Ομιλίες, Αγαμέμνων, Παραμύθια και Αλεξίου
Πλούσιο από ποιοτικές εκδηλώσεις και
αυτό το τριήμερο στο 42ο Φεστιβάλ Ολύμπου, όπου το ενδιαφέρον του
κοινού της Πιερίας και των γύρω νομών που επισκέπτονται την περιοχή, παραμένει
αμείωτο.
Αναλυτικά:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
* ΑΓΙΟΝΕΡΙ
– ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΔΙΟΥ - ώρα 21:00
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
Δημήτρης
Παντερμαλής, Καθηγητής Αρχαιολογίας, Α.Π.Θ., Πρόεδρος Μουσείου Ακρόπολης
Πάνος
Δήμας, Διευθυντής Νορβηγικού Ινστιτούτου Αθηνών
Ρεσιτάλ
κλασσικού τραγουδιού - Χιονάτη Γκίνα, τραγούδι - Κατερίνα Σακέτα, πιάνο
Είσοδος
ελεύθερη.
ΣΑΒΒΑΤΟ
3 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
* ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΔΙΟΥ - ώρα 21:00
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ
ΚΟΖΑΝΗΣ: «ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ» του ΑΙΣΧΥΛΟΥ
Μετάφραση:
Νικολέττα Φριντζήλα, Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη - Μηνάς Χατζησάββας
Τιμή
εισιτηρίου: Κανονικό 15€, Μαθητικό - Ανέργων 12€.
Προπώληση:
12€ μέχρι την Παρασκευή. Ισχύουν εισιτήρια ΟΓΑ.
ΚΥΡΙΑΚΗ
4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
* ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΨΗΦΙΔΩΤΩΝ ΔΙΟΥ
- ώρα 19:00
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ
Νορβηγικά
και Ελληνικά Παραμύθια
«ΤΡΟΛΛΣ
ΚΑΙ ΑΣΗΜΟΠΑΠΙΕΣ»
Αφήγηση: Sara Birgitte
Øfsti - Σύλβια Βενιζελέα - Λουκία Κωνσταντάτου
Είσοδος
ελεύθερη
* ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΔΙΟΥ - ώρα 21:00
ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ με τους NOUVELLE SEXTETTE
Τιμή εισιτηρίου: Κανονικό 15€, Μαθητικό, Ανέργων, Πολυτέκνων & Α.Μ.Ε.Α
10€
Προπώληση 24 ώρες πριν την εκδήλωση 12€. www.viva.gr
●
«ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ»
του Αισχύλου
Ο Αγαμέμνων αποτελεί το πρώτο από τα
τρία έργα της τριλογίας του Αισχύλου ΟΡΕΣΤΕΙΑ.
Τα άλλα δύο είναι oι Χοηφόροι και oι Ευμενίδες. Πρώτη παρουσίαση της Τριλογίας ΟΡΕΣΤΕΙΑ στην Αθήνα το 458 π.χ. στα
Μεγάλα Διονύσια. Την τριλογία συμπλήρωνε το σατιρικό Δράμα ΠΡΩΤΕΥΣ. Ο Αισχύλος τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο. Η Ορέστεια, η μοναδική τριλογία η οποία
διασώθηκε ολόκληρη, λειτουργεί ως σημείο
πολλαπλών αναφορών και συμβολισμών σε σχέση με την δύναμη και την αρτιότητα του
ποιητικού της μεγαλείου.
Στον Αγαμέμνονα, ο Αισχύλος σε σχέση με
το μυθικό πλαίσιο, όπως αυτό παρουσιάζεται στο Ομηρικά Έπη, χτίζει το δραματικό
άξονα της τραγωδίας του, πάνω σε δύο ισχυρές επιλογές. Η πρώτη έχει να κάνει με
τον χαρακτήρα της Κλυταιμήστρας ως
αρχετυπική μητριαρχική persona , και η δεύτερη
με τη θυσία της Ιφιγένειας.
Για τον Αισχύλο, η θυσία της κόρης του
Ιφιγένειας από τον Αγαμέμνονα για να εξευμενίσει τους θεούς και να οδηγήσουν
αυτόν και το Ελληνικό στράτευμα στην Τροία, είναι και ο ισχυρότερος λόγος για την βασίλισσα Κλυταιμήστρα και
μητέρα της Ιφιγένειας, να κρατήσει άσβεστο το μίσος ενάντια στον Αγαμέμνονα
και να
κατακρεουργήσει, αυτόν και την ερωμένη του Κασσάνδρα, ιέρεια του
Απόλλωνα , τη νύχτα που επιστρέφει θριαμβευτής στο Άργος
έπειτα από τον δεκαετή Τρωικό
πόλεμο.
