
καταναλωτές, δημόσιοι οργανισμοί, μέσω του ιστοτόπου http://ec.europa.eu/yourvoice.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει σε διαβούλευση την προώθηση των αγροτικών προϊόντων, επισημαίνοντας ότι η ευρωπαϊκή πολιτική ενημέρωσης για τα γεωργικά προϊόντα και προώθησής τους χαράχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Εξαπλώθηκε σταδιακά στα περισσότερα γεωργικά προϊόντα και είδη διατροφής της πρώτης μεταποίησης.
Στο κατώφλι του 2000, συμπληρωματικά ως προς τα μέτρα για την υγιεινή και την υγειονομική ασφάλεια που τέθηκαν σε εφαρμογή, η πολιτική αυτή απέδειξε την ικανότητά της να υποστηρίζει τις προσπάθειες των παραγωγών της Ε.Ε. για αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, που κλονίστηκε από τις κρίσεις διοξίνης και ΣΕΒ (σπογγώδης εγκεφαλοπάθεια των βοοειδών).
Έγινε ορατή με τη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για το άνοιγμα νέων αγορών για τα προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο, του οποίου η διανομή κατά το παρελθόν γινόταν μόνο εμπιστευτικά στη Βόρεια ή την Κεντρική Ευρώπη.
Τέλος, συνέβαλε στην ανάπτυξη των σημάτων ποιότητας που επιτρέπουν στους καταναλωτές να γνωρίζουν καλύτερα την προσφορά ειδών διατροφής στην Ε.Ε.
Η Ε.Ε. κατέχει παγκοσμίως ηγετική θέση στο εμπόριο γεωργικών προϊόντων και γεωργικών ειδών διατροφής, αλλά το μερίδιό της στην αγορά υποχωρεί προς όφελος άλλων, πιο επιθετικών φορέων. Οι δράσεις προώθησης εκτός Ε.Ε. είναι επί του παρόντος περιορισμένες (λιγότερο από το ήμισυ των δράσεων στην εγχώρια αγορά).
Είναι σημαντικό, προσθέτει η Επιτροπή, να καθοριστεί κατά πόσο η Ε.Ε. πρέπει να εντατικοποιήσει τις δράσεις της σε αυτό το επίπεδο.
http://www.agronews.gr/content/view/69827/200/lang,el/