Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ: Ομιλία για πολυνομοσχέδιο Υπ Οικονομικών


Δ Ε Λ Τ Ι Ο    Τ Υ Π Ο Υ

Κατερίνη 5 Αυγούστου 2011

Ο Θ. Παπαγεωργίου για τις καταργήσεις συγχωνεύσεις υπηρεσιών και οργανισμών στο Δημόσιο:
«Συγχωνεύσεις οργανισμών με στόχο την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα
και όχι μόνο τη μείωση κόστους» 

Την ανάγκη να υπάρχει οργανόγραμμα και επιχειρηματικό σχέδιο σε κάθε νέο οργανισμό που δημιουργείται με την συγχώνευση παλιών στο πλαίσιο της μείωσης του δημόσιου τομέα, επεσήμανε ο Βουλευτής Πιερίας Θανάσης Παπαγεωργίου στην ομιλία του στην ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών: «Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου - Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση - θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης».

Όπως τόνισε ο κ. Παπαγεωργίου στην ομιλία του «είναι σωστή η προσέγγιση των συγχωνεύσεων, των καταργήσεων οργανισμών. Κοιτάξτε όμως ποια είναι η εμπειρία, ότι συνήθως συγχωνεύουνε υπηρεσίες για λόγους κόστους, για να σμικρύνουμε το κόστος, να μειώσουμε τη σπατάλη, αλλά ιδρύουμε νέους οργανισμούς, οι οποίοι δεν έχουν business plan, δεν έχουν επιχειρηματικό σχέδιο, δεν έχουν οργανογράμματα, δεν έχουν δηλαδή λογική σύγχρονης επιχείρησης. Για παράδειγμα, θα συγχωνεύσουμε το «ΕΘΙΑΓΕ» στο Υπουργείο Γεωργίας, έναν ερευνητικό οργανισμό, με τη «ΔΗΜΗΤΡΑ», που είναι ένας εκπαιδευτικός οργανισμός. Να προκύψει, κύριε Υπουργέ, ένας νέος οργανισμός, ο οποίος δεν θα είναι μια αναπαραγωγή των παλιών, ατελέσφορων οργανισμών. Εκεί θα χρειαστεί εμπειρία. Επειδή έτυχε να διοικήσω επιχειρήσεις, είναι δραματική η κατάσταση στη χώρα μας. Φτιάχνουμε οργανισμούς, αναπαράγουμε τις παλιές παθογένειες.
Κύριε Υπουργέ, επειδή δεν μας παρουσιάστηκε κάτι, θα παρακαλούσα οι συγχωνεύσεις να γίνουν με σύγχρονο τρόπο. Επαναλαμβάνω, πριν ενοποιηθούν, να ξέρουμε ποιο είναι το business plan της επιχείρησης, το επιχειρηματικό σχέδιο, ποιες είναι οι οργανογραμματικές διαστάσεις, ποιο προσωπικό θα αξιοποιηθεί, με ποιους τρόπους και πώς θα διαχειριστούμε αυτό το προσωπικό. Γιατί εδώ υπάρχει και η συζήτηση της εργασιακής εφεδρείας και δημιουργεί ανησυχίες στους εργαζόμενους σε αυτό το χώρο και με πάρα πολύ σωστό τρόπο το προβάλλουν. Γιατί έχω κατά νου και εγώ ανθρώπους με πάρα πολλά πτυχία και λένε: «Τι θέση θα έχω στο νέο οργανισμό;». Έχουν δίκιο να ανησυχούν. Πρέπει, λοιπόν, να διασκεδάσουμε και τις ανησυχίες, πάνω από όλα όμως να κάνουμε οργανισμούς οι οποίοι θα είναι αποτελεσματικοί. Η εμπειρία από τα προηγούμενα χρόνια δεν μας συνοδεύει με τον καλύτερο τρόπο».