Η Κλυταιμήστρα, μια γυναίκα «που
σκέφτεται σαν άνδρας» αναλαμβάνει την ευθύνη
για την εκτέλεση του φόνου του συζύγου της. Συμπαραστάτης της πιστός ο Αίγισθος, ο οποίος με το θάνατο του Αγαμέμνονα, εκδικείται το «αποτρόπαιο κέρασμα» στον πατέρα του
Θυέστη από τον πατέρα του
Αγαμέμνονα Ατρέα (Θυέστεια Δείπνα). Όμως
η κατάρα, η Ερινύα της Εκδίκησης και η
απόδοση της Δικαιοσύνης στον Αγαμέμνονα δε θα «χορτάσουν» ποτέ..
Ο σκοτεινός Δαίμων του Οίκου των
Ατρειδών, ο Αλάστωρ, δεν θα ησυχάσει αν
ο Ορέστης δεν εκδικηθεί για το φόνο του πατέρα του Αγαμέμνονα και δεν τιμωρήσει
και την ίδια του τη Μάνα, την Κλυταιμήστρα...
Στον Αγαμέμνονα, η ιστορία των προσώπων
είναι γνωστή κι αυτό κάνει την Τραγωδία εξαιρετικά οικεία. Στην Αισχύλεια
Τραγωδία η συλλογική συνείδηση του
ανθρώπου που χαρακτηρίζεται από
Θεοσέβεια, Θεοφοβία, συνεχή αγωνία, και σημάδια Ακατανίκητου Τρόμου βρίσκει τον
εκφραστή της στο σώμα του Χορού.
Μέσα από το ποιητικό σύμπαν του, αναγνωρίζουμε
την τάξη των παλαιών Αρχών και Θεών του
κόσμου, που ορίζουν και τιμωρούν την Ύβριν, και μέσα από την εξέλιξη της ίδιας
της τραγωδίας την Ευθύνη και την Αδυναμία της ανθρώπινης φύσης να ξεπεράσει το
πεπρωμένο της.
Διανομή / Κλυταιμήστρα: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη,
Αγαμέμνων: Μηνάς Χατζησάββας, Κασσάνδρα: Θεοδώρα Τζήμου, Αίγισθος: Βασίλης
Μπισμπίκης, Κήρυκας: Θέμης Πάνου,Φύλακας: Βασίλης Χαλακατεβάκης, Κορυφαίοι (με
αλφαβητική σειρά): Θύμιος Κούκιος, Βασίλης Πουλάκος, Κρις Ραντανόφ, Κώστας
Φαλελάκης, Μενέλαος Χαζαράκης. Κλαρινέτο: Χρήστος Καλκάνης.
Συντελεστές / Μετάφραση: Νικολέτα Φριντζήλα,
Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη, Σκηνικά - Κοστούμια: Γιώργος Πάτσας, Μουσική
σύνθεση και Διδασκαλία: Σοφία Καμαγιάννη, Χορογραφία: Ερμής Μαλκότσης,
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ, Δραματουργική ανάλυση - Βοηθός σκηνοθέτη: Λεωνίδας
Παπαδόπουλος, Βοηθός σκηνογράφου: Δώρα Γαζή, Μακιγιάζ φωτογράφησης και
παράστασης: Αχιλλέας Χαρίτος.
●
Νορβηγικά και Ελληνικά
Παραμύθια
Παράσταση Αφήγησης με Μουσική (Storytelling
Performance with music).
Στον κόσμο των παραμυθιών, όλα μπορούν να συμβούν. Δυο αφηγήτριες
συναντιούνται και μοιράζονται ιστορίες απ' τον τόπο τους, μια από τη Νορβηγία
και μια από την Ελλάδα. Δυο χώρες με τεράστιο πλούτο στην προφορική παράδοση,
τους μύθους και τα παραμύθια.
Στα παραμύθια της Νορβηγίας υπάρχουν τρολλς και τέρατα παντού!
Είναι κακάσχημα , μοχθηρά και άπληστα. Αλλά ευτυχώς δεν έχουν πολύ μυαλό. Ο Askeladden, o “Σταχτούλης”,
είναι ήρωας πολλών ιστοριών και πάντα καταφέρνει να ξεγελά τα τρολλς. Κάποιοι
λένε ότι τα τρολλς και τα τέρατα εμφανίζονται στα Νορβηγικά παραμύθια εξαιτίας
του σκανδιναβικού λυκόφωτος. Άλλοι λένε ότι τα τρολλς και τα τέρατα είναι η
σκοτεινή, κρυμμένη πλευρά κάθε ανθρώπινου πλάσματος. Όπως κι αν είναι οι ήρωες των παραμυθιών πάντα νικούν τα
τρολλς με τον πιο θεαματικό και διασκεδαστικό τρόπο.
