Τρίτη 22 Απριλίου 2014

Επιχειρώντας με τρύπιες τσέπες - Γράφει ο Δημήτρης Κοντάκης

Κάποιος είχε πει στον Guy Kawasaki ότι οι πιθανότητες ενός επιχειρηματία να λάβει χρηματοδότηση από Venture Capitals είναι τόσες όσες και να τον πετύχει κεραυνός όταν είναι στον πάτο μιας πισίνας μια μέρα με ήλιο. Ο Kawasaki θεωρεί ακόμη κι αυτό το σενάριο αρκετά
αισιόδοξο.
Ο στόχος αυτής της υπερβολικής εισαγωγής είναι να εστιάσει στη σημαντικότητα της αποτελεσματικής διαχείρισης των διαθέσιμων κεφαλαίων κατά το ξεκίνημα, την ανάγκη για δημιουργικότητα και την προσγείωση στην πραγματικότητα μετά την ανάγνωση των νέων για τα success stories που ξεπηδούν ενίοτε. Ασφαλώς, όλοι θα θέλαμε τα αστρονομικά (για την Ελλάδα τουλάχιστον) ποσά που ακούμε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού να βρίσκονταν και στον δικό μας εταιρικό λογαριασμό αλλά η σκληρή αλήθεια είναι ότι πιθανότατα θα πρέπει να τα βγάλουμε πέρα μόνοι μας. Bootstrapping δηλαδή.
Τι είναι;
Βootstrapping σημαίνει χτίζω μια εταιρεία από σχεδόν μηδενικά κεφάλαια. Τα 3F's - friends, family & fools- (καμιά φορά ίσως ούτε καν και τα τρία) αποτελούν τη μόνη πηγή χρημάτων και το οπλοστάσιό μας αποτελείται από πολύ προσωπική εργασία, εφευρετικότητα, guerrilla τακτικές για μέγιστη αποτελεσματικότητα των πρωτοβουλιών μας και... κάτι ψιλά.
Γιατί;
Όσο παράδοξο και να ακούγεται, ακόμη και στον επιχειρηματικό κόσμο "τα (πολλά) λεφτά δεν φέρνουν (πάντα) την ευτυχία". Είναι ασφαλώς απαραίτητα αλλά η αποτελεσματική αξιοποίησή τους είναι αυτή που προσφέρει ουσία. Μαζί με τα χρήματα υπάρχουν και άλλα συστατικά τα οποία είναι απαραίτητα (σε άλλους λιγότερο, σε άλλους περισσότερο) για την επιτυχία ενός startup.
Όσο λιγότεροι εμπλέκονται στη χρηματοδότηση τόσο μεγαλύτερο το μερίδιό σας. Προφανές. Ωστόσο, πέρα από τα λιγότερα αφεντικά αυτό σημαίνει και λιγότερα άτομα που έχουν απαιτήσεις από εσάς, που εμπλέκονται στο όραμά σας και πιθανόν νοθεύουν την ιδέα σας. Η εταιρεία σας όντως σας ανήκει. Είστε υπόλογοι μόνο σε εσάς και αυτήν. Είστε ελεύθεροι να διοικήσετε την εταιρεία σας όπως ακριβώς εσείς θέλετε χωρίς εξωτερικές παρεμβάσεις που ελέγχουν την αποδοτικότητα της επένδυσής τους. Μείνετε συγκεντρωμένοι στον πυρήνα των στόχων σας - την ανάπτυξη του προϊόντος σας - και αναπτύξτε ένα στέρεο και βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο αντί να χάνετε μεγάλο μέρος από τον πολύτιμο χρόνο σας αναζητώντας απεγνωσμένα λεφτά.
Πως;
Εστιάστε στις χρηματορροές σας.
Όπως προείπαμε, τα χρήματα είναι περιορισμένα γι αυτό θα πρέπει να ξοδεύονται όχι απλά με φειδώ αλλά και έξυπνα. Επίσης, πρέπει να έρχονται πολύ γρήγορα πίσω. Αυτό σημαίνει ότι οι μικροί κύκλοι πωλήσεων είναι πιο επιθυμητοί ώστε να κυκλοφορεί χρήμα που θα καλύπτει υποχρεώσεις και θα επανεπενδύεται. Η ελαχιστοποίηση των ενδιάμεσων είναι επίσης κρίσιμη.
Αναπτύξτε το minimum viable product και πουλήστε το.

http://www.epixeiro.gr