Την άμεση ανάκληση των καταχρηστικών αγωγών της εταιρίας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου εναντίον των πολιτών που συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις σε σταθμούς διοδίων, την κατάργηση
των διατάξεων των νόμων Ρέππα - Βορίδη, και τη μείωση των επιπτώσεων από τη λειτουργία των διοδίων στην Πιερία ζητούν με ερώτησή τους οι βουλευτές της Λαϊκής Ενότητας Ζήσης Ζάννας και Ευγενία Ουζουνίδου.
των διατάξεων των νόμων Ρέππα - Βορίδη, και τη μείωση των επιπτώσεων από τη λειτουργία των διοδίων στην Πιερία ζητούν με ερώτησή τους οι βουλευτές της Λαϊκής Ενότητας Ζήσης Ζάννας και Ευγενία Ουζουνίδου.
Στην ερώτηση που απευθύνεται στον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού οι βουλευτές επισημαίνουν ότι η επικοινωνία της Πιερίας με τη Θεσσαλονίκη περιβάλλεται με δύο διόδια στο βορρά και με 3 νοτίως προς τη Λάρισα, επιβαρύνοντας έτσι άδικα και ασύμμετρα τους κατοίκους της, όπως και τους πολίτες που επιθυμούν να επισκεφθούν ή να εργαστούν στην Πιερία.
Επίσης, οι βουλευτές ζητούν να εφαρμοστούν και στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου οι διευκολύνσεις διέλευσης για τους μόνιμους κατοίκους και τις ειδικές ομάδες πολιτών που θα ισχύουν στην Ιόνια Οδό και στον Αυτοκινητόδρομο Ε-65.
Το κείμενο της ερώτησης
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό:
- Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού
ΘΕΜΑ: Αλλαγές και Ρυθμίσεις στα διόδια στο σύνολο της Επικράτειας
Προβλήματα απαντώνται σε πολλά σημεία της χώρας όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός διοδίων με μικρές χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ τους, με άμεσο αποτέλεσμα την ασύμμετρη και υπερβολική επιβάρυνση των κατοίκων των αντίστοιχων περιοχών.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ΠΑΘΕ και ειδικά των διοδίων Αιγινίου Πιερίας που απέχουν μόλις 10 χιλιόμετρα από τα διόδια Μαλγάρων, ενώ οι οδηγοί στερούνται εναλλακτικής διόδου καθώς δεν υπάρχει παράπλευρη οδός.
Η επικοινωνία της Πιερίας με τη Θεσσαλονίκη επιβαρύνεται με δύο διόδια στο βορρά και με 3 νοτίως προς τη Λάρισα. Καθώς η περιοχή της Πιερίας έχει έντονη αλληλεξάρτηση με τις δύο αυτές περιοχές, τα διόδια βαρύνουν άδικα και ασύμμετρα τους κατοίκους της, όπως και τους κατοίκους αυτών των περιοχών που επιθυμούν να επισκεφθούν ή να εργαστούν στην Πιερία.
Να σημειωθεί ότι η ΠΑΘΕ σε αυτές τις περιοχές είναι ένα δρόμος που κατασκευάστηκε δημοσία δαπάνη και δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση με χιλιομετρικά κριτήρια η χρέωση που επιβάλλεται αυθαίρετα από τους σταθμούς διοδίων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του κ. αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Σπύρο Σπίρτζη, το Υπουργείο προχώρησε σε συμφωνία με τους δυο από τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων και συγκεκριμένα της Ιονίας Οδού και του αυτοκινητοδρόμου Ε-65.
Η συμφωνία ανακοινώθηκε ότι θα εκτελεστεί άμεσα και περιλαμβάνει:
- Δωρεάν διελεύσεις από πλευρικούς σταθμούς διοδίων για ενδοδημοτικές μετακινήσεις για τις οποίες δεν υφίστανται εναλλακτικές διαδρομές. Οι δήμοι που εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία είναι οι δήμοι Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού
- Δωρεάν διελεύσεις από όλους τους σταθμούς διοδίων στα οχήματα τα οποία είτε ανήκουν είτε αναγνωρισμένα μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες.
- Παροχή επιπλέον εκπτώσεων σε εργαζόμενους χρήστες. Στις 40 διελεύσεις οι πέντε θα είναι δωρεάν. Δηλαδή το 12,5% αυτών των διελεύσεων θα γίνεται ελεύθερα.
- Αναλογικό σύστημα διοδίων χιλιομετρικής απόστασης. Αυτό το σύστημα θα τεθεί σε εφαρμογή όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα της Ιονίας Οδού και του Ε-65.
- Η έναρξη λειτουργίας των πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο μετατίθεται για το τέλος του 2018 που θα έχουμε αναλογική χιλιομετρική χρέωση. Οι μόνιμοι κάτοικοι των δήμων Κηφισιάς, Αχαρνών και Διονύσου προβλέπεται να διέρχονται δωρεάν όταν λειτουργήσουν οι εν λόγω σταθμοί διοδίων μετά το 2018. Επίσης θα υπάρχει υποχρέωση καταβολής δημοτικών τελών από τις κοινοπραξίες αν οι δήμοι τούς προσφέρουν υπηρεσίες αποκομιδής απορριμμάτων, ηλεκτροφωτισμού και πρασίνου.
Συμφωνήθηκε ακόμη να ανακαλέσουν οι παραχωρησιούχοι τις ποινικές διώξεις και τις αγωγές που είχαν καταθέσει εναντίον κοινωνικών δικτύων πολιτών κατά την περίοδο των κινητοποιήσεων στα διόδια.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Αν θα υπάρξει ανάκληση των καταχρηστικών αγωγών της εταιρείας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στους πολίτες που κινητοποιήθηκαν το προηγούμενο διάστημα στην Πιερία.
2) Αν υπάρχει πρόβλεψη για την κατάργηση του Νόμου Ρέππα-Βορίδη Άρθρο 143 /Nόμος 4070 / ΦΕΚ 82/12-4-2012
3) Σε τι κινήσεις προτίθεστε να προχωρήσετε ώστε να εξομαλυνθεί η κυκλοφορία στην Πιερία χωρίς τις άδικες χρεώσεις που επιβάλλει η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.
4) Πως θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που προκαλούν τα μετωπικά διόδια Αιγινίου, με την κοντινή τους απόσταση από τα διόδια Μαλγάρων και τη μη ύπαρξη εναλλακτικής οδού παρά μόνο μέσα από τον οικισμό.
Ο ερωτών Βουλευτής
Ζάννας Ζήσης
Oυζουνίδου Ευγενία