Σάββατο 28 Μαΐου 2016

O πρώην άσος του Ολυμπιακού και του Άρη Τάσος Κυριάκου,μιλάει αποκλειστικά στον Νίκο Κολίτση και στη Metrosport

Τάσος Κυριάκου: «Στην Ελλάδα στα 25 είσαι ταλέντο και στα 30 γέρος!»

Ο μεσοεπιθετικός του Απόλλωνα Λάρισας, Τάσος Κυριάκου, πρώην ποδοσφαιριστής, μεταξύ άλλων, του Ολυμπιακού Πειραιά, του Άρη Θεσσαλονίκης και του ΠΑΣ Γιάννενα, μετά από μία λαμπρή επαγγελματική καριέρα, με γκολ, αμέτρητες συμμετοχές, πρωταθλήματα, κύπελλα και παιχνίδια στην Ευρώπη, παραχώρησε συνέντευξη-καρδιάς στη Μetrosport, με επίκεντρο το ποδόσφαιρο και ομόκεντρους κύκλους τη ζωή και τα «μαθήματά της».

Του Νίκου Κολίτση (Μetrosport)

Η καριέρα σου στον Απόλλωνα Λάρισας και πάλι σε σχήμα κύκλου.
Ήθελα να βοηθήσω την ομάδα από την οποία ξεκίνησα, μετά την Πελασγιώτιδα Λάρισας. Τα τελευταία χρόνια την είχαν παρατήσει την ομάδα και φέτος γίνεται μία μεγάλη προσπάθεια, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ομάδες μεγαλύτερων κατηγοριών.

Ποδόσφαιρο.  Αγάπη που γίνεται συνήθεια, ανεξάρτητα από την ηλικία;
Όταν ήμουν μικρός, ονειρευόμουν να γίνω ποδοσφαιριστής. Αυτό που κάνεις πρέπει να το αγαπάς, ό,τι κι αν είναι. Στην Ελλάδα πάντως στα 25 είσαι ταλέντο και στα 30 γέρος! Οι συμπαίκτες μου συχνά μου λένε να σταματήσω για να παίξει κανένας μικρός!

Κριτήρια επιλογής ομάδων και συναισθήματα.
Κάθε ομάδα που πέρασα έκανε πρωταθλητισμό. Γεύτηκα περισσότερες χαρές παρά λύπες. Πήρα ντάμπλ με τον Ολυμπιακό και έπαιξα στην Ευρώπη, με τον Άρη και τη Λάρισα, γεγονός που πολλοί ποδοσφαιριστές θα ζήλευαν.

Mε ποια ομάδα έχεις δεθεί περισσότερο συναισθηματικά;
Η ομάδα που έχω δεθεί είναι η Λάρισα. Ο πατέρας και ο θείος μου έπαιξαν στη Λάρισα και από μικρός πήγαινα με τον πατέρα μου στο γήπεδο στις εποχές της μεγάλης ΑΕΛ. Είναι η ομάδα της καρδιάς μου και χαίρομαι για την «επιστροφή» της. Έχει ανάγκη το ελληνικό ποδόσφαιρο ομάδες, όπως ο Άρης, η Λάρισα και ο ΟΦΗ.

Μελλοντικό ενδεχόμενο επιστροφής στη Λάρισα.
Θα ήταν θετικό να επέστρεφα κάποια στιγμή στη Λάρισα, όταν σταματήσω το ποδόσφαιρο.

Ποιους προπονητές, Έλληνες και ξένους, ξεχωρίζεις;
Ένας προπονητής που ξεχώρισα, στην καριέρα μου, ήταν ο Γκιγιέρμο Όγιος, παρά το γεγονός ότι είχαμε προβλήματα στην αρχή, μέχρι να μάθω τον τρόπο που δούλευε. Όσο μεγαλώνεις μαθαίνεις όμως και στη δεύτερη φορά κατάλαβα ότι είχα κάνει πολλά λάθη απέναντί του και τώρα του βγάζω το καπέλο και ως προπονητή και ως άνθρωπο. Από Έλληνες προπονητές, εκτιμώ περισσότερο τον Λεμονή και τον Ουζουνίδη.

