Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013

Ελεύθερα τα διόδια - Σε επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες μέχρι το Σάββατο οι εργαζόμενοι στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας.

Ελεύθερη είναι η διέλευση των οχημάτων από τα διόδια των Μαλγάρων. 
Οι εργαζόμενοι την ανώνυμης εταιρείας ζητούν να ανακληθεί η απόφαση του υπουργού Υποδομών για την κατάργηση του οργανισμού. 
Της απόφασης προηγήθηκε πόρισμα του επθεωρητή δημόσιας δημόσιας διοίκησης για πλασματικές υπερωρίες και δαπάνες και εικονικά οδοιπορικά.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΤΕΟ


Την αναγκαιότητα ύπαρξης του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) υπερασπίζονται οι εργαζόμενοι της ανώνυμης εταιρίας, οι οποίοι, όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, προχωρούν σε 48ωρη προειδοποιητική απεργία για την ανάκληση της απόφασης του υπουργού Υποδομών, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη περί κατάργησης του οργανισμού.

Οι συνδικαλιστές σημειώνουν ότι «ενημερωθήκαμε ότι η ΤΕΟ Α.Ε. καταργείται» και επισημαίνουν ότι «το σκηνικό είχε στηθεί δύο ημέρες πριν». «Τα ΜΜΕ "θυμήθηκαν" πόρισμα του Ρακιντζή του Μαΐου του 2012. Η εντολή σε ανακριτή για έλεγχο πράξεων "προκάλεσε την έκρηξη" του Υπουργού, ο οποίος οδηγήθηκε στην εν λόγω απόφαση» τονίζουν. «Μήπως ο μη έλεγχος των παραχωρησιούχων "κλείνει" την ΤΕΟ Α.Ε.;» διερωτάται ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΤΕΟ.

«Καταγγέλλουμε τη μεθόδευση και δηλώνουμε πως ως εργαζόμενοι επιθυμούμε την άμεση διερεύνηση και απόδοση ευθυνών , αν και όπου υπάρχουν. Όλα στο φως» αναφέρεται στην ανακοίνωση. «Το επιχείρημα του Υπουργού ότι ο ρόλος της ΤΕΟ Α.Ε. περιορίστηκε και σήμερα ουσιαστικά έχει εκλείψει ο λόγος ύπαρξής του δείχνει ότι και σε αυτό το θέμα είναι αδιάβαστος» τονίζουν.

Όπως αναφέρουν, ο υπουργός Υποδομών «οφείλει να απαντήσει» τα εξής ερωτήματα:

- «Ποιος φορέας είναι σε θέση αυτή τη στιγμή να ελέγξει ουσιαστικά τους παραχωρησιούχους εκτός από την ΤΕΟ Α.Ε. ;»

- «Ποιος είναι ο πλέον κατάλληλος φορέας για να αναλάβει τον εποπτικό ρόλο της διαλειτουργικότητας των διοδίων;»

- «Ποιος μπορεί να αναλάβει τον ρόλο του Κέντρου Ανταλλαγής Πληροφοριών και Πιστώσεων (ΚΑΠΠ);»

- «Ποιος μπορεί να επιτελέσει τον ρόλο της Α.Ε. στην ASECAP;», δηλαδή στην ένωση ευρωπαίων παραχωρησιούχων αυτοκινητόδρομων, ιδρυτικό μέλος της οποίας είναι και η ΤΕΟ ΑΕ. 

«Λύσεις πρόχειρες μπορεί να ακουστούν πολλές. Όλοι, όμως, γνωρίζουν ότι η εμπειρία, η τεχνογνωσία, η υλικοτεχνική υποδομή ανήκουν αποκλειστικά και μόνο στην ΤΕΟ Α.Ε.» σημειώνουν οι εργαζόμενοι.

Το Σωματείο επικαλείται συνάντηση με τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων κ. Στράτο Σιμόπουλο, στην οποία ήταν παρών ο σύμβουλος του υπουργού Υποδομών, κ. Φώτης Νασιάκος, στην οποία, όπως αναφέρουν, «δεν μας διαφώτισαν ούτε απάντησαν σε κανένα από τα ερωτήματά μας».

«Απεναντίας, χρησιμοποιώντας παρελκυστική τακτική μια τόσο κρίσιμη στιγμή για εμάς και τις οικογένειές μας, μας οδήγησαν στην έντονη αντίδρασή μας» λένε.

«Δηλώνουμε ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να αποδεχτούμε μια τέτοια απόφαση ούτε να πληρώσουμε εμείς τις διαχρονικές αποφάσεις πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου. Είμαστε σε θέση να συζητήσουμε και να πείσουμε τον Υπουργό για την αναγκαιότητα ύπαρξης της ΤΕΟ Α.Ε., σε καμία όμως περίπτωση δεν θα δεχτούμε τετελεσμένα που εξυπηρετούν άλλα συμφέροντα» επισημαίνουν οι εργαζόμενοι.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Σωματείου, το διοικητικό συμβούλιο «αποφάσισε ομόφωνα την κήρυξη προειδοποιητικής 48ωρης Απεργίας για ανάκληση της απαράδεκτης απόφασης κατάργησης της ΤΕΟ Α.Ε.»


