To Internet έχει μπει για τα καλά στις ζωές των Ελλήνων, ακολουθώντας φυσικά μία τάση που είναι παγκόσμια. Νέα έρευνα της
Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), που δημοσιεύτηκε σήμερα,
παρουσιάζει την αύξηση που έχουν παρουσιάσει οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια.
Το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012 πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές, ανέρχεται σε 26,9%, ποσοστό που υποδηλώνει αύξηση κατά 14% σε σχέση µε την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των ατόµων που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές µέσω του διαδικτύου, για την πενταετία 2008 – 2012, ανέρχεται στο 18,5%.
Την τελευταία διετία, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που δηλώνουν ότι μέχρι και τον
Μάρτιο, κάθε έτους, δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ αγορές ή παραγγελίες αγαθών µέσω του
διαδικτύου μειώθηκε από 70,9% το 2010 σε 63,9% το 2011 και σε 61,8% το 2012
Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές παραγγελίες προκύπτει πως το 56,9% είναι άνδρες και το 43,1% γυναίκες. Τα ποσοστά για το 2011 ήταν 60,7% άνδρες και 39,3% γυναίκες ενώ για το 2010 ήταν 65,2% άνδρες και 34,8% γυναίκες.
Επίσης σημαντικό ρόλο, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα, παίζει και η ηλικία των χρηστών, αφού το 37,9% όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές είναι ηλικίας 25 – 34 ετών.
Ακόμα, οι χρήστες µε υψηλό μορφωτικό επίπεδο (απόφοιτοι ΤΕΙ/ΑΤΕΙ, ΑΕΙ ή µε μεταπτυχιακές σπουδές) ανέρχονται στο 55,7% ενώ οι μέσου μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης) στο 40,2%
Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες για προσωπική χρήση των οποίων οι αγορές από το διαδίκτυο αυξήθηκαν σημαντικά κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2011– Μαρτίου 2012 σε σχέση µε την αντίστοιχη χρονική περίοδο του προηγούμενου έτους, είναι:
• φάρμακα, κατά 36,1%,
• είδη ένδυσης και υπόδησης – αθλητικά είδη, κατά 28%,
• υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης, κατά 27,5%,
• είδη διατροφής – είδη παντοπωλείου, κατά 25,0%,
• εισιτήρια για εκδηλώσεις (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογράφο κλπ.), κατά 16,2%.
Τα είδη που οι αγορές / παραγγελίες τους καταγράφουν µείωση είναι:
• υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (συνδρομές συνδρομητικής τηλεόρασης –Nova–, συνδρομές ευρυζωνικής σύνδεσης, λογαριασμοί κινητού ή σταθερού τηλεφώνου, καταβολή χρημάτων σε προπληρωμένη τηλεφωνική κάρτα κλπ.), κατά 40,0%,
• εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός (hardware) ηλεκτρονικού υπολογιστή, κατά 37,1%,
• διανομή σε καταλύματα (ξενοδοχεία, δωµάτια, διαμερίσματα κλπ.), κατά 26,0%,
• λογισμικό ηλεκτρονικών υπολογιστών (εξαιρουμένων computer games και video games) και αναβαθμίσεις αυτών, κατά 25,9%,
• παιχνίδια για ηλεκτρονικό υπολογιστή και παιχνιδομηχανές και αναβαθμίσεις αυτών, κατά 22,9%,
• ταξιδιωτικές υπηρεσίες (εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κλπ.), κατά 21,5%
Το 74,3% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2011 – Μάρτιος 2012 επέλεξε να κάνει τις αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις, ποσοστό αυξημένο κατά 24,9%, σε σχέση µε το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2009 – Μάρτιος 2010ֹ το 41,3% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 24,3% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών μειώθηκε κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2011 – Μάρτιος 2012 κατά 59%, σε σχέση µε ποσοστό κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2009 – Μάρτιος 2010.
Το 13,7% όσων πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές, για προσωπική χρήση, κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2011 – Μάρτιος 2012 έκαναν την αγορά / παραγγελία µέσω κάποιας φορητής συσκευής. Ως φορητές συσκευές, θεωρούνται τα κινητά τηλέφωνα και τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα (smart phones), οι υπολογιστές χειρός / PDAs, τα MP3 players, οι ηλεκτρονικοί αναγνώστες (ebook readers), οι φορητές κονσόλες παιχνιδιών (PSP, i-pod touch, portable NINTENDO DS, κ.ά.).
∆εν θεωρήθηκαν φορητές συσκευές οι φορητοί και οι tablet υπολογιστές. Οι αγορές / παραγγελίες έχουν γίνει μέσα από την ιστοσελίδα των πωλητών µε χρήση του web browser ή της web εφαρμογής και όχι µε SMS, MMS ή e-mail.
Ειδικότερα, τα είδη και οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν / παραγγέλθηκαν από φορητή συσκευή κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2011 – Μάρτιος 2012, ως ποσοστό των συνολικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν χρησιμοποιώντας φορητή συσκευή ήταν:
• Ηλεκτρονικές συσκευές, ενδύματα, παιχνίδια, είδη διατροφής, βιβλία, CDs, DVDs κ.ά. (70,5%)
• Υπηρεσίες (π.χ. εισιτήρια για εκδηλώσεις, ταξιδιωτικές υπηρεσίες, ασφάλειες κ.ά.) (39,3%)
• Είδη ψηφιακού περιεχομένου όπως ταινίες, μουσική, ηλεκτρονικά βιβλία, ηλεκτρονικά περιοδικά ή εφημερίδες, παιχνίδια, εφαρμογές (µε αντίτιμο) για κινητά τηλέφωνα ή άλλη φορητή συσκευή (38,4%.)
