Παρασκευή 27 Ιουλίου 2012

Επιστολή του Προέδρου του ΣΕΒΕ κ. Δημήτρη Λακασά στην Swiss

Μας το έστειλε ο ΣΕΒΕ..... Ευχαριστούμε πολύ


Πλήγμα για την εξωστρέφεια ο νέος αποκλεισμός της Θεσσαλονίκης από αέρος


Την επανεξέταση της απόφασης της Swiss για διακοπή του δρομολογίου Θεσσαλονίκη-Ζυρίχη-Θεσσαλονίκη από τα τέλη Οκτωβρίου 2012 ζητά με σημερινή επιστολή του προς την εταιρία ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος.

Στη σχετική επιστολή ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ κ. Δημήτρης Λακασάς επισημαίνει
ότι με προβληματισμό ο ΣΕΒΕ και τα μέλη του ενημερώθηκαν για την απόφαση της εταιρίας να διακόψει από 28.10.12 τις πτήσεις από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο συρρίκνωσης του δικτύου της διεθνώς.

Από την πλευρά του ο ΣΕΒΕ  σημειώνει ότι, πέρα από τον τουρισμό (απλό και συνεδριακό), η εξωστρεφής επιχειρηματική κοινότητα της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής της στηρίζει χρόνια τα δρομολόγια της εταιρίας, ιδίως το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Ζυρίχη-Θεσσαλονίκη. Για πολλά χρόνια το δρομολόγιο αυτό  είναι από τα βασικότερα του αεροδρομίου ''Μακεδονία'', αφού συνδέει τη Βόρεια Ελλάδα με ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης και από εκεί με ολόκληρο τον κόσμο.  Οι καθημερινές πτήσεις (νωρίς το πρωί αναχώρηση και επιστροφή αργά το βράδυ) δίνουν τη δυνατότητα στους βορειοελλαδίτες εξαγωγείς να ταξιδεύουν  σε όλη την Ευρώπη αυθημερόν μέσω Ζυρίχης, κάτι που είναι πολύ βολικό και σχετικά οικονομικό, καθότι κερδίζουν χρόνο αλλά και χρήμα, καθώς δεν είναι υποχρεωμένοι να διανυκτερεύουν για τις επαγγελματικές τους ανάγκες, εφόσον κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο.

«Χωρίς να γνωρίζουμε το βιώσιμο ή μη της εν λόγω γραμμής, αν και, σύμφωνα με τις πληροφορίες μελών μας, η πληρότητα ήταν τουλάχιστον ικανοποιητική, ζητούμε να επανεξετάσετε την απόφασή σας και να διατηρήσετε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Ζυρίχη-Θεσσαλονίκη. Σε κάθε δε περίπτωση, αν η διατήρηση σε καθημερινή βάση δεν είναι δυνατή, θα μπορούσε η πτήση να διατηρηθεί για 2-3 φορές την εβδομάδα, ώστε να αξιοποιείται από τους επιχειρηματίες και τουρίστες της περιοχής» ζητά από τη διοίκηση της εταιρίας ο ΣΕΒΕ.

Και ο ΣΕΒΕ καταλήγει στην επιστολή του προς τη Swiss: «Μπορεί η Ελλάδα να βρίσκεται σε ύφεση, αυτό όμως δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι οι επιχειρηματίες της περιοχής μας δε συνεχίζουν να είναι ενεργοί και δυναμικοί, αναζητώντας τους καλύτερους τρόπους μετακίνησής τους στο εξωτερικό για τη διεκπεραίωση των εμπορικών τους συναλλαγών. Και σε αυτή την προσπάθεια ο ΣΕΒΕ ελπίζει και ζητά να συνεχίσετε να είστε αρωγοί, προς αμοιβαίο όφελος».

Γενικότερα ο ΣΕΒΕ τονίζει προς πάσα κατεύθυνση ότι η σταδιακή διακοπή των πτήσεων από και προς την πόλη της Θεσσαλονίκης από διεθνείς αεροπορικές εταιρίες και ο αντίστοιχος αποκλεισμός της Θεσσαλονίκης από αέρος και η εγκατάλειψη του αεροδρομίου «Μακεδονία» αποτελούν καίριο πλήγμα για την επιχειρηματική εξωστρεφή κοινότητα της Βόρειας Ελλάδας, τον τουρισμό, την οικονομία και την απασχόληση της ευρύτερης περιοχής, σαρώνοντας ό,τι είχε κατακτήσει η πόλη χάρη στην οικονομική της ανάπτυξη, την εξωστρέφεια και την ευημερία των επιχειρήσεων και των πολιτών της. Ο Σύνδεσμος καλεί την Κυβέρνηση να συμβάλλει με κάθε τρόπο και μέσο στην ανατροπή αυτής της εξαιρετικά δυσμενούς εξέλιξης για τη Θεσσαλονίκη και όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Στους δύσκολους καιρούς που περνάει η χώρα μας, οι  Βορειοελλαδίτες εξαγωγείς έχουν περισσότερο τώρα παρά ποτέ ανάγκη, αν όχι να στηριχθούν, τουλάχιστον να διευκολύνονται και να μην επιβαρύνονται με επιπλέον έξοδα και επιπλέον δυσκολίες στην τιτάνια προσπάθειά τους να εξάγουν.