσού που καταβάλλεται μηνιαίως ως έξοδα παράστασης στον Πρόεδρο του οικείου δημοτικού συμβουλίου, δυνάμει της απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 2α του άρθρου 136 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, σε συνδυασμό με τα οριζόμενα στις παρ. 2β και 4 του ίδιου άρθρου» και, στο άρθρο 3 παρ. 1, ότι: «Το ακριβές ποσό των ανωτέρω αποζημιώσεων, καθορίζεται με απόφαση του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου και ύστερα από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης, λαμβανομένης υποχρεωτικά υπόψη της οικονομικής κατάστασης αυτής κατά την προηγούμενη διαχειριστική περίοδο». Επίσης, κατ’ επίκληση των διατάξεων των εδαφίων α΄ και β΄ του άρθρου 264 του Κ.Δ.Κ. εκδόθηκε η 43254/31.7.2007 απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης «Κωλύματα, ασυμβίβαστα, συγκρότηση και λειτουργία Διοικητικού Συμβουλίου δημοτικών και κοινοτικών κοινωφελών επιχειρήσεων του ν. 3463/2006» (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1492), που ορίζει, στο άρθρο 6, με τίτλο «Αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου», ότι: «1. … 2. Με απόφαση του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου ύστερα από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης μπορεί να ορίζεται η μερική ή η πλήρης απασχόληση στην επιχείρηση με αμοιβή, μέχρι του ενός τετάρτου των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου. Στην ίδια απόφαση καθορίζονται τα μέλη που θα απασχοληθούν, οι αρμοδιότητες και η αμοιβή τους. Αν το ένα τέταρτο των μελών δεν είναι ακέραιος αριθμός, το κλάσμα που προκύπτει στρογγυλεύεται προς τα πάνω …». Τέλος, ο ν. 2190/1994 «Σύσταση ανεξάρτητης αρχής για την επιλογή προσωπικού και ρύθμιση θεμάτων διοίκησης» (Φ.Ε.Κ. Α΄ 28), ορίζει, στο άρθρο 14, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 του ν. 3812/2009 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 234), ότι: «1. Στις διατάξεις των κεφαλαίων Α`, Β` και Γ`, όπως ισχύουν, υπάγονται όλοι οι φορείς του δημόσιου τομέα … Στον κατά τα πιο πάνω δημόσιο τομέα και για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος και μόνο υπάγονται επίσης: α. … γ. Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και οι πάσης φύσεως επιχειρήσεις τους. … 3. Ο διορισμός ή η πρόσληψη τακτικού προσωπικού και με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στις υπηρεσίες και τα νομικά πρόσωπα της παρ.1 του παρόντος άρθρου γίνεται: α. με γραπτό διαγωνισμό ή β. με καθορισμένη σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με τους όρους και τις διαδικασίες που ορίζονται από τις διατάξεις του νόμου αυτού …». Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων συνάγεται ότι στον πρόεδρο ή αντιπρόεδρο δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης μπορεί να καταβάλλεται αποζημίωση για τις υπηρεσίες που παρέχουν σ’ αυτήν, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που καταβάλλεται ως έξοδα παράστασης στον Πρόεδρο του οικείου δημοτικού συμβουλίου, ενώ στα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. μπορεί να καταβάλλεται αποζημίωση για κάθε συνεδρίαση - και έως τρεις συνεδριάσεις το μήνα - το ύψος της οποίας δεν μπορεί να υπερβαίνει το 4% του ποσού που καταβάλλεται μηνιαίως ως έξοδα παράστασης στον πρόεδρο του οικείου δημοτικού συμβουλίου. Περαιτέρω, από το γράμμα των εξουσιοδοτικών διατάξεων των εδαφίων α΄ και β΄ του άρθρου 264 του Κ.Δ.Κ. προκύπτει ότι μ’ αυτές παρέχεται εξουσιοδότηση στον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης να ρυθμίσει ειδικότερα θέματα που αφορούν στο διορισμό, τη θητεία και την αντικατάσταση των μελών του Δ.Σ. των δημοτικών κοινωφελών επιχειρήσεων, καθώς και θέματα που άπτονται της σύνθεσης, της λειτουργίας και των αρμοδιοτήτων του Δ.Σ. των επιχειρήσεων αυτών. Επομένως, η προεκτεθείσα διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 6 της 43254/31.7.2007 υπουργικής απόφασης, με την οποία προβλέπεται η δυνατότητα να ορίζεται, με απόφαση του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται ύστερα από σχετική πρόταση του Δ.Σ. της επιχείρησης, η μερική ή πλήρης απασχόληση στην επιχείρηση μελών του Δ.Σ. (μέχρι του ενός τετάρτου), πέραν της συμμετοχής τους σ’ αυτό (Δ.Σ.), με πρόσθετη αμοιβή, έχει εκδοθεί καθ’ υπέρβαση της νομοθετικής εξουσιοδότησης που παρασχέθηκε με τα εδάφια α΄ και β΄ του άρθρου 264 του Κ.Δ.Κ. και, ως εκ τούτου, είναι ανίσχυρη. Εξάλλου, για την απασχόληση προσωπικού από το δημόσιο και τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και οι κοινωφελείς επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α., για την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 2190/1994, οι οποίες κατέστησαν ήδη συνταγματικού επιπέδου ενόψει της αδιάστικτης διατύπωσης των παρ. 7 και 8 του άρθρου 103 του Συντάγματος, η τήρηση ειδικής διαδικασίας πρόσληψης, με διαγωνισμό ή επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια, ώστε να διασφαλίζεται η τήρηση των συνταγματικών αρχών της ισότητας, της διαφάνειας και της αξιοκρατίας.
