Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014

ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΙΑΝΙΔΗ

ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΌ ΤΟ ΦΟΝΙΚΟ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ

ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΝΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗΣ

Εξακολουθώ να ρωτώ, περιμένοντας με αφέλεια κάποιες  απαντήσεις:

- Σε ποια χώρα του κόσμου, οι εργαζόμενοι  πληρώνουν  κάθε μήνα  το ένα τρίτο του μισθού τους  σε διόδια, για να πηγαινοέρχονται στην εργασία τους;
-  Ποια χώρα του κόσμου θα έβαζε τους πολίτες της να πληρώνουν διόδια για δρόμους που έχουν ήδη ολοκληρωθεί  και έχουν πληρωθεί από τους ίδιους στο παρελθόν;
 - Σε ποια χώρα οι εργολάβοι  θα παραπονιόντουσαν ότι  λόγω της κρίσης, δεν μπορούν  να ολοκληρώσουν τα έργα των αυτοκινητόδρομων και το κράτος  θα τους έδινε και άλλα χρήματα, θα τους επιμήκυνε το χρόνο εκμετάλλευσης των διοδίων από 30 σε 33 χρόνια και θα τους απάλλασσε  από την  υποχρέωση  να κατασκευάσουν το σύνολο των έργων  που είχαν αναλάβει με τις αρχικές συμβάσεις;
- Σε ποια χώρα του κόσμου, ο  εργολάβος του αυτοκινητόδρομου θα αδιαφορούσε εγκληματικά να εκτελέσει  τα προστατευτικά μέτρα στα βραχώδη πρανή  των Τεμπών τη χρονιά του 2009, όπως είχε υποχρέωση,  και όπως επανειλημμένως του είχε επισημανθεί από τις εποπτικές αρχές του έργου αλλά  μετά το «φονικό»  και τον αποκλεισμό της κοιλάδας επί πέντε  μήνες,  «θα έβγαινε και από πάνω» ζητώντας  αποζημίωση  20.000.000 ευρώ από το κράτος;
- Ποια χώρα έχει τόσο ανάλγητους πρωθυπουργούς και υπουργούς, που    όχι μόνο δεν παραιτήθηκαν όταν έγινε το κακό αλλά ποτέ δεν σκέφθηκαν να ζητήσουν, έστω μια  ΣΥΓΝΩΜΗ, από τις χιλιάδες μεταφορικές, εμπορικές  και τουριστικές  επιχειρήσεις  και από τις  εκατοντάδες χιλιάδες οδηγών,  που ταλαιπωρούνταν επί πέντε σχεδόν μήνες,  εξαιτίας του αποκλεισμού της χώρας στα δύο ;
- Σε ποια χώρα θα συνέβαιναν όλα αυτά και η δικαιοσύνη δεν θα είχε οδηγήσει μέχρι σήμερα στο εδώλιο όλους τους υπεύθυνους; 
 Συμπληρώνονται πέντε χρόνια από το έγκλημα των Τεμπών, στο οποίο  χάθηκε άδικα η  ζωή ενός αθώου. Βέβαια,  η εργολάβος εταιρία απέδωσε το συμβάν σε ακραίο γεωλογικό φαινόμενο και σε γεγονός ανωτέρας βίας. Όμως η επικινδυνότητα των πετρωμάτων της  κοιλάδας  ήταν γνωστή εδώ και 40 χρόνια τουλάχιστον  και είχε επισημανθεί στην εργολάβο εταιρία από την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ», δηλαδή από την κρατική εταιρία  που επόπτευε το έργο. Εξάλλου η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ», όπως προκύπτει από τη  μεταξύ τους αλληλογραφία, κάλεσε την εργολάβο εταιρία  στα τέλη Νοεμβρίου και στις αρχές Δεκεμβρίου 2009, να πάρει επειγόντως προστατευτικά μέτρα  προ του άμεσου και επιβεβαιωμένου κινδύνου κατολισθήσεων στα πρανή των Τεμπών, κινδύνου που επιτάθηκε  και από τις έντονες  βροχοπτώσεις  εκείνης της περιόδου!
Η εργολάβος εταιρία όχι μόνο δεν ανταποκρίθηκε στην υποχρέωσή της αλλά συνέχιζε να ανοίγει τις σήραγγες των Τεμπών, χρησιμοποιώντας εκρηκτικά !
Είναι άραγε  σε γνώση της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου τα πιο πάνω στοιχεία και ειδικά η αλληλογραφία μεταξύ «Εγνατίας Οδού», Ανεξάρτητου Μηχανικού του ΄Εργου και της εργολάβου εταιρίας, που προηγήθηκε της κατολίσθησης των βράχων στις 16 και 17 Δεκέμβρη 2009; Αν όχι δεν  πρέπει αυτά να αναζητηθούν  ώστε να γίνει πλήρης και ενδελεχής έρευνα για  τυχόν ποινικές ευθύνες;
Υπάρχουν άραγε δημοσιογράφοι της λεγόμενης «μαχόμενης» δημοσιογραφίας, που θα ασχοληθούν και θα αναδείξουν έστω και τώρα το θέμα  στην πραγματική του διάσταση;
Έχει τελικά δικαίωμα ο άμοιρος αυτός λαός να πληροφορηθεί τα γεγονότα και να διαμορφώσει άποψη επί του θέματος; Εάν ναι, ποια σκοτεινά συμφέροντα εμποδίζουν το αναφαίρετο αυτό δικαίωμά του επί πέντε ολόκληρα χρόνια; Πόσο ντροπιαστικό για τους θεσμούς και το κύρος  μιας χώρας είναι το να μη έχει εκδοθεί επίσημο πόρισμα μετά από πέντε χρόνια;
Πέρασαν πέντε χρόνια ύποπτης σιωπής.  Στο μεταξύ  άλλαξαν κυβερνήσεις, άλλαξαν πρωθυπουργοί και αρμόδιοι  υπουργοί μεταφορών και δικαιοσύνης αλλά όλοι τους επέλεξαν στο συγκεκριμένο θέμα τη σιωπή.
 Αυτοί βέβαια  σιωπούν γιατί δεν ντρέπονται για όλα αυτά που έγιναν και γι’  αυτά που έπρεπε να έχουν γίνει αλλά δεν έγιναν.
Εμείς όμως που ντρεπόμαστε, δεν μπορούμε να σιωπούμε. Γιατί η σιωπή σε τέτοια ζητήματα, είναι συνενοχή.

Δημήτρης Σιανίδης

Δικηγόρος