Πρώτο
θέμα σε μεγάλες ρωσικές εφημερίδες και γνωστά περιοδικά αποτέλεσε το τελευταίο
χρονικό διάστημα η Θεσσαλονίκη, μετά από τα δημοσιεύματα που επιμελήθηκε μια ομάδα
Οι εκπρόσωποι των ρωσικών ΜΜΕ, «Νόβιε Ιζβέστια», «Ροσσίσκαγια», «Μοσκόφσκι Κομσομόλετς»,
«Αργουμέντι Ι Φάκτι», «Έξπερτ» και «Νεζαβίσιμαγια», επιμελήθηκαν μια σειρά
δημοσιευμάτων, με ειδικές αναφορές στο οικονομικό προφίλ της πόλης, στις επιχειρηματικές
δυνατότητες καθώς και στη μεγαλύτερη έκθεση της Μεσογείου και των Βαλκανίων, όπως
χαρακτήρισαν την 81η ΔΕΘ, στο πλαίσιο της οποίας καταγράφηκε η σημαντική
ρωσική παρουσία, σε επίπεδο εταιρειών και Περιφερειών της χώρας.
Μεταξύ των τίτλων των δημοσιευμάτων στα ρωσικά ΜΜΕ ξεχωρίζουν οι: «Ρωσία
και Ελλάδα συναντήθηκαν στην Θεσσαλονίκη, Βόλτα με τον Αριστοτέλη και τον
Μέγα Αλέξανδρο», «Ρωσική Πρωτοπορία σε ελληνικό φόντο», «Εικόνες από την
έκθεση: Πως οι Ρώσοι γκρέμιζαν στη Θεσσαλονίκη το παράθυρο προς την Ευρώπη», «Ρωσία
και Ελλάδα συναντήθηκαν σε έκθεση, Ελλάδα για όλους», «Το λίκνο των λίκνων – 1.000
χρόνια ρωσικού μοναχισμού στο Άγιον Όρος», «Διακοπές τρία σε ένα για την ψυχή,
το μυαλό και το σώμα» και «Οικείοι ανάμεσα σε οικείους».
Αντίστοιχα δημοσιεύματα καταγράφηκαν για τις
δυνατότητες που δημιουργούνται μέσα από τη βυζαντινή μεγαλοπρέπεια της Θεσσαλονίκης,
της σχεδόν συγγενικής προς τους Ρώσους φιλικότητας της πόλης και των κατοίκων της,
καθώς και για θέματα σχετικά με:
- Τα 1.000
χρόνια μοναχισμού του Αγίου Όρους και την Αγιορειτική Εστία
- Τη Ρωσική
πρωτοπορία, το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Μουσείο Φωτογραφίας
- Τη σχολή
του Αριστοτέλη στην αρχαία Μίεζα, τους Μακεδονικούς τάφους, με έμφαση στον
τάφο της «Κρίσεως» και στη Βεργίνα
- Τους
βυζαντινούς ναούς της Θεσσαλονίκης
- Τον Μέγα
Αλέξανδρο και τον Αριστοτέλη
- Τη
γαστρονομία και τη μοναδική αγροτική παραγωγή της ευρύτερης περιοχής
- Τα 22
οινοποιεία της Οινικής ζώνης της Νάουσας και την πρωτοβουλία της να πάρει
θέση στον Τουριστικό χάρτη
Παράλληλα, δόθηκε μεγάλη έμφαση στην πόλη της
Θεσσαλονίκης ως τόπο διακοπών, αυτών που, όπως τονίστηκε δεν προτιμούν τις
«βαρετές διακοπές σε παραλία».
Τα 12 συνολικά άρθρα των ρωσικών ΜΜΕ υπογραμμίζουν
στους αναγνώστες το γεγονός ότι η χώρα αυτή δεν είναι εξαίσια μόνο για τους
λάτρεις της παραλίας και του νόστιμου φαγητού, αλλά και για τους νέους
τουριστικούς προορισμούς της.