Κυριακή 17 Ιουλίου 2011

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ: Δραστηριότητα για στάσεις προαστιακού



ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΙΕΡΙΑΣ ΘΑΝΑΣΗ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΕ ΜΑΚΡΥΓΙΑΛΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΑ ΣΚΟΤΙΝΑΣ – ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ

(Σχετικά ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ)

Α

Κατερίνη 11  Μαρτίου 2010

Θ. Παπαγεωργίου:
Να δημιουργηθεί στάση προαστιακού στο Μακρύγιαλο

Επιστολή του Βουλευτή Θανάση Παπαγεωργίου προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και τον ΟΣΕ για Κατασκευή στάσης Προαστιακού στο Δ.Δ. Μακρυγιάλου  Δήμου Μεθώνης

Μετά την κοινοποίηση του αιτήματος του Δήμου Μεθώνης και της σχετικής αλληλογραφίας για την κατασκευή στάσης στη σιδηροδρομική γραμμή, στο ύψος του Μακρυγιάλου, ο Βουλευτής Πιερίας κ. Θ. Παπαγεωργίου απέστειλε επιστολή στον Υπουργό κ. Δ. Ρεππά, τον Υφυπουργό κ. Ι. Μαγκριώτη και τον Γεν. Γραμματέα κ. Θ. Τσόκα, καθώς και στην Διοίκηση του ΟΣΕ, με την οποία επισημαίνει την αναγκαιότητα κατασκευής της στάσης.
Το κόστος κατασκευής έχει δεσμευτεί να αναλάβει ο Δήμος Μεθώνης προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι δημότες, αλλά και οι χιλιάδες επισκέπτες της περιοχής.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής του κ. Παπαγεωργίου
                                                                                 
Θέμα: «Κατασκευή στάσης Προαστιακού στο Δ.Δ. Μακρυγιάλου  Δήμου Μεθώνης Πιερίας»

Κύριε Υπουργέ,
Οι κάτοικοι του Δήμου Μεθώνης Πιερίας (Δ.Δ. Μεθώνης, Ν. Αγαθούπολης και Μακρυγιάλου, Π. Ελευθεροχωρίου) μετά την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής δεν μπορούν να μετακινηθούν κάνοντας χρήση του προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισας ή άλλων τοπικής κλίμακας δρομολογίων.
Στη συνεχή αλληλογραφία των τελευταίων τριών χρόνων, μεταξύ του Δήμου Μεθώνης και του ΟΣΕ (ΕΔΙΣΥ Α.Ε.) διαφαίνεται η διάθεση του Οργανισμού να συμφωνήσει στην έγκριση δημιουργίας στάσης σε σημείο που να εξυπηρετεί τους κατοίκους του Δήμου. Στις 14-3-2007 έγινε αυτοψία από τον αρμόδιο Διευθυντή Μακεδονίας – Θράκης του ΕΔΙΣΥ Α.Ε. ο οποίος συμφωνεί πως το σημείο είναι κατάλληλο και ασφαλές για την κατασκευή της στάσης και θεωρεί πως είναι προς το συμφέρον του ΟΣΕ η δημιουργία της στάσης στην περιοχή.  
Μάλιστα ο Δήμος Μεθώνης για να διευκολύνει τον ΟΣΕ, προχώρησε στην σύνταξη μελέτης και κατασκευαστικών σχεδίων για κρηπιδώματα και στάσεις το κόστος των οποίων αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου έχοντας λάβει και σχετική ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (α.α. 71/2008) με έγκριση ποσού 30.000 ευρώ.
Κύριε Υπουργέ,
Οι κάτοικοι του Δήμου Μεθώνης θεωρούν ως άμεσης ανάγκης και προτεραιότητας την κατασκευή στάσης και κρηπιδώματος επιβατών στην σιδηροδρομική γραμμή στο ύψος του Μακρυγιάλου. Η κατασκευή αυτής της στάσης δεν θα εξυπηρετήσει μόνο τους κατοίκους των οικισμών του Δήμου Μεθώνης και των γύρω Δήμων, αλλά και μεγάλο αριθμό επισκεπτών – ιδιαίτερα από τη Θεσσαλονίκη- για τους οποίους οι παραλιακοί οικισμοί και οι ακτές του Δήμου Μεθώνης αποτελούν καθημερινό πόλο έλξης. Επίσης θα εξυπηρετήσει και μεγάλο αριθμό επισκεπτών των ακτών και των αρχαιολογικών χώρων της Πύδνας, του προϊστορικού οικισμού Μακρυγιάλου και του Κέντρου Επισκεπτών Υγροβιοτόπου της Ν. Αγαθούπολης.
                                                                                       Θανάσης Παπαγεωργίου
                                                                                             Βουλευτής Πιερίας



Β

Κατερίνη  2  Μαρτίου 2011

Θ. Παπαγεωργίου:
Θετική η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για στάση προαστιακού στην Παραλία Σκοτίνας – Ν. Παντελεήμονα

Ο Βουλευτής Πιερίας κ. Θ. Παπαγεωργίου ανταποκρινόμενος σε αίτημα φορέων της περιοχής Παραλίας Ν. Παντελεήμονα και Σκοτίνας για δημιουργία στάσης της προαστιακής αμαξοστοιχίας, καταθέτοντας σχετική αναφορά, έλαβε θετική απάντηση από τον αρμόδιο Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπύρο Βούγια.  

