Σε μια κίνηση που θα διευκολύνει συνανθρώπους μας που αισθάνονται ψυχοκοινωνικά ευάλωτοι προχωρά ο φορέας Κ.Σ.Δ.Ε.Ο. «ΈΔΡΑ» `
Συγκεκριμένα μέσω του Κέντρου Ενημέρωσης Πολιτών για τις Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας και Επανένταξης που λειτουργεί o φορέας Κ.Σ.Δ.Ε.Ο. "ΕΔΡΑ" στην περιοχή του Περιστερίου παρέχεται τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να λάβει πληροφορίες και να παραπεμφθεί άμεσα, έγκυρα και αποτελεσματικά στους φορείς ή τις υπηρεσίες που χρειάζεται με ένα απλό τηλεφώνημα στο 2130404252, από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 10:00-16:00.
Αυτό επισημαίνει και σε δήλωση της η Πρόεδρος του Διοικητικού συμβουλίου του φορέα Κ.Σ.Δ.Ε.Ο. «ΕΔΡΑ», κυρία Μαρία Κερασόγλου. Η ίδια υπογραμμίζει «βασικός στόχος της νέας αυτής προσπάθειας είναι να διευκολύνουμε τον πολίτη που ταλαιπωρείται ήδη από κάποιο πρόβλημα ψυχοκοινωνικού κυρίως χαρακτήρα να φτάσει γρήγορα και χωρίς κόπο στο φορέα που μπορεί να τον βοηθήσει».
Η σημαντική καθυστέρηση στην τομεοποίηση των υπηρεσιών ψυχικής υγείας ήταν το έναυσμα για να γεννηθεί η παραπάνω δράση.
Η νέα τηλεφωνική υπηρεσία λειτουργεί στο πλαίσιο του προγράμματος «Δίκτυο Φορέων Ψυχικής Υγείας και Επανένταξης» που υλοποιεί η Εταιρία Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας σε συνεργασία με τις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Δραστηριότητες Ευπαθών Ομάδων (Κ.Σ.Δ.Ε.Ο) - «ΕΔΡΑ», την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία ΑΚΤΑΙΑ, την Πανελλαδική Ένωση για την Ψυχοκοινωνική Αποκατάσταση και την Επαγγελματική Επανένταξη (ΠΕΨΑΕΕ)και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης (Π.Ο.Κοι.Σ.Π.Ε.).
Διασφάλιση της ψυχικής υγείας των πολιτών
Το έργο χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Προγράμματος «Είμαστε όλοι Πολίτες», μέρος του συνολικού Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα, γνωστού ως EEA Grants, ενώ διαχειριστής της επιχορήγησης του Προγράμματος είναι το Ίδρυμα Μποδοσάκη.
Η κυρία Κερασόγλου εξηγεί τη σημασία της λειτουργίας ενός τέτοιου κέντρου «Αφενός προσπαθούμε να απαλλάξουμε τον κάθε ενδιαφερόμενο από το πρόσθετο άγχος ή το αίσθημα απογοήτευσης που του προκαλεί η άγνοια ή η δυσκολία πρόσβασης στην υπηρεσία που έχει ανάγκη τη στιγμή που βρίσκεται σε μια ήδη δύσκολη κατάσταση. Αφετέρου, επιχειρούμε να ενημερώσουμε τον ενδιαφερόμενο-είτε αντιμετωπίζει ο ίδιος ή κάποιο κοντινό του πρόσωπο κάποιο ψυχοκοινωνικό πρόβλημα -για φορείς που μπορούν να τον βοηθήσουν, αλλά αγνοεί ότι υπάρχουν. Με αυτό τον τρόπο θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι δεν θα μείνει αβοήθητος».
Καταγραφή και στην συνέχεια άμεση εξυπηρέτηση
Η ομάδα του Κέντρου Ενημέρωσης Πολιτών για Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας και Επανένταξης εντοπίζει και διαμορφώνει μια λίστα με όλες τις υπηρεσίες ή τους οργανισμούς και το είδος της στήριξης που μπορούν να παρέχουν στους πολίτες της περιοχής και παραπέμπει σε αυτές όσους επικοινωνούν μαζί της αφού έχει πρώτα αξιολογήσει τα αιτήματα που λαμβάνει. Όλα τα αιτήματα καταγράφονται από την ομάδα τηλεφωνικής υποδοχής και παρακολουθείται η εξέλιξη και η έκβασή τους με στόχο η εξυπηρέτηση να είναι όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική και σφαιρική.
Παράλληλα, το πρόγραμμα αποσκοπεί στη διασύνδεση των υπηρεσιών μεταξύ τους προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στην εξυπηρέτηση των πολιτών, ενώ επενδύει και στην επιμόρφωση των εταίρων μέσω εκπαιδευτικών σεμιναρίων ώστε να ανταποκρίνονται στην πολυπλοκότητα των σύγχρονων αναγκών. Το αποτέλεσμα της χαρτογράφησης όλων των εταίρων του προγράμματος πρόκειται να αποτυπωθεί σε ένα διαδικτυακό οδηγό εξειδικευμένο για φορείς ψυχικής υγείας που θα εκδηλώσουν την πρόθεση να υιοθετήσουν την πρωτοβουλία δικτύωσης που εισηγείται το πρόγραμμα
Για περισσότερες πληροφορίες και συνεντεύξεις:
Μαρία Μαθιούδη
Υπεύθυνη Κέντρου Ενημέρωσης Πολιτών Δυτικής Αθήνας για Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας και Επανένταξης
Τηλέφωνο: 2130404252
http://pinakio.blogspot.gr/