Δευτέρα 18 Ιουλίου 2011

ΔΤ Επικαιρης ερώτησης για στάσεις προαστιακού


Δ Ε Λ Τ Ι Ο    Τ Υ Π Ο Υ

 Κατερίνη 18  Ιουλίου 2011

Η απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη στην Επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Πιερίας Θ. Παπαγεωργίου για τις  στάσεις του προαστιακού σε Μακρύγιαλο και παραλία Σκοτίνας – Παντελεήμονα

Ι. Μαγκριώτης:

«Είναι στις προτεραιότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να γίνουν οι στάσεις του προαστιακού»

Θ. Παπαγεωργίου
«Δεν θέλουμε η Πιερία να γίνει η περιοχή που βλέπει τα τρένα να περνούν»


Θετική ήταν η απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη στην Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ Πιερίας κ. Θανάση Παπαγεωργίου για την λειτουργία δύο νέων στάσεων του προαστιακού σιδηροδρόμου στην περιοχή του Μακρυγιάλου και στην παραλία Σκοτίνας – Παντελεήμονα.

Στην συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης στην Ολομέλεια της Βουλής το απόγευμα της Δευτέρας 18 Ιουλίου 2011 ο κ. Παπαγεωργίου επεσήμανε πως επανέρχεται στο θέμα της λειτουργίας των δύο σταθμών για τρίτη φορά. Οι μέχρι τώρα απαντήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ήταν θετικές αλλά δεν προχώρησε η κατασκευή και λειτουργία των δύο σταθμών
Ο κ. Μαγκριώτης, στην απάντησή του, αναγνώρισε την αναγκαιότητα και την χρησιμότητα των δύο σταθμών και είπε πως είναι στις προτεραιότητες του Οργανισμού για να γίνουν. Ακόμη, όπως είπε, δεν έχει ολοκληρωθεί το πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ και όταν αυτό ολοκληρωθεί για να μπορεί να χρηματοδοτήσει έργα, οι δύο στάσεις θα γίνουν και θα λειτουργήσουν. Πρόκειται για έργα υψηλού κόστους κατά τον κ. Μαγκριώτη, αφού η σιδηροδρομική γραμμή στην  περιοχή της Πιερίας είναι υψηλών ταχυτήτων και ανάλογης κατασκευής πρέπει να είναι και τα κρηπιδώματα των στάσεων για να παρέχουν ασφάλεια στους επιβιβαζόμενους και αποβιβαζόμενους επιβάτες. Τόνισε όμως πως είναι ένα έργο επωφελές για την Πιερία και σίγουρα θα αποδώσει με γρήγορη απόσβεση του κόστους. Όπως είπε ο κ. Μαγκριώτης στην γραμμή του Προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης – Λάρισας  κινούνται καθημερινά 3.000 επιβάτες και αυτός ο αριθμός διπλασιάζεται την καλοκαιρινή περίοδο.

«Δεν θέλουμε η Πιερία να γίνει η περιοχή που βλέπει τα τρένα να περνούν» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαγεωργίου επισημαίνοντας πως η Πιερία τα τελευταία 20 χρόνια έχει συμβάλει και συνεισφέρει στην κατασκευή των εθνικών οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων με την παραχώρηση εκτάσεων ζωτικής σημασίας, ιδιαίτερα στην παραλιακή ζώνη του νομού. Προσδοκία αυτής της προσφοράς ήταν να έχουν οι Πιεριείς και οι επισκέπτες της Πιερίας άνετη πρόσβαση στο νομό, στους οικισμούς, στις ακτές και τις παραθαλάσσιες περιοχές.  Με την ολοκλήρωση όμως τον δύο εθνικών δικτύων όχι μόνο δεν υπάρχει άνετη και ασφαλής πρόσβαση των κατοίκων και των επισκεπτών αλλά ιδιαίτερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο έπαψαν να λειτουργούν στάσεις και σταθμοί που πραγματικά διευκόλυναν την κίνηση των κατοίκων και των τουριστών ιδιαίτερα την θερινή περίοδο.
Ο κ. Παπαγεωργίου επεσήμανε επίσης πως στον Προαστιακό δεν υπάρχουν ελεγκτές και είναι πολλοί αυτοί που επωφελούνται και ταξιδεύουν χωρίς να πληρώνουν εισιτήριο. Ο ΟΣΕ χάνει έσοδα. Αυτά μόνο τα έσοδα επαρκούν για την κατασκευή των δύο σταθμών.
Η Πιερία, τόνισε ο κ. Παπαγεωργίου έχει ανάγκη από τους δύο αυτούς σταθμούς. Ο τουρισμός της Πιερίας είναι κύρια οδικός, έχει μεγάλη υποδομή σε κάμπινγκ, την επισκέπτονται παραθεριστές από τους γύρω νομούς και τα Βαλκάνια και είναι χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς όπως ο προαστιακός.