Ανοίγει ο δρόμος για την αποκατάσταση και ανάδειξη του ιστορικού σιδηροδρομικού σταθμού τύπου "Ντεκοβίλ" στη Σκύδρα, με την ΓΑΙΟΣΕ
να αναλαμβάνει τη μελέτη και τη χρηματοδότηση του έργου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ, Αθανάσιος Σχίζας, μετά από συνεννόηση με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών, Θανάση Βούρδα, επισκέφτηκε το σταθμό της Σκύδρας και επιθεώρησε τους χώρους για την εκπόνηση της μελέτης. Συναντήθηκε με τους βουλευτές Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννη Σηφάκη και Θεοδώρα Τζάκρη, καθώς και με τη δήμαρχο Σκύδρας, Κατερίνα Ιγνατιάδου, στους οποίους ανέφερε τον οδικό χάρη για την εκπόνηση της μελέτης και της χρηματοδότησης. Την Τετάρτη, 18 Απριλίου, οι βουλευτές και η δήμαρχος θα μεταβούν στην Αθήνα προκειμένου να συζητήσουν με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΟΣΕ τις περαιτέρω ενέργειες.
«Στη διάρκεια του περιφερειακού αναπτυξιακού συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας τέθηκε ως αίτημα από τη δήμαρχο η αποκατάσταση και ανάδειξη του ιστορικού σιδηροδρομικού σταθμού Ντεκοβίλ. Οι κινήσεις ήταν άμεσες καθώς υπάρχει πολιτική βούληση για το θέμα. Το υπουργείο Μεταφορών κανόνισε τον φορέα που θα προχωρήσει τη μελέτη», είπε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στο νομό Πέλλας, Γιάννης Σηφάκης.
«Ο συγκεκριμένος σιδηροδρομικός σταθμός αποτελεί σημείο αναφοράς, καθώς κατασκευάστηκε στη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Είναι ίσως ο μοναδικός που σώζεται και λειτουργεί και είναι κρίμα να μη διατηρηθεί στο στυλ και την αρχιτεκτονική του. Είναι σημαντικό σημείο αναφοράς για εμάς, καθώς παλαιότερα η Σκύδρα λεγόταν πόλη των τρένων», προσέθεσε η δήμαρχος Σκύδρας, Κατερίνα Ιγνατιάδου.
Σύμφωνα με την κ. Ιγνατιάδου, στόχος είναι να αξιοποιηθεί ο συγκεκριμένος χώρος και τουριστικά, γι΄ αυτό το λόγο ζητήθηκε από τη ΓΑΙΟΣΕ και η παραχώρηση στο Δήμο του παλιού ιστορικού κτιρίου απέναντι από τον σταθμό προκειμένου να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Ακόμη, η δήμαρχος αιτήθηκε την παραχώρηση βαγονιών για την αξιοποίηση τους μέσα στην πόλη.
Ο σιδηροδρομικός σταθμός στη Σκύδρα ξεκίνησε να λειτουργεί το 1894, ενώ το κτίριο χτίστηκε το 1916 μετά από απόφαση του γαλλικού στρατηγείου στη Θεσσαλονίκη. Για την κατασκευή του σταθμού τύπου "Ντεκοβίλ" εργάστηκαν Σέρβοι στρατιώτες και σκοπός ήταν ο ανεφοδιασμός των στρατευμάτων κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Τον Μάιο του 1918 ο σταθμός βομβαρδίστηκε από τη γερμανική Αεροπορία. Τις δεκαετίες ΄50 και ΄60 τα τρένα αναχωρούσαν για τη Γερμανία γεμάτα από κονσέρβες με ροδάκινο, το τοπικό προϊόν της περιοχής. Βρίσκεται μέσα στην αστική περιοχή της Σκύδρας και σήμερα εξυπηρετεί δρομολόγια για αρκετές περιοχές της χώρας.
Α.Καρυπίδου