Την αφήγηση των παραμυθιών συνοδεύει και αγκαλιάζει με τις
μελωδίες του ένα ιδιαίτερο μουσικό όργανο, το κανονάκι.
Συντελεστές :
Sara Birgitte Øfsti - Είναι μία από τις πιο
έμπειρες και γνωστές αφηγήτριες παραμυθιών της Νορβηγίας. Ξεκίνησε την αφήγηση
αφού τελείωσε ένα μάθημα στην τέχνη της προφορικής αφήγησης στο Oslo University
College το 1995. Εργάζεται ως επαγγελματίας αφηγήτρια παραμυθιών σε πολιτιστικά
προγράμματα στη Νορβηγία και είναι η καλλιτεχνική διευθύντρια του νορβηγικού
φεστιβάλ αφήγησης. Επίσης, εργάζεται για το University College στο Όσλο, σε
προγράμματα που διερευνούν τη χρήση των τεχνών και του πολιτισμού στην
εκπαίδευση.
Σύλβια Βενιζελέα - Ηθοποιός από το 1991, στη συνέχεια σπουδάζει
Θεατρολογία και ασχολείται με εκπαιδευτικά προγράμματα γύρω από την τέχνη του
Θεάτρου. Το 2005 εντάσσει την αφήγηση στην έως τότε δουλειά της. Σήμερα
αφηγείται σε χώρους πολιτισμού, σχολεία, διεθνή φεστιβάλ και διδάσκει την τέχνη
της Αφήγησης στη Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης. Είναι ιδρυτικό μέλος του Κέντρου
Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών.
Λουκία Κωνσταντάτου - Μουσικός με
σπουδές στην εκκλησιαστική μουσική και στο κανονάκι, στην Ελλάδα και την
Τουρκία. Διδάσκει παραδοσιακή μουσική και συμμετέχει σε συναυλίες.
●
H Χάρις Αλεξίου με
τους Nouveau Sextet
Η Χάρις Αλεξίου, μαζί με μία νέα μουσική
μπάντα, τους “Nouveau Sextet”
(κορυφαίους Έλληνες σολίστες) θα δώσει μία
μεγάλη συναυλία στο Αρχαίο Θέατρο Δίου,
στα πλαίσια του 42ου Φεστιβάλ Ολύμπου, την Κυριακή 4 Αυγούστου με
μια παράσταση που
αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς, με τραγούδια από το νέο της album, «η Τρίπλα»
και τραγούδια από το γνωστό ρεπερτόριο της, δοσμένα με ένα καινούργιο
τρόπο.
Μπαλάντες,
Δημοτικά, Ανατολίτικα, Έντεχνα, ό,τι μας έκανε να την αγαπήσουμε και ό,τι μας
ένωσε μαζί της.
Οι έξι ετερόκλητοι μουσικοί που την
συνοδεύουν (παίζουν περισσότερα από είκοσι όργανα και τραγουδούν μαζί της)
αγκαλιάζουν την τραγουδίστρια με ένα μαγικό έθνικ-τζαζ ήχο.
Ο Θωμάς Κωνσταντίνου, επικεφαλής,
με Ούτι, Κιθάρα, Μαντολίνο, Λαούτο.
Ο Σωτήρης Λεμονίδης στο Πιάνο και Πλήκτρα
Ο Αλέξανδρος Αρκαδόπουλος, Κλαρίνο, Φλάουτο Caval
Ο Δημήτρης Τσάκας, Soprano και altoΣαξόφωνο, κλασική Κιθάρα και
Φλάουτο.
Ο Κώστας Κωνσταντίνου, Κοντραμπάσσο.
Ο Κώστας Μερετάκης, multipercussionset (Νταρμπούκα, Μπεντίρ, Ντέφια,
Ταμπούρο, Στάμνα, Καχόν, Νταούλι κ .α)
Από τα νέα της
τραγούδια, όπως: « Το δεδομένο», «Αγάπη σημαίνει», «Οι στιγμές», «Η πρώτη
αγάπη», ως τα, «Μανούλα μου», «13 φωτιές», «Δι’ Ευχών» και τα «Δημοτικά» η
Χάρις Αλεξίου μαγεύει και μαγεύεται με τους μουσικούς της αυτό το Καλοκαίρι που
θέλουμε να μπει στις ψυχές όλων μας.