Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει διεθνές κέντρο εκπαίδευσης αλλά την εμποδίζουν γραφειοκρατία και αντιδράσεις στα πανεπιστήμια
Από το 1975 μέχρι σήμερα η παγκόσμια αγορά τριτοβάθμιας εκπαίδευσης διευρύνεται συνεχώς. Ο αριθμός των φοιτητών που έφυγαν από την Ελλάδα ξεκίνησε από 800.000 το 1975 και φέτος ξεπέρασε τα 4,3 εκατ. σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ.
Στον αντίποδα, η χώρα μας δεν καταφέρνει να προσελκύσει ξένους φοιτητές, εάν όμως πετύχαινε κάτι τέτοιο η ωφέλεια για την εθνική οικονομία θα άγγιζε το περίπου ένα δισ. ευρώ.
Η μεγαλύτερη χώρα εισαγωγής φοιτητών είναι η Αγγλία, με 405.000 ξένους φοιτητές οι οποίοι δαπανούν 17 δισ. λίρες τον χρόνο.
Γιατί η Ελλάδα δεν μπορεί να πορευθεί στον ίδιο δρόμο;
Σύμφωνα με τα στοιχεία, δύο είναι τα βασικά εμπόδια στο άνοιγμα των ΑΕΙ.
Το πρώτο είναι το γνωστό σε όλους άλυτο για χρόνια ζήτημα, αυτό της εγχώριας γραφειοκρατίας.
Το δεύτερο είναι η απροθυμία των ΑΕΙ να διεθνοποιήσουν τα προγράμματά τους.
Η συμβουλευτική εταιρεία MvKinsey προτείνει σε μελέτη της τρία βήματα.
Να διαφημίσουν τα ΑΕΙ τα ισχυρά τους πλεονεκτήματα και να βελτιώσουν τη θέση τους στη διεθνή κατάταξη. Πώς γίνεται αυτό; με ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών που βασίζονται στην πολιτιστική κληρονομιά της χώρας ή σε ερευνητικά πεδία που σχετίζονται με το παρόν και το μέλλον της τοπικής οικονομίας.
Αυτό υλοποιείται με επιτυχία εάν:
1. Συμμετέχουν σε διεθνή προγράμματα κορυφαίοι πανεπιστημιακοί Έλληνες και αλλοδαποί.
2. Υπάρξει διοικητική και θεσμική ευελιξία, για παράδειγμα ως προς τις ταξιδιωτικές θεωρήσεις των αλλοδαπών φοιτητών και τη δυνατότητά τους να εργαστούν στην Ελλάδα.
3. Στο σχεδιασμό των προγραμμάτων σπουδών με τέτοιο τρόπο ώστε να προσελκύουν αλλοδαπούς φοιτητές.
Πηγή: Καθημερινή της Κυριακής
news247.gr