Πέμπτη 24 Αυγούστου 2017

Ε.Α.Κ.Π.: Για τις διαχρονικές ευθύνες των πολιτικών που αποσάθρωσαν την πυροπροστασία της χώρας

Δυστυχώς για την κυβέρνηση και όλους τους προκατόχους της, η πραγματικότητα για τις τεράστιες διαχρονικές ευθύνες που έχουν, στην σχεδιασμένη προσπάθεια
αποσάθρωσης του ενιαίου χαρακτήρα της πυροπροστασίας της χώρας, καταγράφεται μέσα από την αμείλικτη γλώσσα των αριθμών και τα ίδια τ΄ αποτελέσματα των πολιτικών που εφάρμοσαν σε βάθος 20ετίας, έτσι όπως καταγράφηκαν για ακόμη μία φορά μέσα από τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές στην Αττική, την Ζάκυνθο, την Κεφαλονιά και την Ηλεία.
Κανένα άλλοθι δεν τους αναγνωρίζεται για τις διαχρονικές καταστροφικές πολιτικές που έχουν εφαρμόσει, σε βάρος του δασικού πλούτου της χώρας, της ζωής και των περιουσιών του ελληνικού λαού και των αδικοχαμένων συναδέλφων μας, για τον λόγο ότι:
 Ø Πριν είκοσι ( 20 ) ακριβώς χρόνια, ένα χρόνο πριν αλλά και μετά την μεταφορά της δασοπυρόσβεσης στο Π.Σ. το 1998,  η Ε.Α.Κ.Π. είχε προειδοποιήσει όλες τις πολιτικές δυνάμεις για τις επικίνδυνες πολιτικές που σχεδίαζε να εφαρμόσει και τελικά εφάρμοσε η κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ., στον τομέα της πυροπροστασίας και τις συνέπειες που αυτές θα είχαν σε βάρος του ελληνικού λαού, σε αντίθεση με τα εν ενεργεία αλλά και τα ε.α. σήμερα συνδικαλιστικά κυβερνητικά φερέφωνα, που ενώ από τότε ακόμη έβαζαν πλάτη για να περάσουν αυτές οι πολιτικές, σήμερα υποκριτικά διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους για το κακό που μας βρήκε. 
Η δομική αλλαγή στον τομέα της δασοπυρόσβεσης, έγινε χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις στο Π.Σ. από πλευράς δύναμης, υποδομών & τεχνογνωσίας. Με την διατήρηση της χουντικής έμπνευσης στρατιωτικοποίησης του Π.Σ. Με την υποβάθμιση της δασικής υπηρεσίας, της δασικής επιστήμης και των προληπτικών παρεμβάσεων στο δασικό οικοσύστημα. Με την δημιουργία ενός πολύπλοκου αντιδασικού νομοθετικού πλαισίου, σε συνδυασμό με την αναθεώρηση του άρθρου 24 του συντάγματος, τις πολιτικές των αποχαρακτηρισμών, των νομιμοποιήσεων και της εμπορευματοποίησης της γης. Ήταν ηλίου φαεινότερο ότι θα οδηγούσε, παρά τον τιτάνιο αλλά μάταιο αγώνα των πυροσβεστών, στα προδιαγεγραμμένα τραγικά αποτελέσματα των εκατομμύριων στρεμμάτων καμένης αγροτοδασικής γης, τις εκατοντάδες κατεστραμμένες περιουσίες του ελληνικού λαού και τους εκατό ( 100 )  και πλέον αδικοχαμένους  πολίτες και πυροσβέστες. 
 Ø Από τότε μέχρι και σήμερα, κάθε νέα αντιπυρική περίοδο η Ε.Α.Κ.Π. έδινε την μάχη για να προλάβει τα χειρότερα και παρενέβαινε ανελλιπώς σε όλες τις κυβερνήσεις. Έγκαιρα είχε προειδοποιήσει και την τότε κυβέρνηση της Ν.Δ.  το 2005, το 2006, το 2007, αλλά και το 2009 με παραστάσεις διαμαρτυρίας, με έγγραφες παρεμβάσεις και ψηφίσματα  προς την εκάστοτε πολιτική ηγεσία ( βλ. eakp. gr ), για το τι θα μπορούσε να επακολουθήσει αν επικρατούσαν ευνοϊκές συνθήκες για την εκδήλωση πυρκαγιών. Δυστυχώς όμως η Ε.Α.Κ.Π. επιβεβαιώθηκε από τις ίδιες τις εξελίξεις τόσο το 2007 όσο και το 2009 με τον ποιο τραγικό τρόπο.
 Ø Όπως επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι που είχαμε εκφράσει προς την κυβέρνηση από τον φετινό Μάιο για την περιοχή της Λακωνίας με τις μεγάλες καταστροφικές πυρκαγιές σε Μάνη και Κύθηραέτσι επιβεβαιώθηκαν δυστυχώς και οι κραυγές αγωνίας που εκπέμψαμε από τις αρχές του χρόνου για την Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά.
Με αφορμή την ακόμη μεγαλύτερη αποδυνάμωση που σχεδίαζε να δημιουργήσει η κυβέρνηση στο Π.Σ., αφαιρώντας από τον επιχειρησιακό σχεδιασμό περί τους 700 πυροσβέστες για την επάνδρωση των 13 Π.Υ. των αεροδρομίων της Fraport, των 11 Π.Κ. των ιδιωτικοποιημένων εθνικών οδικών αξόνων, συμπεριλαμβανομένων και των συναδέλφων που υπηρετούν στο αεροδρόμιο της Hochtief  Ελευθέριος Βενιζέλος, η εναπομείνασα δύναμη των μόνιμων και πενταετών των δύο νησιών διαμορφώνονταν ως εξής: 
                                                                                                     Π.Υ. &  Π.Κ.    ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ
            