ΙII. Στην υπό κρίση υπόθεση, από τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα προκύπτουν τα εξής: Με την 51/2011 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ΧΧΧ (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1273/16.6.2011) ιδρύθηκε η ΔΗ.Κ.Ε.Ω., στην οποία συγχωνεύθηκαν οι υφιστάμενες κοινωφελείς επιχειρήσεις του εν λόγω Δήμου, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 109 του ν. 3852/2010. Ακολούθως, με την 283/16.9.2011 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ΧΧΧ, που ελήφθη ύστερα από την 28/31.8.2011 πρόταση του Δ.Σ. της ΔΗ.Κ.Ε.Ω., κατ’ εφαρμογή του άρθρου 6 παρ. 2 της 43254/31.07.2007 απόφασης του Υφυπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, εγκρίθηκε η ανάθεση «αρμοδιοτήτων με πλήρη απασχόληση» στα μέλη του Δ.Σ. της ΔΗ.Κ.Ε.Ω., ΧΧΧ (αντιπρόεδρο) και ΧΧΧ, ως υπευθύνων του τομέα αθλητισμού και πρόνοιας της επιχείρησης, αντίστοιχα, πέραν των καθηκόντων τους ως μελών του Δ.Σ., καθορίστηκε δε η αμοιβή τους στο 50% αυτής του προέδρου του Δ.Σ. της ΔΗ.Κ.Ε.Ω. για την απασχόλησή τους αυτή. Για την καταβολή δε αμοιβής στους ανωτέρω για την απασχόλησή τους στη ΔΗ.Κ.Ε.Ω. κατά το χρονικό διάστημα από 16.6.2011 έως 30.9.2011, στο πλαίσιο των «αρμοδιοτήτων» που τους ανατέθηκαν με την ως άνω απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ΧΧΧ, εκδόθηκαν τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, η καταβολή αμοιβής στους φερόμενους ως δικαιούχους για υπηρεσίες που παρείχαν στη ΔΗ.Κ.Ε.Ω. για κάλυψη λειτουργικών της αναγκών, πέραν των καθηκόντων τους ως μελών του Δ.Σ., είναι μη νόμιμη, καθόσον η διάταξη του άρθρου 6 παρ. 2 της ανωτέρω 43254/31.7.2007 υπουργικής απόφασης, στην οποία στηρίζεται η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ΧΧΧ για την πλήρη απασχόληση αυτών στην επιχείρηση με αμοιβή, είναι ανίσχυρη, ως εκδοθείσα καθ’ υπέρβαση της νομοθετικής εξουσιοδότησης που παρασχέθηκε με το άρθρο 264 εδ. α΄ και β΄ του Κ.Δ.Κ., ενώ, σε κάθε περίπτωση, για την ως άνω απασχόλησή τους δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη από τις διατάξεις του ν. 2190/1994 διαδικασία πρόσληψης. Εξάλλου, οι ισχυρισμοί της ΔΗ.Κ.Ε.Ω., που προβάλλονται με το 148/13.12.2011 έγγραφο επανυποβολής των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων, ότι η εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 264 του Κ.Δ.Κ. είναι πλήρης, ορισμένη και σε ισχύ, ότι η επίμαχη υπουργική απόφαση που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση αυτής δεν έχει ανακληθεί ή καταργηθεί ή ακυρωθεί, καθώς και ότι ο αρμόδιος υπουργός είχε υποχρέωση να εκδώσει την εν λόγω κανονιστική πράξη, είναι απορριπτέοι προεχόντως ως αλυσιτελείς. Περαιτέρω, ο προβαλλόμενος με το ίδιο έγγραφο ισχυρισμός ότι τα αρμόδια όργανα της Δ.Η.Κ.Ε.Ω. και του Δήμου ΧΧΧ ενήργησαν συγγνωστώς, διότι δεν μπορούσαν να ελέγξουν την νομιμότητα της επίμαχης υπουργικής απόφασης, αλλά είχαν υποχρέωση να την εφαρμόσουν, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, καθόσον αφενός μεν το δημοτικό συμβούλιο ΧΧΧ είχε διακριτική ευχέρεια, και όχι δέσμια αρμοδιότητα να εκδώσει απόφαση για την πρόσθετη απασχόληση των μελών του Δ.Σ. της Δ.Η.Κ.Ε.Ω., αφετέρου δε, με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα εντέλλεται η καταβολή αμοιβής για απασχόληση που έλαβε χώρα, κατά το μεγαλύτερο μέρος της, πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας που προβλέπεται από την εν λόγω υπουργική απόφαση, δηλαδή πριν από την έκδοση της προαναφερόμενης απόφασης του δημοτικού συμβουλίου ΧΧΧ (283/16.9.2011). Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι δαπάνες που εντέλλονται με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα είναι μη νόμιμες και, συνεπώς, τα εντάλματα αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
Για τους λόγους αυτούς
Αποφαίνεται
ότι τα 32 και 33, οικονομικού έτους 2011, χρηματικά εντάλματα πληρωμής της
δημοτικής επιχείρησης με την επωνυμία «Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση ΧΧΧ» δεν
πρέπει να θεωρηθούν.