Έχοντας την ευθύνη για πάνω από 2 χρόνια ως αντιδήμαρχος οικονομικών και πρόεδρος της οικονομικής επιτροπής του δήμου Δίου-Ολύμπου, θα ήθελα να αναφέρω τα εξής:
Ψηφίσαμε πριν από λίγες ημέρες τον ισολογισμό – απολογισμό Δ.Δίου-Ολύμπου του 2013, έναν ισολογισμό που αποδεικνύει περίτρανα ότι η απερχόμενη δημοτική αρχή Δίου-Ολύμπου έβαλε τις σωστές βάσεις για να μπορεί αυτός ο δήμος να σταθεί και να έχει τη συνέχεια που του αξίζει.
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: Το 2011 αναλαμβάνοντας τη διοίκηση του Δ.Δίου-Ολύμπου παραλάβαμε χρέη άνω των 18.000.000 ευρώ. Προχθές ψηφίσαμε τον ισολογισμό του δήμου μας. Οι παλαιότερες οφειλές 9.041.000 ευρώ προς εργολάβους και προμηθευτές έχουν μηδενιστεί, σήμερα έχουμε μόνο τις τρέχουσες, δηλαδή γύρω στα 500.000 ευρώ. Όλα τα δάνεια έχουν ρυθμιστεί και από 7.500.000 ευρώ που κάποτε οφείλαμε, σήμερα οφείλουμε περί τα 5.500.000 ευρώ. Επίσης, οι παλαιότερες οφειλές προς τρίτους που ήταν 1.500.000 ευρώ, σήμερα έχουν μηδενιστεί, είναι μόνο οι τρέχουσες. Τέλος, από τα ελλείμματα που τότε παραλάβαμε, σήμερα όχι μόνο δεν έχουμε ελλείμματα αλλά αφήνουμε στη νέα δημοτική αρχή και ένα πλεόνασμα ύψους 1.800.000 ευρώ.
Όλα αυτά όμως καταφέραμε να επιτευχθούν χάρη στη συστηματική δουλειά και όχι σε άσκοπες δαπάνες για προβολή και για σκοπιμότητες, αφού προχωρήσαμε σε μείωση των εξόδων και ξοδεύαμε μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Αυξήσαμε τα έσοδα επιβάλλοντας λογικές τιμές στις υπηρεσίες που προσφέρει ο δήμος στους δημότες, χωρίς να κάνουμε ιδιαίτερες αυξήσεις και κάνοντας απλά δίκαιη κατανομή.
Προχωρήσαμε σε προσλήψεις, αλλά κάναμε μόνο τις απαραίτητες. Σε διοικητικές θέσεις χρησιμοποιήσαμε άτομα που δεν έπαιρναν μισθό για να μην επιβαρύνεται κι άλλο ο υπερχρεωμένος δήμος μας. Επιπλέον, για τις θέσεις των ειδικών συμβούλων (5), της γραμματείας (1) και του γενικού γραμματέα του δήμου (1), ενώ δικαιούμασταν 7 άτομα, τελικά πήραμε μόνο 3.
Εκεί που άλλοι δήμοι ανά την Ελλάδα αναθέτουν τις περισσότερες μελέτες τους έξω σε ιδιώτες, εμείς τις περισσότερες μελέτες τις αναθέταμε στην τεχνική υπηρεσία του δήμου. Προχωρήσαμε σε αγορές μηχανημάτων για την καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων και της καθημερινότητας, επιλέγοντας αυτή την τακτική παρά να κάνουμε ανάθεση σε ιδιώτες, παρά μόνο όταν μας ήταν απολύτως απαραίτητο.
Στον τομέα του αθλητισμού προωθήσαμε κατασκευές καινούργιων γηπέδων και σε υπάρχουσες εγκαταστάσεις βελτιώσαμε το αρδευτικό σύστημα με αυτόματο πότισμα και όποιες άλλες μικροανάγκες χρειαζόταν. Ακόμη φιλοξενήσαμε διεθνή τουρνουά και εθνικές ομάδες με τις καλύτερες κριτικές.
Στον αγροτικό τομέα προβήκαμε σε εξόρυξη γεωτρήσεων, εκπονήσαμε μελέτες για νέους ταμιευτήρες, θέσαμε σε λειτουργία νέους ταμιευτήρες και έχουμε έσοδα στον δήμο με πιο δίκαιο σύστημα τιμολόγησης, ενώ κάναμε και αντικατάσταση πινάκων με τελευταίας τεχνολογίας.
Εν συντομία ανέφερα μέρος αυτών που έφεραν τον δήμο σε μια κατάσταση που μπορεί να ελπίζει.
Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους αυτούς που αυτά τα χρόνια με τίμησαν με την ψήφο τους. Ελπίζω να μην τους απογοήτευσα.
Να ευχαριστήσω τον δήμαρχο κ. Παπαθανασίου για την εμπιστοσύνη που έδειξε στο πρόσωπό μου, αλλά και τους συναδέλφους δημοτικούς συμβούλους και προέδρους των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων, για όλα αυτά που πετύχαμε μαζί.
Άφησα τελευταίους τους υπαλλήλους του δήμου, γιατί χωρίς αυτούς δεν θα τα είχαμε καταφέρει. Αρκετοί από τους υπαλλήλους, μάλιστα, θυσίασαν χρόνο και εκτός του ωραρίου τους για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τόσο τις μεγάλες μας ανάγκες όσο και την καθημερινότητα.
Να ευχηθώ καλή δύναμη στη νέα δημοτική αρχή.
Πέτρος Κιάφας
Δημοτικός Σύμβουλος Δ.Δίου-Ολύμπου