Ποικιλία αντιδράσεων και σχολίων στην Πιερία έχει προκαλέσει το έντυπο τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το 2014.Έπεσαν οι μάσκες ότι δήθεν όλα δουλεύουν ρολόι για την "ΠΙΕΡΙΑ".
Ποικιλία αντιδράσεων και σχολίων στην Πιερία έχει προκαλέσει το έντυπο τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το 2014, το οποίο παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα από τον Περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας κ. Απόστολο Τζιτζικώστα και τον Αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Χαλκιδικής και αρμόδιο του τομέα τουρισμού κ. Ιωάννη Γιώργο.
Το 94σέλιδο έντυπο, το οποίο θα αποτελεί την εικόνα και το προφίλ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στις τουριστικές εκθέσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του 2014, έγινε αντικείμενο έντονου σχολιασμού ως προς τον τρόπο προβολής της Πιερίας, αφού αρκετοί χαρακτηρίζουν το αποτέλεσμα αμφιλεγόμενο και ανεπαρκές να εξυπηρετήσει μια 12μηνη τουριστική περίοδο. Ποικίλα είναι τα σχόλια και για το τουριστικό brand name της Κεντρικής Μακεδονίας, το «Very Macedonia», το οποίο όλοι οι φορείς καλούνται να το υιοθετήσουν στην προβολή τους και τις δράσεις εξωστρέφειας που θα αναπτύξουν.
Το 94σέλιδο έντυπο, το οποίο θα αποτελεί την εικόνα και το προφίλ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στις τουριστικές εκθέσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του 2014, έγινε αντικείμενο έντονου σχολιασμού ως προς τον τρόπο προβολής της Πιερίας, αφού αρκετοί χαρακτηρίζουν το αποτέλεσμα αμφιλεγόμενο και ανεπαρκές να εξυπηρετήσει μια 12μηνη τουριστική περίοδο. Ποικίλα είναι τα σχόλια και για το τουριστικό brand name της Κεντρικής Μακεδονίας, το «Very Macedonia», το οποίο όλοι οι φορείς καλούνται να το υιοθετήσουν στην προβολή τους και τις δράσεις εξωστρέφειας που θα αναπτύξουν.
Ηλίας Ηλιάδης
Ο κ. Ηλίας Ηλιάδης, αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας και ο μοναδικός εκπρόσωπος από την Πιερία, ο οποίος παραβρέθηκε στην παρουσίαση του προγράμματος τουριστικής προβολής, μεταφέρει την προσωπική του θέση, καθώς δεν υπάρχει ακόμη επίσημη τοποθέτηση από την Ένωση. Δηλώνει πως πρόκειται για μια καλή προσπάθεια, σε σύγκριση με το παρελθόν, καθώς τα τελευταία τρία χρόνια δεν υπήρχε κάτι, εκτός από ένα παλιό έντυπο της Κ. Μακεδονίας, όπου η Πιερία αναφερόταν απλά ονομαστικά.
«Όσον όμως αφορά στο κομμάτι της τουριστικής προβολής της Πιερίας δεν μπορώ να πω πως είμαι ευχαριστημένος. Πέρα από το ότι είναι θειικό πως γίνεται εκτενής αναφορά στον Όλυμπο και στο ότι μπορείς να βρεθείς από την κορυφή στα καταγάλανα νερά του Αιγαίου – και όχι των ακτών της Πιερίας – κατά τα άλλα υπάρχει αοριστία. Δεν προβάλλεται ο θερινός τουρισμός της περιοχής μας, δίνεται περισσότερο έμφαση στη Χαλκιδική. Το έντυπο δεν «πουλάει» την Πιερία, «πουλάει» και την Πιερία». Προσθέτει, μάλιστα, ο κ. Ηλιάδης πως η Χαλκιδική προβάλλεται με πλεονεκτικό τρόπο ακόμη και έναντι της ίδιας της Θεσσαλονίκης. «Θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη έμφαση στο θερινό μας τουρισμό, που αποτελεί το δυνατό μας χαρτί».
Επισημαίνει επίσης πως οι τουριστικοί φορείς δεν ερωτήθηκαν για να υποβάλλουν προτάσεις σχετικά με την τουριστική προβολή της Περιφέρειας. Τέλος, διευκρινίζει ότι τα θεματικά έντυπα τουριστικής προβολής (Ήλιος-Θάλασσα, City Breaks, Φύση-Οικολογία-Περιηγήσεις, Χιόνι-Βουνό-Σκι, Συνέδρια-Επαγγελματικές Συναντήσεις, Ευ Ζην-Γαστρονομία, Θρησκεία-Προσκυνήματα) είναι αυτά που περιλαμβάνονται στο μεγάλο έντυπο, αλλά θα κυκλοφορήσουν και σε τρίπτυχο.
Γρ. Βεϊδαμενίδης
Η Πιερία είναι υποβαθμισμένη έναντι της Χαλκιδικής σύμφωνα με τις πρώτες εντυπώσεις, δηλώνει ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Πιερίας-Ημαθίας-Πέλλας κ. Γρηγόρης Βεϊδαμενίδης, ο οποίος διευκρινίζει ότι δεν έχει ακόμη δει το έντυπο αναλυτικά, αλλά αυτό αποδεικνύεται από τις πρώτες ενδείξεις. «Ναι μεν ο Όλυμπος προβάλλεται ικανοποιητικά, αλλά ο θερινός τουρισμός είναι σχεδόν ανύπαρκτος. Γι’ αυτό και εμείς πρόκειται να εξετάσουμε πως θα χειριστούμε το θέμα και πως θα αντιδράσουμε».
Εκτός αυτού, ο κ. Βεϊδαμενίδης τονίζει πως σημαντικό ρόλο για το πώς αξιολογείται το περιεχόμενο του εντύπου παίζει το σε ποιες εκθέσεις θα παρουσιαστεί. Αν δηλαδή θα αφορά μόνο στο χειμώνα 2013-2014 ή αν θα καλύψει και τη θερινή περίοδο. «Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί γιατί εμείς εκπροσωπούμε και την Ημαθία και την Πέλλα, η προβολή των οποίων είναι ακόμη μικρότερη», καταλήγει ο κ. Βεϊδαμενίδης.
Ν. Συνδικιώτης
Από την πλευρά του ο κ. Νίκος Συνδικιώτης, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Παραλίας δήλωσε πως δεν είχε ως σήμερα τη δυνατότητα να δει το τουριστικό έντυπο, παρά μόνο να συλλέξει εντυπώσεις. Γι’ αυτό το λόγο και δεν μπορεί να εκφράσει επίσημη θέση του φορέα τον οποίο εκπροσωπεί.
Το Ο.Β. επικοινώνησε με την Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας κα Σοφία Μαυρίδου προκειμένου να συλλέξει πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο και το μερίδιο συμμετοχής της Αντιπεριφέρειας στη δημιουργία του εντύπου, αλλά και το βαθμό ικανοποίησής της από το τελικό αποτέλεσμα. Η κα Μαυρίδου, η οποία όταν ρωτήθηκε απουσίαζε εκτός Πιερίας, δήλωσε ότι θα απαντήσει αναλυτικά σε κάθε ερώτημα με την επιστροφή της στο νομό.
Εν ευθέτω χρόνω σχετικά με το τουριστικό έντυπο απάντησε πως θα τοποθετηθεί και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας κ. Ηλίας Χατζηχριστοδούλου.