Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2013

ΠΡΑΞΕΙΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ 07.10.2009 – 11.10.2013 [Κατάλογος]

Α) Εισαγωγή:

Βάσει του Συντάγματος, το πολίτευμα μας είναι η Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία και θεμέλιο του είναι η λαϊκή κυριαρχία. Η λαϊκή κυριαρχία εκφράζεται κατά κανόνα έμμεσα, διά
αντιπροσώπων, και κατ΄εξαίρεση άμεσα, μέσω δημοψηφισμάτων.
Νόμοι κατά την έννοια του δικαίου, καλούνται οι θεσμοθετημένοι γραπτοί κανόνες δικαίου που στηρίζονται στο Σύνταγμα μιας χώρας, και ρυθμίζουν υποχρεωτικά τις σχέσεις μεταξύ των πολιτών, καθώς και των πολιτών με το κράτος, και ορίζουν διάφορες ρυθμίσεις για την ομαλή λειτουργία του κράτους. Το σύνολο των Νόμων αλλά και η παραγωγή αυτών ονομάζεται νομοθεσία.
Οι νόμοι ψηφίζονται από το κοινοβούλιο, υπογράφονται και εκδίδονται από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μετά την δημοσίευση, η τήρησή τους είναι υποχρεωτική για όλους τους πολίτες και φορείς. 
Το δικαίωμα πρότασης νόμων ανήκει στην Βουλή και στην Κυβέρνηση, ήτοι στους βουλευτές και στους υπουργούς. Η Βουλή αποτελείται από τους 300 αντιπροσώπους του έθνους (βουλευτές) ενώ την Κυβέρνηση αποτελεί το Υπουργικό Συμβούλιο που απαρτίζεται από τον Πρωθυπουργό (πρόεδρος) και τους Υπουργούς ή τους αναπληρωτές αυτών, ήτοι αναπληρωτής πρωθυπουργού (αντιπρόεδρος του υπουργικού συμβουλίου) και αναπληρωτές υπουργών. Οι βουλευτές αποτελούν την νομοθετική λειτουργία της Πολιτείας και είναι εκλεγμένοι, ενώ η Κυβέρνηση αποτελεί την εκτελεστική της λειτουργία και είναι διορισμένη. Βάσει του συντάγματος, η κυβέρνηση δεν νομοθετεί και η βουλή δεν εκτελεί. Ποτέ. Το ίδιο ισχύει και για την τρίτη λειτουργιά της Πολιτείας, τη δικαστική. 
Σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσες και απρόβλεπτης ανάγκης, το σύνταγμα επιτρέπει όμως στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να υπογράφει και να εκδίδει γραπτούς κανόνες δικαίου που θεσπίζει το Υπουργικό Συμβούλιο και όχι η Βουλή. Αυτοί οι κανόνες ονομάζονται πράξεις νομοθετικού περιεχομένου (ΠΝΠ) και για να έχουν ισχύ νόμου από την έκδοση τους, πρέπει να κυρωθούν εκ των υστέρων από την Βουλή. Η προθεσμία υποβολής προς βεβαίωση της εγκυρότητας τους από την βουλή, είναι σαράντα ημέρες από την έκδοσή τους ή σαράντα ημέρες από τη σύγκληση της βουλής σε σύνοδο. Αν δεν υποβληθούν μέσα σε αυτές τις προθεσμίες ή αν δεν εγκριθούν από την βουλή μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολή τους, παύουν να ισχύουν στο εξής. (Σύνταγμα Άρθρο 44.1)
Συνεπώς, μέσω των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου, η Κυβέρνηση η οποία όταν το πολίτευμα λειτουργεί κανονικά έχει μόνο το δικαίωμα να υποβάλλει προς ψήφιση στην Βουλή σχέδια ή προτάσεις νόμου, αποκτά προσωρινά την δυνατότητα να επιβάλει η ίδια προσωρινούς κανόνες  που ρυθμίζουν υποχρεωτικά τις σχέσεις μεταξύ των πολιτών, των πολιτών με το κράτος ή αφορούν την ομαλή λειτουργία του κράτους. 
Οι κανόνες αυτοί μπορούν να εφαρμοστούν μόνο για μερικούς μήνες και δεν υπόκεινται στις διαδικασίες  που υπόκεινται οι κανονικοί νόμοι, ήτοι θέσπιση κατόπιν σύμφωνης γνώμης της πλειοψηφίας του νομοθετικού σώματος, τροποποίηση, ακύρωση κλπ. 
ΠΡΟΣΟΧΗ: 
Επειδή μέσω των ΠΝΠ, διορισμένα μέλη της εκτελεστικής εξουσίας αναλαμβάνουν τα καθήκοντα των 300 εκλεγμένων αντιπροσώπων που είναι οι μόνοι αρμόδιοι για την θέσπιση κανόνων δικαίου  
Επειδή με αυτόν τον τρόπο καταργείται η λαϊκή κυριαρχία που εκφράζεται μέσω αντιπροσώπων 
και 
Επειδή οι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου δεν μπορούν να ανατραπούν 
ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΚΤΡΟΠΗ 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

justiceforgreece