Το θέμα της υποβάθμισης του «ολοήμερου σχολείου» φέρνουν στη βουλή βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση που κατέθεσαν από κοινού στη Βουλή των Ελλήνων, προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την υπολειτουργία των Ολοήμερων δημοτικών σχολείων και των σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα»
Στην ερώτησή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι η εφαρμογή της υπ’ αριθμ. 125334/Γ1 εγκυκλίου του Υπ. Παιδείας για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών ΠΕ70 (δάσκαλοι) κατά προτεραιότητα στα πρωινά τμήματα έχει ως αποτέλεσμα την αναστολή λειτουργίας ή την υπολειτουργία των ολοήμερων σχολείων λόγω έλλειψης προσωπικού.
Σημειώνουν επίσης ότι «το Υπουργείο θεωρεί το ολοήμερο πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου ως δομή χωρίς μόνιμους εκπαιδευτικούς» καθώς προχώρησε στην πρόσληψη 873 δασκάλων μέσω ΕΣΠΑ για την κάλυψη λειτουργικών κενών αποκλειστικά και μόνο στο απογευματινό πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων. Επομένως η σταθερή δουλειά εξοβελίζεται και το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου θα παρέχεται στους μαθητές μόνο με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν ευρωπαϊκά κονδύλια για την χρηματοδότησή του!
Τονίζουν επίσης ότι είναι ανεπίτρεπτο να παίζονται μνημονιακά παιχνίδια εξοικονόμησης πόρων πάνω στις ανάγκες και τα δικαιώματα των πολιτών και ιδιαίτερα των παιδιών καθώς και ότι δεν είναι δυνατόν μόνιμες και διαρκείς ανάγκες του δημόσιου ολοήμερου σχολείου να καλύπτονται εξαιρετικά καθυστερημένα από ελαστικά εργαζόμενους μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ και ρωτούν τον Υπουργό:
1. Αν σκοπεύει έστω και καθυστερημένα να αποκαταστήσει τη λειτουργία των ολοήμερων Δημοτικών, με την τοποθέτηση του αναγκαίου αριθμού μόνιμων εκπαιδευτικών ώστε να εξασφαλιστεί η εύρυθμη, αποτελεσματική και αξιοπρεπής λειτουργία τους;
2. Για ποιο λόγο μετακίνησε εκπαιδευτικούς σε διάφορες σχολικές μονάδες ακόμα και διαφορετικών ΠΥΣΠΕ, όταν στο οικείο ΠΥΣΠΕ στο οποίο ανήκουν βεβαιώνονται κενά, τα οποία πολύ αργοπορημένα επιδιώκεται να καλυφθούν μέσω ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών από προγράμματα ΕΣΠΑ;
3. Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για την ποιοτική αναβάθμιση των δομών και του προγράμματος του ολοήμερου σχολείου, με δεδομένο ότι σε αυτό φοιτούν επί πολλές ώρες οι μικροί μαθητές της χώρας μας;