Σάββατο 27 Ιουλίου 2013

Το Παραμύθι στα Εκπαιδευτήρια ΠΛΑΤΩΝ

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον αποστολέα του μηνύματος.... Ευγενία Κορτσάρη
Το Δημοτικό Σχολείο «ΠΛΑΤΩΝ» θα εφαρμόσει και τη νέα σχολική χρονιά το πρόγραμμα  με τίτλο «Το Παραμύθι στην Εκπαίδευση». Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι να
αντιμετωπιστεί η πρόκληση της πολυπολιτισμικότητας μέσω της χρήσης Ευρωπαϊκών παραμυθιών με κοινό θέμα την κινητικότητα. Κεντρική δραστηριότητα του έργου είναι η προσαρμογή, ανάπτυξη, δοκιμή, εφαρμογή και διάδοση νέων μεθόδων διδασκαλίας και παιδαγωγικών στρατηγικών για τη χρήση των παραμυθιών αυτών στην τάξη και την ανάπτυξη υλικών για χρήση από τους μαθητές. Υπεύθυνη για την εφαρμογή του προγράμματος είναι η Δασκάλα Συροπούλου Αγγελική.
Το παιδαγωγικό και μαθησιακό υλικό είναι αποτέλεσμα συνεργασίας των εκπαιδευτηρίων ΠΛΑΤΩΝ με το Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, το Παιδαγωγικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το Παιδαγωγικό του Πολυτεχνικού Ινστιτούτου από Castelo Branco της Πορτογαλίας, το Ίδρυμα Lesezentrum Steiermark υπεύθυνο για την οργάνωση των βιβλιοθηκών του Graz της Αυστρίας, η Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης Ursus της Πολωνίας, το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ανάγνωσης με έδρα τη Βιέννη και ο Κυπριακός Σύνδεσμος Παιδικού και Νεανικού Βιβλίου με έδρα τη Λευκωσία.  Η συνεργασία αναπτύχθηκε στα πλαίσια  της Ευρωπαϊκής δράσης  Comenius Multilateral με τίτλο “European Mobility Folktales”.

               Το εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος με τη συνεισφορά όλων των εταίρων έχει ως εξής:

 I.           24 παραδοσιακά παραμύθια από Κύπρο, Πορτογαλία, Πολωνία, Αυστρία και Ελλάδα. Όλα τα παραμύθια έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά, Πορτογαλικά,  Γερμανικά, Πολωνικά και Ελληνικά και όλα τα παραμύθια έχουν ως κοινό θέμα τη μετακίνηση του ήρωα κάθε παραμυθιού.
 II.          CD με την αφήγηση των παραμυθιών στην εθνική γλώσσα του καθενός.
III.          Εικονογραφήσεις για κάθε ένα από τα 24 παραμύθια 
IV.          Συλλογή 72 εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, οι οποίες δημιουργήθηκαν από όλους τους εταίρους, με σκοπό να συνοδεύσουν τα παραμύθια στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες που αφορούν τη γλώσσα, τον πολιτισμό και τη διαφορετικότητα.
V.   Υποστηρικτικό οδηγό για το δάσκαλο.