Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

Τα βήματα για να γλιτώσετε τις καταθέσεις σας

Υποχρεωτική η επίσκεψη στις τράπεζες για τον ακατάσχετο λογαριασμό
Η ηλεκτρονική εφαρμογή για τη «Δήλωση Ακατάσχετου Λογαριασμού» άνοιξε τη Δευτέρα αλλά σύμφωνα με τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων οι πολίτες που θα δηλώσουν τον λογαριασμό τους θα πρέπει να τυπώσουν το αποδεικτικό της αίτησης και να το προσκομίσουν στην τράπεζα.
Η επίσκεψη στην τράπεζα από τον ίδιο τον φορολογούμενο δεν προβλέπονταν στη σχετική απόφαση της Γενικής Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Αικ. Σαββαϊδου με την οποία καθορίζονταν η διαδικασία για την ηλεκτρονική δήλωση του ενός και μοναδικού ακατάσχετου λογαριασμού.
Οι φορολογούμενοι που θέλουν να γνωστοποιήσουν στη φορολογική διοίκηση ένα λογαριασμό που θα προστατεύεται έναντι κατασχέσεων για χρέη προς το Δημόσιο για τα πρώτα 1.500 ευρώ, μπορούν να μπουν στην υπηρεσία του Taxisnet από την αρχική σελίδα www.gsis.gr και να επιλέξουν «Δήλωση Ακατάσχετου Λογαριασμού» στην κατηγορία «Υπηρεσίες προς πολίτες».
Με τους κωδικούς πρόσβασης που διαθέτουν στο Taxisnet μπαίνουν στην εφαρμογή όπου ενημερώνονται ότι το προς εκτύπωση αποδεικτικό πρέπει να προσκομιστεί από τον αιτούντα στην τράπεζα που θα δηλωθεί για τις δικές της ενέργειες μέχρι την πλήρη ένταξη όλων των πιστωτικών ιδρυμάτων που λειτουργούν στην Ελλάδα, οπότε και θα αυτοματοποιηθεί η διαδικασία.
Μετά θα πρέπει να εισέλθουν στην υπηρεσία για να υποβάλουν ηλεκτρονικά Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση και να δηλώσουν τον αριθμό του τραπεζικού λογαριασμού (σε μορφή ΙΒΑΝ). Αφού δηλώσουν το ΙΒΑΝ θα πρέπει να εκτυπώσουν την αίτηση και να την προσκομίσουν στην τράπεζα. H ισχύς του εντύπου προστασίας έναντι των κατασχέσεων στον τραπεζικό λογαριασμό που θα δηλωθεί ξεκινά από την επόμενη ημέρα της προσκόμισης του αποδεικτικού στην τράπεζα.
Σημειώνεται ότι στην περίπτωση φορολογουμένων, μισθωτών ή συνταξιούχων, ο λογαριασμός είναι αποκλειστικά αυτός στον οποίο πιστώνονται περιοδικά μισθοί, συντάξεις ή / και ασφαλιστικά βοηθήματα κατά περίπτωση.
Κωδικοποιημένα τα βήματα για τους φορολογούμενους είναι τα εξής:
· Να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης στην ιστοσελίδα www.gsis.gr.
· Να αναγράψουν τον αριθμό IBAN του τραπεζικού λογαριασμού στην ειδική εφαρμογή
· Να δηλώσουν στην τράπεζα τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου που αντιστοιχεί στον τραπεζικό λογαριασμό
· Στην περίπτωση που κλείσει ο λογαριασμός θα πρέπει να δηλωθεί άμεσα ο καινούργιος.
· Όταν ο ΑΦΜ δεν αντιστοιχεί σε πελάτη τράπεζας θα σταματά η διαδικασία και θα γίνεται επανέλεγχος. Το ίδιο θα γίνεται αν δικαιούχος του δηλωθέντος τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) είναι άλλο πρόσωπο, ο λογαριασμός είναι κλειστός ή όταν δηλώνεται άλλος λογαριασμός από αυτόν της μισθοδοσίας ή της σύνταξης.
· Κάθε ενδιαφερόμενος που γνωστοποιεί στη φορολογική διοίκηση τον μοναδικό ακατάσχετο τραπεζικό του λογαριασμό οφείλει να ενημερώνει αμελλητί, υποβάλλοντας νέα αίτηση / υπεύθυνη δήλωση με τον ίδιο τρόπο, τον αριθμό IBAN τυχόν νέου λογαριασμού του σε περίπτωση που ο προηγούμενος - ήδη δηλωμένος - κλείσει για οποιονδήποτε λόγο ή εφόσον επιθυμεί την αλλαγή του παλαιού λογαριασμού με νέο.
· Ο ενδιαφερόμενος οφείλει να έχει εξασφαλίσει ότι το πιστωτικό ίδρυμα έχει ήδη συσχετισμένο τον ΑΦΜ του με τον λογαριασμό IBAN που ως (συν)δικαιούχος προτίθεται να δηλώσει στο περιβάλλον TAXISnet.
· Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΔΗΛΕΔ) επεξεργάζεται σε ημερήσια βάση (εργάσιμες ημέρες) τις υποβληθείσες αιτήσεις / υπεύθυνες δηλώσεις των ενδιαφερομένων και δημιουργεί:
- Αναλυτική κατάσταση σε ηλεκτρονική μορφή ανά πιστωτικό ίδρυμα, κάθε εργάσιμη ημέρα, που περιλαμβάνει τα στοιχεία των ενδιαφερομένων (ΑΦΜ και αριθμό τραπεζικού λογαριασμού) καθώς και την ένδειξη αν η δήλωση αφορά αντικατάσταση προηγούμενου λογαριασμού, για τις αιτήσεις / υπεύθυνες δηλώσεις που υποβλήθηκαν ως τη 12η βραδινή της προηγούμενης ημέρας. Η κατάσταση διαβιβάζεται ηλεκτρονικά στο κατά περίπτωση πιστωτικό ίδρυμα, την ίδια ημέρα και καταχωρείται αυθημερόν στο ηλεκτρονικό σύστημα TAXIS της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
- Συγκεντρωτική κατάσταση ανά πιστωτικό ίδρυμα, σε ηλεκτρονική μορφή, τις πρώτες εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα και για μεταβατική περίοδο εξαμήνου ή όποτε κριθεί - κατά περίπτωση - αναγκαίο, που περιλαμβάνει το διαμορφωμένο πλήθος των προσώπων / λογαριασμών ως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του προηγούμενου μήνα και χρησιμοποιείται για τις ανάγκες ελέγχου της διαδικασίας.
Πηγή: Ημερησία

http://news247.gr/