Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

΄΄Πράσινο φώς΄΄ από το Περιφερειακό Συμβούλιο μετά από εισήγηση της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας για το έργο αντιμετώπισης κατολισθήσεων στην Πιερία και συντήρηση του οδικού δικτύου Κολινδρού - Παλαιόστανης

Μας το έστειλε η Π.Ε.ΠΙΕΡΙΑΣ..... Ευχαριστούμε πολύ 
 Εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο ο διαγωνισμός για την προετοιμασία  φακέλου έργου για την ανάθεση της μελέτης με τίτλο  «Μελέτη αντιμετώπισης κατολισθήσεων:
α)  από διασταύρωση 13ης Ε.Ο. Βρύα- Ρητίνη- Ελατοχώρι- Όρια Ν. Πιερίας και β)  μελέτη ευστάθειας πρανών δρόμου Φωτεινά Σκοτεινά».

Οι κατολισθήσεις είναι ένας από τους πιο σημαντικούς τύπους φυσικών καταστροφών. Η εκδήλωση τους απειλεί και σε πολλές περιπτώσεις επιφέρει ζημιές στην ανάπτυξη υποδομών και την πραγματοποίηση τεχνικών έργων. Στο οδικό τμήμα Φωτεινά-Σκοτεινά,  που ανήκει στην 16η Επαρχιακή οδό και έχει μήκος περίπου 9200μ παρατηρούνται έντονα φαινόμενα κατολισθήσεων και ολίσθησης των πρανών του δρόμου κατά διαστήματα και σε μεγάλα μήκη. Επίσης παρατηρούνται φαινόμενα ολίσθησης-υποχώρησης του επιχώματος  της οδού συμπαρασύροντας και το ασφαλτικό δημιουργώντας συνθήκες επικινδυνότητας της ασφάλειας του σώματος της οδού και των διερχομένων αυτών.

 Ο Οδικός άξονας της 15ης Επαρχιακής οδού, που συνδέει την 13η Εθνική οδό με τους οικισμούς Βρύα - Ρητίνη - Ελατοχώρι και έως τα όρια του νομού Πιερίας με το ν. Ημαθίας, με συνολικό μήκος 20,50χλμ. (18,30χλμ εκτός κατοικημένης περιοχής και  2,20χλμ εντός κατοικημένης περιοχής) και χαρακτηρίζεται ως ορεινή οδοποιία, ανέκαθεν παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα κατολισθήσεων σε αρκετά σημεία της οδοποιίας  της, με κίνδυνο  την αποκοπή του οδικού δικτύου και με όσες αρνητικές συνέπειες μπορεί αυτό να επιφέρει στην ευημερία των οικισμών και του ανθρώπινου πληθυσμού, όπως  διακοπή πρόσβασης στους οικισμούς αλλά και στο χιονοδρομικό κέντρο  του Ελατοχωρίου. Κατά καιρούς και σε επιμέρους τμήματα, έχουν αντιμετωπισθεί με ανάλογες τεχνικές λύσεις και σε τοπικό επίπεδο οι συνέπειες των κατολισθήσεων, χωρίς όμως ουσιαστικά να αντιμετωπίζεται η αιτία του προβλήματος.  
  «Με την έγκριση του διαγωνισμού για την ανάθεση της μελέτης αντιμετώπισης κατολισθήσεων προχωρούμε ουσιαστικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος με ενιαίο τρόπο, ώστε να δοθούν μακροχρόνιες και αποτελεσματικές λύσεις. Γνωρίζουμε ότι στην  περιοχή της Πιερίας  κατά καιρούς εκδηλώνονται έντονα κατολισθητικά φαινόμενα που οφείλονται σε αθροιστικά ποσά βροχόπτωσης και τα οποία θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπισθούν» δήλωσε η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας, κ. Σοφία Μαυρίδου.

«Ειδικά κατά την χειμερινή περίοδο 2011-2012 προέκυψαν έντονα κατολισθητικά φαινόμενα σε επιμέρους τμήματα της 15ης και 16ης Επαρχιακής Οδού. Για αυτό το λόγο και μετά από αυτοψία των τεχνικών υπαλλήλων της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας και στους δύο οδικούς άξονες πραγματοποιήθηκε συζήτηση-μελέτη όλων των παραμέτρων-δεδομένων  και στη συνέχεια η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας με σχετικό έγγραφο  έδωσε εντολή για  άμεση προώθηση των διαδικασιών υλοποίησης του έργου» ανέφερε ο Επιστημονικός Συνεργάτης της Π.Ε.Πιερίας, κ. Δημήτρης Ρουκάς.

Στο μεταξύ,  εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο η σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Π.Ε.Πιερίας και του Δήμου Πύδνας-Κολινδρού για το έργο "Συντήρηση του οδικού δικτύου Κολινδρού - Παλαιόστανης" προϋπολογισμού 200.000,00 € (με ΦΠΑ 23%).

Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η επισκευή και η ασφαλτόστρωση τμήματος του διακοινοτικού δρόμου που ενώνει τον Κολινδρό με την Παλαιόστανη. Αφορά 1.900m δρόμου που η υλοποίησή του κρίνεται απαραίτητη για την επικοινωνία Κολινδρού-Παλαιοστάνης.   
  
Η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας τόνισε  ότι η σύναψη προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ της Π.Ε.Πιερίας και των Δήμων οδηγεί στην εκτέλεση  έργων που έχει ανάγκη ο τόπος. «Προσπαθούμε σε συνεργασία με τους Δήμους να διαχειριστούμε με τον καλύτερο τρόπο τη  χρηματοδότηση για έργα υποδομής της Π.Ε.Πιερίας και  παρεμβάσεις που αφορούν τη  βελτίωση οδικών αξόνων δίνοντας εύκολη  πρόσβαση με άνεση και ασφάλεια στους  περιφερικούς οικισμούς των δήμων» υπογράμμισε η κ. Σοφία Μαυρίδου.

 Στις εργασίες προβλέπεται καθαρισμός τριγωνικής τάφρου απορροής των ομβρίων υδάτων για όλο το μήκος της οδού, καθαρισμός οχετού μήκους 10μ. και ανοίγματος έως 3,0μ, κατασκευή αγωγών ομβρίων από προκατασκευασμένους τσιμεντοσωλήνες σε  θέσεις συμβολής του οδικού άξονα με παράπλευρους αγροτικούς δρόμους καθώς και σε σημεία αποκατάστασης της πρόσβασης σε παρακείμενες ιδιοκτησίες.

Σε τμήματα όπου έχουν παρατηρηθεί αλλοιώσεις της οδοστρωσίας και της ασφαλτικής στρώσης, θα απαιτηθούν εργασίες εκσκαφής, εξυγίανσης ή κατασκευής επιχώματος (ανάλογα με την κατάσταση του υπεδάφους), κατασκευής υπόβασης, ενώ θα ακολουθήσει ασφαλτική προεπάλειψη και  ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας 0,05μ. με χρήση κοινής ασφάλτου.
 Σε περιορισμένες θέσεις, και όπου απαιτηθεί, θα   γίνουν εργασίες εξυγίανσης με ασφαλτική ισοπεδωτική στρώση και στο υπόλοιπο τμήμα της οδού θα γίνει ασφαλτική συγκολλητική επάλειψη και ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας 0,05μ. με χρήση κοινής ασφάλτου πλάτους 5,50m κατά μέσο όρο.