Συγκεκριμένα ο κ. Βούγιας απαντώντας στην αναφορά του κ. Παπαγεωργίου απαντά:
«Η ΤΡΕΝΟΣΕ εμφανίζεται θετική στη δημιουργία στάσης στην περιοχή Παραλίας Ν. Παντελεήμονα – Σκοτίνας, η οποία θα αρχίσει τη λειτουργία της αμέσως μόλις κατασκευαστούν τα απαραίτητα κρηπιδώματα από τον ΟΣΕ».

Έτσι αυτή η περιοχή της Πιερίας, η οποία είναι από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς, με ιδιαίτερα μεγάλη τουριστική κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες, θα αποκτήσει ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα αφού θα δίνεται η δυνατότητα να έχουν οι επισκέπτες άμεση πρόσβαση με την προαστιακή αμαξοστοιχία είτε ερχόμενοι από Λάρισα είτε από Θεσσαλονίκη. 


Γ

Κατερίνη 6 Ιουνίου 2011

Κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση τη Δευτέρα 6 Ιουνίου στη Βουλή

Θ. Παπαγεωργίου
«Πότε να γίνουν οι στάσεις του προαστιακού σε Μακρύγιαλο και παραλία Σκοτίνας – Παντελεήμονα;»

Επίκαιρη ερώτηση για τις στάσεις του προαστιακού στον Μακρύγιαλο και στην παραλία Σκοτίνας - Ν. Παντελεήμονα κατέθεσε στη Βουλή τη Δευτέρα 6 Ιουνίου ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Πιερίας κ. Θανάσης Παπαγεωργίου προς τον Υπουργό  Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτριο Ρέππα    

Ο κ. Παπαγεωργίου στην ερώτησή του υπογραμμίζει πως η Πιερία τα τελευταία 20 χρόνια έχει συμβάλει και συνεισφέρει στην κατασκευή των εθνικών οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων με την παραχώρηση εκτάσεων ζωτικής σημασίας, ιδιαίτερα στην παραλιακή ζώνη του νομού. Προσδοκία αυτής της προσφοράς ήταν να έχουν οι Πιεριείς και οι επισκέπτες της Πιερίας άνετη πρόσβαση στο νομό, στους οικισμούς, στις ακτές και τις παραθαλάσσιες περιοχές.  Με την ολοκλήρωση όμως τον δύο εθνικών δικτύων όχι μόνο δεν υπάρχει άνετη και ασφαλής πρόσβαση των κατοίκων και των επισκεπτών αλλά ιδιαίτερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο έπαψαν να λειτουργούν στάσεις και σταθμοί που πραγματικά διευκόλυναν την κίνηση των κατοίκων και των τουριστών ιδιαίτερα την θερινή περίοδο.
Δύο τέτοιοι σημαντικοί σταθμοί, όπως τονίζει ο κ. Παπαγεωργίου, είναι στην παραλία Σκοτίνας – Παντελεήμονα και στο Μακρύγιαλο. Με την έναρξη λειτουργίας του Προαστιακού υπήρξε επίμονο αίτημα από τους τοπικούς Δήμους και τους Φορείς για στάση του Προαστιακού. Μάλιστα για την στάση του Μακρυγιάλου, ο τοπικός Δήμος για να διευκολύνει τον ΟΣΕ, προχώρησε στην σύνταξη μελέτης και κατασκευαστικών σχεδίων για κρηπιδώματα και στάσεις το κόστος των οποίων αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου έχοντας λάβει και σχετική ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (α.α. 71/2008) με έγκριση ποσού 30.000 ευρώ.
Ανάλογη ήταν η διάθεση και η διεκδίκηση από τον Δήμο και τους τοπικούς φορείς για την κατασκευή στάσης στην παραλία Σκοτίνας – Παντελεήμονα.
Σε σχετικές αναφορές και ερωτήσεις που έκανα προς το αρμόδιο υπουργείο και τον ΟΣΕ η ανταπόκριση ήταν θετική και στις δύο περιπτώσεις.
Πρόσφατα, τον περασμένο Φεβρουάριο, σε σχετική αναφορά μου, ο αρμόδιος υφυπουργός απάντησε πως «η ΤΡΕΝΟΣΕ εμφανίζεται θετική στη δημιουργία στάσης στην περιοχή Παραλίας Ν. Παντελεήμονα – Σκοτίνας, η οποία θα αρχίσει τη λειτουργία της αμέσως μόλις κατασκευαστούν τα απαραίτητα κρηπιδώματα από τον ΟΣΕ».
Σήμερα, επισημαίνει ο κ. Παπαγεωργίου, βρισκόμαστε στην αρχή της τουριστικής περιόδου και δυστυχώς για καμιά από τις παραπάνω δεσμεύσεις δεν υπήρξε υλοποίηση ή έστω έναρξη των απαραίτητων έργων για την κατασκευή των δύο στάσεων του Προαστιακού.
Επειδή οι ακτές της Πιερίας έχουν δυνατότητες και προοπτικές να αναδεχτούν στην «βαριά» βιομηχανία του νομού και ήδη οι προσδοκίες για την φετινή περίοδο είναι καλές θα πρέπει όμως να γίνουν όλες εκείνες οι υποδομές που θα διευκολύνουν την ασφαλή και την άνετη πρόσβαση των επισκεπτών, ο κ. Παπαγεωργίου ερωτά τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων:
- Πότε θα υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις για την εγκατάσταση και λειτουργία στάσεων του Προαστιακού στο Μακρύγιαλο και στην παραλία Σκοτίνας – Παντελεήμονα;