          ΥΠΗΡΕΣΙΑ
        ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑ   ΔΥΝΑΜΗ
ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΕΝΟΙ στην FRAPORT
ΥΠΟΛΟΙΠΟ  ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑΣ 

Διαφορά
 Μόνιμοι
Π.Π.Υ.
Σύνολα
        Μόνιμοι  
Π.Π.Υ
Σύνολα
Μόνιμοι
Π.Π.Υ.
Σύνολα
    Π.Υ. ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ
       35
  29
     64
              5
    8
  13 
      30
   21 
    51
          -13
    Π.Κ. ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ
       11
    9
     20
              5
    1
    6
        6
     8
    14  
            -6
    Π.Κ. ΣΑΜΗΣ
       12
  10
     22
              4
    -
    4
        8
   10
    18
            -4
    ΣΥΝΟΛΟ
       58
  48
  106
           14
    9
  23
      44
   39
    83
          -23
                                                                                               Π.Υ  &  Π.Κ.  ΖΑΚΥΝΘΟΥ

  Π.Υ. ΖΑΚΥΝΘΟΥ
             28
  30
    58
              9
    4
  13
      19
   26
    45
         -13
  Π.Κ. ΕΛΑΤΙΩΝ
               8
    9
    17
              1
    -
    1
        7
     9
    16
           -1
  ΣΥΝΟΛΟ
             36
  39
   75
            10
    4
  14
      26
   35
    61
       -14
Στην συνέχεια και αφού ασκήθηκαν έντονες πιέσεις, ξεσπίτωσαν πυροσβέστες από άλλες περιοχές της χώρας με μεταθέσεις, και η συνολική δύναμη της Κεφαλονιάς διαμορφώθηκε στους 95 από 106 πυροσβέστες και της Ζακύνθου στους  72  από 75  πυροσβέστες. 
Η  Ε.Α.Κ.Π. για τα ζητήματα πυρασφάλειας των δύο νησιών αλλά και για τα εργασιακά προβλήματα των συναδέλφων, παρενέβη από τις 19/1/2017 μέχρι και τα τέλη Μαΐου, με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις της στην πολιτική & φυσική ηγεσία, την περιφερειακή διοίκηση Ιονίων Νήσων, τις διοικήσεις των Π.Υ. των δύο περιοχών. Εξέδωσε  σχετικού περιεχομένου δελτία τύπου, έδωσε συνεντεύξεις τύπου στα πλαίσια των περιοδειών που πραγματοποίησε 10 & 11 Μαΐου στα δύο νησιά για την καταγραφή ων προβλημάτων στα ζητήματα πυρασφάλειας και τα εργασιακά προβλήματα των υπαλλήλων ( βλ. eakp.gr ).   
 Ø Η πολιτική των μεγάλων περικοπών στους προϋπολογισμούς του Π.Σ. είναι διαχρονική και οι ελάχιστες αυξομείωσης δεν δίνουν άλλοθι σε κανέναν για να νίπτει τας χείρας του για τις συνέπειες που δημιουργούν σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του Π.Σ.  Αυτό αποδεικνύει και η παγιοποιήσει του Μ.Ο. των μειώσεων στα 120.000.000 περίπου από το 2009 και μετά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία των προϋπολογισμών που επεξεργάστηκε η Ε.Α.Κ.Π. (Σημείωση: Η δημοσιογραφική δεοντολογία επιβάλει όσα Μ.Μ.Ε. ζητούν και αναδημοσιεύουν τα επεξεργασμένα στοιχεία της Ε.Α.Κ.Π. να αναφέρουν την πηγή τους ).
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΕΤΗΣΙΩΝ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ

ΕΤΗ
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
     2017

Πιστώσεις

499.601.293

451.626.000

370.277.000

394.681.130

350.059.000

346.227.000

367.889.000

369.529.000

  379.128.000

Διαφορά  από 2009

- 47.975.293

- 129.324.293

-104.920.163

-149.542.293

-153.374.293

-131.712.293

 -130.072.293

- 120.473.293

Μ.Ο. ετήσιας μείωσης   - 120.924.276

 Ø Η κατάργηση το 2011 των 4.000 οργανικών θέσεων του μόνιμου προσωπικού με το πρόσχημα της μετατροπής τους σε επικουρικές θέσεις και η διατήρηση της μέχρι και σήμερα  παρά τις τεράστιες ανάγκες σε μόνιμο προσωπικό επίσης δεν δίνει άλλοθι αθωότητας σε κανέναν.
 Ø Η  διατήρηση για μία 20ετία της ομηρίας και του εμπαιγμού 5.500  πενταετών και εποχικών είναι στοχευμένη πολιτική επιλογή κοινής αποδοχής, με ημερομηνία λήξης. 
 Ø Το πόρισμα επιτροπής του Α.Π.Σ. που είχε εκπονηθεί από το 2011 στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης του Π.Σ. και αφορούσε την κατάργηση 36  πυροσβεστικών κλιμακίων, 10 Πυροσβεστικών υπηρεσιών & πυροσβεστικών σταθμών και μία συγχώνευση δύο Π.Σ. , αλλά παρέμεινε προσωρινά στα συρτάρια εξ αιτίας κυρίως των αντιδράσεων που προκάλεσε η ΕΑΚΠ μέσα από πλατιά ενημέρωση των τοπικών φορέων. Επανέρχεται συνεχώς ως «λύση» από την σημερινή κυβέρνηση & την αξιωματική αντιπολίτευση και είναι μέρος του σχεδιασμού για την αποσάθρωση του κρατικού μηχανισμού πυρόσβεσης.
 Ø Το γεγονός ότι παράλληλα με την κατάργηση δομών του Π.Σ. που σχεδιάζουν, γίνεται προσπάθεια να αναπτυχθεί ένα δίκτυο από δημοτικές εθελοντικές πυροσβεστικές υπηρεσίες που προβλέπει ο νόμος 4029/2011 και καμία κυβέρνηση δεν διαφοροποιήθηκε από αυτόν τον σχεδιασμό, αποδεικνύει την κοινή στρατηγική που ακολουθείται στην συρρίκνωση του κρατικού μηχανισμού για την εξοικονόμηση ακόμη περισσότερων κονδυλίων και την μεταφορά με ανταποδοτικά τέλη στις πλάτες του ελληνικού λαού. Σ αυτήν την κατεύθυνση κινούνταν και η πρόταση της ΚΕΔΚΕ με το υπ αρίθμ. 2710/18-7-2007 που κατατέθηκε στον τότε πρωθυπουργό, για μεταφορά εκτός των άλλων και της πυροσβεστικής υπηρεσίας στους δήμους.            
 Ø Το τεράστιο κόστος της  ενοικίασης ιδιωτικών ελικοπτέρων και η σκόπιμη μη ανανέωση του πεπαλαιωμένου εθνικού εναέριου στόλου αεροπυρόσβεσης, αποτέλεσε το πρώτο βήμα ιδιωτικοποίησης της πυροπροστασίας της χώρας.
 Ø Η μη αξιοποίηση από το 1998 των εκατοντάδων επιστημόνων δασολόγων και δασοπόνων που υπηρετούν στο Π.Σ. και  στην δασική υπηρεσία  στην καταστολή των δασικών πυρκαγιών, δεν είναι καθόλου τυχαία επιλογή.
Συμπερασματικά λοιπόν, η ηθελημένη διατήρηση όλων αυτών των αρνητικών παραγόντων και άλλων τόσων που δεν είναι δυνατόν να περιγραφούν μέσα στα πλαίσια ενός δελτίου τύπου, είναι βέβαιο ότι πολύ σύντομα θα αξιοποιηθούν για να ξεδιπλωθεί ο επικίνδυνος στρατηγικός σχεδιασμός για την πυροπροστασία της χώρας και που βασίζεται στο τρίπτυχο:  
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ - ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ &  ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ των υπηρεσιών πυρασφάλειας.
ΜΟΝΗ διέξοδος από τον φαύλο κύκλο των καταστροφικών πολιτικών είναι, να  ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ  το μαζικό λαϊκό κίνημα την
ΣΥΣΤΑΣΗ  ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΦΟΡΕΑ ΔΑΣΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ  & την ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ των ΑΝΤΙΔΑΣΙΚΏΝ ΝΟΜΩΝ.
Όσον αφορά όμως τις δηλώσεις του κυρίου Πρωθυπουργού, με τις ευχαριστίες, την ευγνωμοσύνη για τις ηρωικές και υπεράνθρωπες προσπάθειες των πυροσβεστών, αποτελούν κούφια λόγια, όσο ακόμη: Δεν αναγνωρίζεται το επάγγελμα μας  ως Βαρύ, Ανθυγιεινό & Επικίνδυνο. Δεν παίρνονται τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας για την προστασία μας. Δεν μονιμοποιούνται όλοι οι εποχικοί & πενταετείς συνάδελφοι μας. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε μέρες ολόκληρες χωρίς ξεκούραση και φαγητό και πληρωνόμαστε για τις  ατέλειωτες υπερωρίες μας με αέρα κοπανιστό, όσο συνεχίζουμε να εξαιρούμαστε από ότι προβλέπει η εργατική νομοθεσία για όλους τους άλλους εργαζόμενους. 
Για την Ε.Α.Κ.Π.
Η Εκτελεστική Γραμματεία