παρουσιάζει την αύξηση που έχουν παρουσιάσει οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια.
Το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012 πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές, ανέρχεται σε 26,9%, ποσοστό που υποδηλώνει αύξηση κατά 14% σε σχέση µε την αντίστοιχη περίοδο του 2011. Ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των ατόµων που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές µέσω του διαδικτύου, για την πενταετία 2008 – 2012, ανέρχεται στο 18,5%.
Την τελευταία διετία, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που δηλώνουν ότι μέχρι και τον
Μάρτιο, κάθε έτους, δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ αγορές ή παραγγελίες αγαθών µέσω του
διαδικτύου μειώθηκε από 70,9% το 2010 σε 63,9% το 2011 και σε 61,8% το 2012
Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές παραγγελίες προκύπτει πως το 56,9% είναι άνδρες και το 43,1% γυναίκες. Τα ποσοστά για το 2011 ήταν 60,7% άνδρες και 39,3% γυναίκες ενώ για το 2010 ήταν 65,2% άνδρες και 34,8% γυναίκες.
Επίσης σημαντικό ρόλο, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα, παίζει και η ηλικία των χρηστών, αφού το 37,9% όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές είναι ηλικίας 25 – 34 ετών.
Ακόμα, οι χρήστες µε υψηλό μορφωτικό επίπεδο (απόφοιτοι ΤΕΙ/ΑΤΕΙ, ΑΕΙ ή µε μεταπτυχιακές σπουδές) ανέρχονται στο 55,7% ενώ οι μέσου μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης) στο 40,2%
Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες για προσωπική χρήση των οποίων οι αγορές από το διαδίκτυο αυξήθηκαν σημαντικά κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2011– Μαρτίου 2012 σε σχέση µε την αντίστοιχη χρονική περίοδο του προηγούμενου έτους, είναι:
• φάρμακα, κατά 36,1%,
• είδη ένδυσης και υπόδησης – αθλητικά είδη, κατά 28%,
• υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης, κατά 27,5%,
• είδη διατροφής – είδη παντοπωλείου, κατά 25,0%,
• εισιτήρια για εκδηλώσεις (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογράφο κλπ.), κατά 16,2%.
Τα είδη που οι αγορές / παραγγελίες τους καταγράφουν µείωση είναι:
• υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (συνδρομές συνδρομητικής τηλεόρασης –Nova–, συνδρομές ευρυζωνικής σύνδεσης, λογαριασμοί κινητού ή σταθερού τηλεφώνου, καταβολή χρημάτων σε προπληρωμένη τηλεφωνική κάρτα κλπ.), κατά 40,0%,
• εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός (hardware) ηλεκτρονικού υπολογιστή, κατά 37,1%,
• διανομή σε καταλύματα (ξενοδοχεία, δωµάτια, διαμερίσματα κλπ.), κατά 26,0%,
• λογισμικό ηλεκτρονικών υπολογιστών (εξαιρουμένων computer games και video games) και αναβαθμίσεις αυτών, κατά 25,9%,
• παιχνίδια για ηλεκτρονικό υπολογιστή και παιχνιδομηχανές και αναβαθμίσεις αυτών, κατά 22,9%,
• ταξιδιωτικές υπηρεσίες (εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κλπ.), κατά 21,5%
Το 74,3% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2011 – Μάρτιος 2012 επέλεξε να κάνει τις αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις, ποσοστό αυξημένο κατά 24,9%, σε σχέση µε το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2009 – Μάρτιος 2010ֹ το 41,3% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 24,3% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών μειώθηκε κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2011 – Μάρτιος 2012 κατά 59%, σε σχέση µε ποσοστό κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2009 – Μάρτιος 2010.
Το 13,7% όσων πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές, για προσωπική χρήση, κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2011 – Μάρτιος 2012 έκαναν την αγορά / παραγγελία µέσω κάποιας φορητής συσκευής. Ως φορητές συσκευές, θεωρούνται τα κινητά τηλέφωνα και τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα (smart phones), οι υπολογιστές χειρός / PDAs, τα MP3 players, οι ηλεκτρονικοί αναγνώστες (ebook readers), οι φορητές κονσόλες παιχνιδιών (PSP, i-pod touch, portable NINTENDO DS, κ.ά.).
∆εν θεωρήθηκαν φορητές συσκευές οι φορητοί και οι tablet υπολογιστές. Οι αγορές / παραγγελίες έχουν γίνει μέσα από την ιστοσελίδα των πωλητών µε χρήση του web browser ή της web εφαρμογής και όχι µε SMS, MMS ή e-mail.
Ειδικότερα, τα είδη και οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν / παραγγέλθηκαν από φορητή συσκευή κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2011 – Μάρτιος 2012, ως ποσοστό των συνολικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν χρησιμοποιώντας φορητή συσκευή ήταν:
• Ηλεκτρονικές συσκευές, ενδύματα, παιχνίδια, είδη διατροφής, βιβλία, CDs, DVDs κ.ά. (70,5%)
• Υπηρεσίες (π.χ. εισιτήρια για εκδηλώσεις, ταξιδιωτικές υπηρεσίες, ασφάλειες κ.ά.) (39,3%)
• Είδη ψηφιακού περιεχομένου όπως ταινίες, μουσική, ηλεκτρονικά βιβλία, ηλεκτρονικά περιοδικά ή εφημερίδες, παιχνίδια, εφαρμογές (µε αντίτιμο) για κινητά τηλέφωνα ή άλλη φορητή συσκευή (38,4%.)