Διώξεις για το όργιο σπατάλης 

Ποινική δίωξη σε βαθμού κακουργήματος κατά παντός υπευθύνου του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας την περίοδο 2006-2011 άσκησε ο εισαγγελέας για κακή οικονομική διαχείριση.

Ο εισαγγελέας Πρωτοδικών προέβη σε αυτή την κίνηση κατόπιν πορίσματος που του παρέδωσε ο επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, στο οποίο διαπιστώνονται "οικονομικές ατασθαλίες" στο ΤΕΟ.

Η δίωξη περιλαμβάνει δύο κακουργήματα, της απιστίας περί την υπηρεσία από κοινού και κατ' εξακολούθηση αντικειμένου συνολικής αξίας μεγαλύτερης των 120.000 ευρώ και της ψευδούς βεβαίωσης κατ' εξακολούθηση επί σκοπώ προσπορισμού αθέμιτου οφέλους που υπερβαίνει το ποσό των 120.000. Επίσης, αφορά και ένα πλημμέλημα, την "κάλυψη που προσφερόταν" σε υπάλληλο, ο οποίος δεν εμφανιζόταν στην εργασία τους αλλά πληρωνόταν κανονικά.

Η υπόθεση είναι πλέον στα χέρια του ανακριτή, ο οποίος θα προσωποποιήσει τις κατηγορίες και το αν έχουν κάποια ευθύνη τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων της συγκεκριμένης περιόδου. Η έρευνα της εισαγγελίας ωστόσο δεν έχει κλείσει ακόμα, καθώς ελέγχεται το σκέλος που αφορά πληρωμές από το ΤΕΟ κατόπιν εντολής υπουργών, για λόγους που δεν έχουν σχέση με τη λειτουργία του Ταμείου.

Υπερωρίες και δαπάνες μετακίνησης σε "άφαντο" υπάλληλο μέχρι και συντήρηση καλωδιακής τηλεόρασης.

Στο πόρισμα του επιθεωρητή εντοπίζονται πολλές οικονομικές παρατυπίες, με παράνομες κατατμήσεις διαγωνισμών, αμοιβές προσωπικού και νομικού συμβούλου, καταβολή υπερωριών, διάθεση σημαντικών χρηματικών ποσών για δαπάνες που ελέγχονται ως εικονικές και καταβολή χρημάτων δυνάμει υπουργικών αποφάσεων "εκδοθεισών εκτός νομοθετικής εξουσιοδότησης". Εντοπίστηκαν, ακόμη, περιπτώσεις παράνομης ιδιοποίησης ηλεκτρονικού εξοπλισμού από τις εγκαταστάσεις του ΤΕΟ.

Σύμφωνα με το πόρισμα, δαπανούνταν μεγάλα ποσά σε πλασματικές υπερωρίες, έκτακτες παροχές, δαπάνες κινητής τηλεφωνίας και εικονικά οδοιπορικά ενώ οι υπάλληλοι δεν εργάζονταν οκτώ ώρες αλλά έξι. Υπήρχαν, επίσης, και κάποιοι οι οποίοι δεν πήγαιναν στη δουλειά αλλά έπαιρναν κανονικά τον μισθό τους, απολαμβάνοντας εικονικές υπερωρίες και πλασματικές δαπάνες μετακίνησης εκτός έδρας ύψους 5,7 εκατομμυρίων ευρώ.

Εντοπίζονται, ακόμη, εγκρίσεις κονδυλίων χιλιάδων ευρώ για την αγορά γραφειακού εξοπλισμού σε διεύθυνση του ΥΠΕΧΩΔΕ αλλά και για τη συντήρηση της υποδομής καλωδιακής τηλεόρασης στο Κολωνάκι, τα Εξάρχεια και την Πλάκα. Όλα αυτά είναι σε πλήρη αντίθεση με όσα ορίζει ο νόμος για τα χρήματα του ΤΕΟ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για μία από τις περιπτώσεις έχει σχηματιστεί δικογραφία για παράβαση καθήκοντος σε βαθμό πλημμελήματος σε βάρος μελών του ΔΣ του Ταμείου. Η δίωξη αφορά "σκανδαλώδη περίπτωση αργομισθίας". Πρόκειται για οδηγό, ο οποίος δεν είχε παρουσιαστεί ποτέ, δεν είχε εκτελέσει ούτε ένα δρομολόγιο ωστόσο πληρωνόταν κανονικά από το 2007 έως και το 2009, λαμβάνοντας μάλιστα και υπερωρίες 5.000, 6.500 και 9.700 ευρώ αντίστοιχα.

http://www.rthess.gr/