Σάββατο 4 Ιουνίου 2011

Απόφαση για ολοήμερα σχολεία: Τόσοι περιορισμοί, που οδηγούν στο κλείσιμο τους

 Σε κατάργηση των ολοήμερων σχολείων κυρίως στην περιφέρεια, οδηγεί η απόφαση του υπουργείου Παιδείας, να θέσει ως προϋποθέσεις, την ύπαρξη τουλάχιστον 60 παιδιών στο σχολείο και 15 στο ολοήμερο και την προϋπόθεση ότι εργάζονται και οι δύο γονείς! Λίγες ημέρες μόνο μετά την ανακοίνωση του υπουργείου ότι αυξάνει κατά την επόμενη σχολική χρονιά ο
 αριθμός των ολοήμερων σχολείων, με αιφνιδιαστική νέα απόφαση οδηγούνται στην κατάργηση τα περισσότερα ολοήμερα σχολεία στην περιφέρεια και κυρίως στις απομακρυσμένες περιοχές και τα νησιά, όπου είναι κυρίως ολιγοθέσια. Η απόφαση αυτή συνεπάγεται τη μη πρόσληψη ωρομισθίων (ειδικοτήτων) που επρόκειτο να απασχοληθούν στα σχολεία.
Σύμφωνα με απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Εύης Χριστοφιλοπούλου που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, για να λειτουργήσουν τα ολοήμερα σχολεία, θα πρέπει να πληρούνται οι εξής προϋποθέσεις:
-Να είναι εγγεγραμμένοι και να φοιτούν ανελλιπώς τουλάχιστον 60 μαθητές στο σχολείο.
-Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του προγράμματος να είναι 15 μαθητές.
-Στα δημοτικά σχολεία με ολοήμερο θα εγγράφονται και θα φοιτούν στο πρόγραμμα οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς εργάζονται, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση.
-Η αποχώρηση των μαθητών από το ολοήμερο πρόγραμμα μπορεί να γίνεται μετά το τέλος κάθε διδακτικής ώρας του προγράμματος, με την προϋπόθεση ότι θα έχει κατατεθεί στην αρχή του σχολικού έτους με σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων του.
Σε δήλωση της υπεύθυνης Παιδείας του ΣΥΝ, Έφης Καλαμαρά, τονίζεται: «Αιφνιδιαστικά, κατά την προσφιλή του τακτική, το Υπουργείο Παιδείας, πιστό στην εφαρμογή των κυβερνητικών αποφάσεων για περικοπές σε όλα τα κοινωνικά αγαθά, ανακοίνωσε μέτρα για την λειτουργία των ολοήμερων δημοτικών σχολείων με τα οποία ουσιαστικά καταργεί τα ολοήμερα σχολεία στην περιφέρεια.
Το υπουργείο, αντί να ενισχύσει και να βελτιώσει τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων, να εμπλουτίσει τα προγράμματά τους και να διορίσει το απαραίτητο προσωπικό, τα κλείνει ουσιαστικά στην περιφέρεια, οξύνοντας ακόμη περισσότερο τις ανισότητες στην εκπαίδευση.
Το Τμήμα Παιδείας του Συνασπισμού έχει προτείνει για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση: «Αναδιάρθρωση και εμπλουτισμό των προγραμμάτων σπουδών με μαθήματα και δραστηριότητες που να βοηθούν το παιδί να κατανοήσει με πληρότητα το κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον: περιβαλλοντική εκπαίδευση, εκπαίδευση στην ισότητα των φύλων, αγωγή υγείας, μουσική και άθληση, εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα, στην αξία της ειρήνης, της αλληλεγγύης κλπ.» Επισημαίνοντας ότι η λειτουργία ενός ολοήμερου, αλλά καλά οργανωμένου, σχολείου, με την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή, με το κατάλληλο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό και με διευρυμένο ωράριο διευκολύνει τον εμπλουτισμό του προγράμματος με τέτοιες δραστηριότητες.
Η πολιτική όμως της κυβέρνησης και του υπουργείου βρίσκεται στον αντίποδα αυτών των προτάσεων. Στο «νέο σχολείο» που ευαγγελίζεται το υπουργείο όταν μιλά για αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, εννοεί την πλήρη υποβάθμισή της. Η πολιτική τους είναι καταστροφική για τη Δημόσια εκπαίδευση, για την παιδεία συνολικά, για τους εργαζόμενους. Πρέπει να ανατραπεί».


http://www.eklogika.gr/news/5002