Επικοινωνία με ποδοσφαιριστές ομάδων που αγωνίστηκες.
Διατηρώ φιλικές σχέσεις και μιλάω συχνά με πολλούς ποδοσφαιριστές από τον Ολυμπιακό, τον Άρη και άλλες ομάδες. Όποιος θέλει να κρατήσει σχέσεις το κάνει.

Δημιουργία παράδοσης γκολ εναντίον της ΑΕΚ. Ισχύει;
Έχω χτίσει συγκυριακά μία παράδοση εναντίον της ΑΕΚ, με συνεχή γκολ και καλές εμφανίσεις, με πιο χαρακτηριστικά τα γκολ με τον Άρη στη Θεσσαλονίκη, αλλά και με την Καλλιθέα, τον ΠΑΣ Γιάννενα και τον Αστέρα Τρίπολης, όλα εναντίον της ΑΕΚ.

Mετανιώνεις για ενδεχόμενα λάθη; Υπάρχουν πράγματα που θ' άλλαζες, αν γυρνούσες το χρόνο πίσω;
Δε μετανιώνω για τα λάθη μου. Κάθε εμπόδιο για καλό. Σίγουρα, αν είχα την ωριμότητα που έχω σήμερα, πολλά πράγματα θα έκανα διαφορετικά στο παρελθόν. Δε συμβιβάζομαι εύκολα. Είχα μάθει στις ομάδες που πήγαινα να παίζω. Όταν μου έλεγαν ότι δε με θέλουν μία, εγώ δεν τους ήθελα δέκα, με αποτέλεσμα ν' αλλάζω συχνά ομάδες. Δεν ήθελα να έχω απλώς ένα συμβόλαιο και να μην παίζω. Γενικά, πρώτα οφείλουμε να κοιτάξουμε τα δικά μας λάθη, ως άνθρωποι και μετά να κρίνουμε τους διαιτητές, τους παράγοντες και τα λάθη των άλλων, σε επίπεδο ποδοσφαίρου αλλά και κοινωνίας.

Θα προέτρεπες το γιο σου να παίξει ποδόσφαιρο επαγγελματικά;
Θα συμβούλευα το γιο μου ν' ασχοληθεί με τον αθλητισμό, αλλά όχι απαραίτητα με το ποδόσφαιρο. Aς αποφασίσει ο ίδιος το άθλημα στο μέλλον, αν και παίζει σε ακαδημία ποδοσφαίρου τώρα, αλλά τα παιδιά πάντα έχουν ως πρότυπο τους γονείς τους.

Ποδόσφαιρο, ευκαιρίες και νεαροί ποδοσφαιριστές.
Είναι εύκολο να παίξεις ποδόσφαιρο σήμερα. Προτρέπω τους νέους να δουλεύουν, γιατί υπάρχουν ευκαιρίες, αλλά μόνο μέσα από σκληρή δουλειά θα πετύχουν τ' όνειρό τους. Το έχω βιώσει κι εγώ. Είτε έπαιζα είτε δεν έπαιζα, είχα το κεφάλι κάτω και δούλευα για να είμαι πάντα έτοιμος.

Ποδοσφαιρικό πρότυπο.
Πρότυπο είχα τον Μαραντόνα.

Ποδοσφαιρικό απωθημένο.
Μου μένει μόνο μία πικρία που δεν έπαιξα στην Εθνική Ελλάδας.

Μέλλον και προπονητική.
Δεν έχω σκεφτεί την προπονητική σ' επαγγελματικές ομάδες. Θα ήθελα, όμως, ν' ασχοληθώ με μικρά παιδιά σε ακαδημίες.

Iδιαίτερες ευχαριστίες σε πρόσωπα και καταστάσεις.
Ευχαριστώ την οικογένειά μου, που με στήριξε στις τόσες μετακινήσεις μου σε διαφορετικές ομάδες και πόλεις και το Θεό, που δεν είχα τραυματισμούς.