Να βάλει πωλητήριο στην Εγνατία Οδό εντός του Σεπτεμβρίου πιέζει την κυβέρνηση η Τρόικα βλέποντας τις καθυστερήσεις και θέλοντας να προλάβει τις πολιτικές εξελίξεις που
ενδεχομένως μπλοκάρουν τον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση του αυτοκινητοδρόμου.
Ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό, σύμφωνα με το αναθεωρημένο μνημόνιο επρόκειτο να προκηρυχθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2014 κάτι που δεν έγινε τελικά.
Ήδη, η υπόθεση για την 30ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού «σέρνεται» εδώ και δυο χρόνια.
Ήδη, η υπόθεση για την 30ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού «σέρνεται» εδώ και δυο χρόνια.
Η μέχρι τώρα καθυστέρηση συνδέεται πέρα απο την κυβερνητική κωλυσιεργεία που «μετρά» το πολιτικό κόστος απο την ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητοδρόμου, και με τις τράπεζες.
Είναι χαρακτηριστική η διαφωνία της Εγνατίας Οδού ΑΕ με την για τη συμβιβαστική λύση που έχει βρει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) με την Τράπεζα Πειραιώς ΠΕΙΡ -2,58% όσον αφορά δάνειο που είχε χορηγήσει η τελευταία.
Είναι χαρακτηριστική η διαφωνία της Εγνατίας Οδού ΑΕ με την για τη συμβιβαστική λύση που έχει βρει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) με την Τράπεζα Πειραιώς ΠΕΙΡ -2,58% όσον αφορά δάνειο που είχε χορηγήσει η τελευταία.
Η Πειραιώς είχε καταγγείλει το δάνειο από τον Απρίλιο του 2010 χωρίς μέχρι σήμερα να έχει συμφωνήσει η πλευρά της Εγνατία Οδός Α.Ε. στον συμβιβασμό που προτάθηκε. Το μοντέλο προβλέπει πως ο ιδιώτης που θα αναλάβει τη διαχείριση της Εγνατίας θα αποπληρώσει το δάνειο της Πειραιώς. Η τελευταία, με βάση και την αρχική σύμβαση χορήγησης του δανείου, εισπράττει τα έσοδα από τα διόδια της Εγνατίας Οδού, που προσέγγισαν τα 45.000.000 ευρώ το 2013.
Η μείωση της κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς, που σε ορισμένα τμήματα φτάνει και το 50% (αν και καταγράφεται σταθεροποίηση με ελαφρές τάσεις ανόδου σε κάποια άλλα) είναι ένας ακόμα λόγος για τις συνεχείς αναβολές.