Αν στη θέση του Γκλέτσου φιγουράριζε με χειροπέδες κάποιος γνωστός αριστερός ή, ακόμα χειρότερα, «αριστεριστής», τότε δεν αποκλείεται να τον κατηγορούσαν ότι τρομοκρατεί... το κράτος. Από την πλευρά των αστών διανοούμενων και ενσωματωμένων δημοσιογράφων -ή και πολιτών- του καναπέ εκφράζεται ο φόβος μη διασαλευθεί η «τάξις». Το παράδειγμα δημάρχου που δρα ως ανυπάκουος έφηβος, που σπάει τις μπάρες και λέει «ας είμαι εγώ ο πρώτος νεκρός απέναντι σε αυτή την κατάσταση» είναι κατακριτέο. Πρέπει να χτυπηθεί προτού γίνει μόδα...Πολίτης ανυπάκουος ισούται με πολίτης επικίνδυνος για το σύστημα εν γένει. Αυτό δεν σημαίνει ούτε χαβαλές, ούτε ανέξοδος χουλιγκανισμός, ούτε σπάσιμο για το σπάσιμο. Το σπάσιμο της μπάρας είναι συμβολικό: δρω και αντιδρώ εναντίον αυτών που με θέλουν γονατιστό. Ο «παραβατικός» δήμαρχος Στυλίδας δίνει το κακό παράδειγμα και για άλλες απειθαρχίες και ανυπακοές. Τραμπούκοι οι οδηγοί της ΕΘΕΛ, απαράδεκτοι τσαμπουκαλήδες οι κάτοικοι της Κερατέας, κοπρίτες οι δημόσιοι υπάλληλοι, συνήθεις ύποπτοι οι εκπαιδευτικοί… Με τα σαρκαστικά σχολιάκια και την απαξιωτική ειρωνεία επιχειρείται να υποβαθμιστεί η επαναστατική πράξη του δημάρχου να μην υπακούσει σε κάτι κραυγαλέα άδικο. Για «κίνημα του τζάμπα» μιλάει ο Πάσχος Μανδραβέλης, κατηγορώντας τον Απόστολο Γκλέτσο ότι ως ηθοποιός έφτιαξε ένα σόου. «Ποιος; Ο μπαλαμός!» «Με τι τρέφεται ο Γκλέτσος; Mε μπάρες δημητριακών». Αυτά είναι τα πιο αθώα. Δείτε, τώρα, έναν έγκυρο δημοσιογράφο τι λέει ευθαρσώς, υποστηρίζοντας με νύχια και με δόντια το πρότυπο του υπάκουου πολίτη, χαρακτηρίζοντας τον Α. Γκλέτσο «τσαμπουκά» και «παραβατικό», ενώ κατηγορεί και τους πολίτες που τον ψήφισαν. Παραθέτω αυτούσιο απόσπασμα από άρθρο του στο reporter.gr: «Καλά να πάθουν οι κάτοικοι της Στυλίδας που ψήφισαν τον Απόστολο Γκλέτσο για δήμαρχο και άγια έκανε ο εισαγγελέας που διέταξε τη σύλληψή του για φθορά ξένης ιδιοκτησίας, διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών και παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αν μπορούσε, μάλιστα, να του φορτώσει και καμιά δεκαριά ακόμη κατηγορίες, ακόμη καλύτερα. Γιατί κάποια στιγμή πρέπει να τελειώνουμε με αυτή την εξαιρετικά επικίνδυνη μόδα που απλώνεται σαν τη ραδιενέργεια, της ανυπακοής στους νόμους και του ψευτοτσαμπουκά». Τόσο ξεκάθαρη η θέση του κατεστημένου. Ο ύμνος του καθωσπρέπει πολίτη, που ζει στην ιδανική πολιτεία και δεν έχει λόγο να αμφισβητεί εμπράκτως τους νόμους και τα διατάγματά της. Ο ύμνος του βολέματος και του «μην κινείσθε, μην αναπνέετε». Υπακούετε χωρίς καμιά σκέψη στας προσταγάς του πολυχρονεμένου μας βεζίρη. Ο ύμνος του γονατιστού νομιμόφρονα βολεψάκια. Μαζί με αυτά, το ανέξοδο χιούμορ στο Τwitter και στο Facebook, στις παρέες... Κάποιος έγραψε μικρόψυχα πως δεν ήταν «μαζί μας στις κινητοποιήσεις για τα διόδια, τώρα τα σπάει για δημοσιότητα». Εκτός από πολιτική βλακεία, η άποψη αυτή είναι και επικίνδυνη για τη μαζικοποίηση και την ανάπτυξη του όποιου κινήματος. Από την πλευρά κάποιων αριστερών, ο Γκλέτσος δεν είναι το υπόδειγμα αγωνιστή που έχουν στο μυαλό τους και άρα απορρίπτεται. Τι ακριβώς έκανε ο Γκλέτσος ως δήμαρχος; Έδειξε στις εξουσίες των εργολάβων και στην κυβέρνηση ότι υπάρχει κι άλλος δρόμος για να διεκδικήσει κανείς το δίκιο του από το να κλαίγεται, να χαριεντίζεται με τους παράγοντες, να παρακαλάει και να στέλνει υπομνήματα. Αυτό δεν είναι μια στάση αγωνιστική που αξίζει μιμήσεως; Δεν μας κάνει ο Γκλέτσος για υπόδειγμα αγωνιστή… Δεν μας αρέσει ο Γκλέτσος, γιατί δεν γεννήθηκε, βρε παιδί μου, ήρωας με περγαμηνές, δεν ξέρει να μιλάει πολιτικά κοκ. Έχουμε στο νου μας «το παλικάρι, τον αντάρτη» του τραγουδιού και της ιστορίας μας, όχι τον Α. Γκλέτσο που έπαιξε σε σίριαλ και παντρεύτηκε κόρη Λυκουρέζου. Λες και οι σημερινοί καθημερινοί αγωνιστές και «ήρωες» θα βγουν μέσα από γυάλα ή από κάποια θερμοκήπια ή από τον πάγο που τους έχουν καταψύξει για να βγουν όταν σημάνει η ώρα… με τα φυσεκλίκια τους, τα μαύρα μαλλιά κοράκου χρώμα (ξανθός αποκλείεται!) και το σεμνό χαμόγελο του Τσε. «Όταν κοιμάσαι, άλλοι γράφουν ιστορία», λέει το τραγούδι. Σε λίγο θα έχουμε πολλούς γκλέτσους και με άλλα ονόματα, και γυναίκες, και νέους που δεν τους ξέρει ούτε η μάνα τους. Άραγε ακόμα και τότε οι μεν θα τους λένε χούλιγκανς και παραβατικούς, ενώ οι δε θα τους περνάνε από το αριστερόμετρο;
ΥΠΟΓΡΑΦΗ. ΛΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