Ο φασισμός δεν έρχεται από το μέλλον
καινούριο τάχα να μας φέρει […]
Οι ρίζες του το σύστημα αγκαλιάζουν
και χάνονται βαθιά στα περασμένα[…]
Το φασισμό βαθιά κατάλαβέ τον
δε θα πεθάνει μόνος. Τσάκισέ τον.[…]
Φώντας Λάδης
Η Λαϊκή Συσπείρωση Δίου-Ολύμπου καταγγέλλει την ενέργεια της Χρυσής Αυγής Πιερίας
να έρθει κρυφά, απροειδοποίητα, θρασύτατα και προκλητικά, αργά το απόγευμα της Τετάρτης
27 Μαρτίου 2013 (περίπου 20 άτομα), για να «γιορτάσει» σύμφωνα με το χουντικό διάταγμα
157/1969 την «εθνική γιορτή» τοπικής σημασίας, της 31ης Μαρτίου 1946.
να έρθει κρυφά, απροειδοποίητα, θρασύτατα και προκλητικά, αργά το απόγευμα της Τετάρτης
27 Μαρτίου 2013 (περίπου 20 άτομα), για να «γιορτάσει» σύμφωνα με το χουντικό διάταγμα
157/1969 την «εθνική γιορτή» τοπικής σημασίας, της 31ης Μαρτίου 1946.
Η «Χρυσή Αυγή» που αποτελεί μια φασιστική οργάνωση ιδεολογικών και πολιτικών απογόνων του ναζισμού, υμνητών του Μεταξά και της αμερικανόδουλης χούντας των συνταγματαρχών, ήρθε για να βεβηλώσει το μνημείο αλλά και την ιστορία του λαϊκού κινήματος του Λιτοχώρου.
Η «Χρυσή Αυγή» αποτελεί στημένο παρακρατικό μηχανισμό και γέννημα-θρέμμα του καπιταλιστικού συστήματος, ενός συστήματος που σήμερα γονατίζει και κάνει το λαό να υποφέρει. Τα τάγματα εφόδου της, δεν είναι τίποτα άλλο παρά θρασύδειλοι που τραμπουκίζουν, που κυνηγούν απροστάτευτους μετανάστες στις γειτονιές και που χτυπούν νέα παιδιά και εργαζόμενους. ( Είναι χαρακτηριστικό ότι αλλοιώνουν τα πρόσωπα των μελών τους στην ιστοσελίδα τους ή γράφουν ανυπόγραφα. Ντρέπονται για τις «ιδέες» τους και τις πράξεις τους; Οι κομμουνιστές πότε δεν καταδέχτηκαν να κρύψουν τα πρόσωπα τους, για τον αγώνα που κάνουν.)
Αυτός είναι ο ρόλος τους, να καθηλώσουν το λαϊκό κίνημα, να πνίξουν κάθε φωνή αντίστασης εναντίον της πλουτοκρατίας. Συσκοτίζουν τις πραγματικές αιτίες των προβλημάτων που βασανίζουν τις λαϊκές οικογένειες, σπέρνουν το μίσος , το ρατσισμό και τη διχόνοια. Αυτοί που υμνούν το Χίτλερ, διαλέγουν τέτοιους τρόπους για να βγουν από τη σπηλιά που τους φυλάκισε η φρικαλεότητα των ιδεών και των πράξεων τους. Η ανθρωπότητα τους αντιμετώπισε τότε, θα τους αντιμετωπίσει και τώρα, όπως ακριβώς τους αξίζει.
Εκμεταλλευόμενοι την ιστορική άγνοια, κυρίως νέων ανθρώπων, αποσιωπούν το γεγονός της καταδίωξης για ένα χρόνο άμαχου πληθυσμού (με εκτελέσεις, ξυλοδαρμούς, βιασμούς, κατασχέσεις) από το αστικό κράτος και τις παρακρατικές εθνικιστικές συμμορίες εκείνης της εποχής , δηλαδή τους γερμανοντυμένους του Χιτλερ. Η επίθεση στο αστυνομικό τμήμα Λιτοχώρου ήταν η ένοπλη απάντηση, κυρίως καταδιωκόμενων αγωνιστών του Λιτοχώρου, στο φασιστικό όργιο που προηγήθηκε για ένα ολόκληρο χρόνο.
Αν και με το νόμο «περί άρσεως των συνεπειών του εμφυλίου πολέμου» καταργήθηκαν «οι γιορτές του μίσους», «κάποιοι νοσταλγοί» μετονόμασαν την εκδήλωση αυτή από «εθνική γιορτή» σε «μνημόσυνο» για τους «ηρωικούς» χωροφύλακες και εξακολουθούν να την αναβιώνουν κάθε χρόνο, «καταλαμβάνοντας» το ηρώο των πεσόντων, υβρίζοντας και αναμοχλεύοντας πάθη. Φέτος βέβαια τους πρόλαβαν οι χρυσαυγίτες που είναι γέννημα της ίδιας μήτρας. Τα μνημόσυνα που επικαλούνται ότι κάνουν, πραγματοποιούνται σε εκκλησίες, όχι σε ηρώα. Τα ηρώα είναι για να ενώνουν το λαό μας ενάντια στην πλουτοκρατία και όχι για φασιστικά πανηγυράκια θρασύδειλων.
Το Λιτόχωρο είναι χώρος αγωνιστικών παραδόσεων και η ιστορία του είναι δεμένη με το αίμα των ανθρώπων του που αγωνίστηκαν για υψηλά ιδανικά και την πρόοδο της κοινωνίας. Το βουνό που αντικρίζει κανείς και από το ηρώο που βεβηλώσαν, ποτίστηκε από αίμα αγωνιστών, όταν οι ιδεολογικοί τους προγονοί καμάρωναν διπλά στον κατακτητή, προδίδοντας πατρίδα, σημαία και συνάνθρωπο. Σήμερα, όσοι διαλέγουν με τη σιωπή και την ανοχή να τους εξυπηρετούν, δεν έχουν καμιά δικαιολογία.
Καλούμε τη Δημοτική Αρχή να σταθεί αντάξια της ιστορίας των αγωνιστών του Λιτοχώρου και να μην επιτρέψει ξανά τη βεβήλωση του ηρώου ούτε από νεοναζί χρυσαυγίτες ούτε από νομιμοφανείς αποστράτους, είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Η Χρυσή Αυγή και τα φασιστικά κατάλοιπα δεν έχουν καμιά θέση στα τιμημένα χώματα του Λιτοχώρου. Είναι ανεπιθύμητοι όσοι δε σέβονται την ιστορία του τόπου.