Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

Απουρώ για τον Δήμο Δίου Ολύμπου

Γιατί οι αρχηγοί της αντιπολίτευσης του  Δήμου Δίου- Ολύμπου (Λιτοχωρίτες) στο τελευταίο

δημοτικό συμβούλιο, δεν ασχολήθηκαν με την λειτουργία της Δευτεροβάθμιας  Σχολικής επιτροπής; 
Τελικά δεν κατάλαβα  , διαφορετικός νόμος ισχύει για τις σχολικές επιτροπές του Δήμου Δίου –Ολύμπου (Λιτοχώρου) ;
Μήπως ισχύει το Λιτοχωρίτικο δίκαιο της Προέδρου της Δευτεροβάθμιας και των φωστήρων της;


Αποσπάσματα από το ΦΕΚ348/2011

Κάθε χρηματικό ποσό που εισπράττεται από τη σχολική επιτροπή κατατίθεται μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την είσπραξή του σε λογαριασμό τραπέζης. Η κατάθεση ενεργείται στο Άρθρο 2 - Κατανομή πιστώσεων
Η κατανομή των εγκεκριμένων πιστώσεων για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων γίνεται με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής λαμβάνοντας υπόψη κυρίως τον αριθμό μαθητών, τον αριθμό τμημάτων, τον αριθμό αιθουσών διδασκαλίας, τη λειτουργία γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κ.λ.π., την παλαιότητα των κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων.
 Με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής προσδιορίζεται το ποσό που τίθεται στη διάθεση κάθε διευθυντή σχολείου για την αντιμετώπιση λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων. Το ποσό αυτό κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό στο όνομα της σχολικής επιτροπής με προσθήκη του ονόματος της αντίστοιχης σχολικής μονάδας. Ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής εξουσιοδοτεί το διευθυντή που μπορεί να αναλαμβάνει χρήματα από τον τραπεζικό λογαριασμό.
 Για την αντιμετώπιση άμεσων δαπανών επιτρέπεται η διατήρηση από τον διευθυντή σχολείου μετρητών μέχρι 500 ευρώ. Στην περίπτωση που πρόκειται για συγκρότημα σχολείου επιτρέπεται η διατήρηση ποσού μέχρι 1.000 ευρώ.

 Τα μισθώματα από την ανάθεση της εκμετάλλευσης του σχολικού κυλικείου αποτελούν έσοδα της σχολικής επιτροπής, τα οποία διατίθενται για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του συγκεκριμένου σχολείου από το οποίο προέρχονται (άρθρο 25 ΚΥΑ 64321/Δ4/2008, ΦΕΚ 1003/Β).


Διευκρινιστικό δελτίο τύπου του Υπουργείου παιδείας 24/ 11/2011
Η χρηματοδότηση  από το Υπουργείο Εσωτερικών δίνεται σε δόσεις κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Στη συνέχεια η Σχολική Επιτροπή κατανέμει τους πόρους σε κάθε σχολική μονάδα, βάσει ενός μαθηματικού τύπου που λαμβάνει υπόψη τον αριθμό των μαθητών και των αιθουσών, την παλαιότητα του σχολικού κτηρίου και άλλες παραμέτρους.
Κάθε σχολική μονάδα ή συγκρότημα σχολείων, για να διαχειρίζεται τα χρήματα που λαμβάνει από τη Σχολική Επιτροπή, ανοίγει έναν τραπεζικό λογαριασμό. Το λογαριασμό χειρίζεται το Σχολικό Συμβούλιο δηλαδή μια τριμελής ή πενταμελής ομάδα (εάν είναι σχολικό συγκρότημα) που αποτελείται από το Διευθυντή του σχολείου, εκπρόσωπο των εκπαιδευτικών και εκπρόσωπο των γονέων.
Το Σχολικό  Συμβούλιο διαχειρίζεται τα λειτουργικά (πετρέλαιο, φως, νερό κτλ) και μικρές εργασίες  συντήρησης (π.χ. αποκατάσταση σπασμένου τζαμιού). Μεγάλα έργα συντήρησης (π.χ. ανακατασκευή αίθουσας, διαμόρφωση εξωτερικού χώρου κτλ) χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων των Δήμων.
Η λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών περιγράφεται στο ΦΕΚ 318/2011.

Ταπεινή ερώτηση : λειτουργούν τα σχολικά συμβούλια της Δευτεροβάθμιας ή λειτουργούμε αποφασίζοντας και διατάζοντας;

 Ο ενωτικός.