Σε αυτές τις περιπτώσεις αξία έχει να δώσουμε το λόγο στον Αλέξανδρο Δημητρακάκη, αφού πρώτα διαβάσετε εδώ το ρεπορτάζ για τις αλλαγές στο λύκειο.
Αναλυτικά το e-mail του μαθητή έχει ως εξής:
"Σας αποστέλλω το συγκεκριμένο μήνυμα για να θίξω το θέμα του νέου λυκείου που έχει αρχίσει να εφαρμόζεται στη φετινή Α' Λυκείου, παρόλο που ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η δημιουργία του. Ως μαθητής της Α' Λυκείου θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα μειονεκτήματα του νέου συστήματος από τη σκοπιά εμάς των μαθητών. Το γεγονός πως η βαθμολογία κάθε τάξης συνυπολογίζεται στην ένταξη σε ΑΕΙ και ΤΕΙ δεν είναι ιδιαίτερα αρνητικό φαινόμενο. Ωστόσο στη Γ' Λυκείου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν μεταξύ συγκεκριμένων επιστημονικών πεδίων. Αυτή η επιλογή θα κρίνει την υπόλοιπη ζωή των μαθητών, οι οποίοι υποχρεούνται να αποφασίσουν μέχρι την αρχή της σχολικής χρονιάς της Γ' Λυκείου το επάγγελμα που επιθυμούν να ασκήσουν. Η επιλογή αυτή είναι εξαιρετικά δύσκολη και από τη συναναστροφή με τους συμμαθητές μου έχω διαπιστώσει πως η συντριπτική πλειοψηφία δε γνωρίζει ποιον επαγγελματικό δρόμο θα ήθελε να ακολουθήσει στη ζωή του σε τόσο μικρή ηλικία.
Η επιλογή αυτή είναι δύσκολη ακόμη και για άτομα ηλικίας 30 χρονών, πόσο μάλλον για δεκαεξάχρονα και δεκαεπτάχρονα παιδιά. Επιπλέον, τα εξεταζόμενα μαθήματα σε πανελλαδικό επίπεδο στο τέλος της Γ' Λυκείου έχουν μειωθεί σε τέσσερα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά μαθήματα να μην εξετάζονται σε κάποια επιστημονικά πεδία. Για παράδειγμα στις επιστήμες υγείας δε θα εξετάζονται τα μαθηματικά, που αποτελούν αναπόσπαστο μάθημα από τις θετικές επιστήμες και προάγουν το συνδυαστικό τρόπο σκέψης και βοηθούν στην επίλυση των προβλημάτων που συναντά κανείς στην επιστήμη του ή στην καθημερινή του ζωή. Συμπερασματικά, θα ήθελα να σας αναφέρω πως, εγώ λόγου χάρη δεν έχω αποφασίσει εάν θέλω να φοιτήσω στην ιατρική ή στο πολυτεχνείο ή εάν επιθυμώ να ασχοληθώ με τις φυσικομαθηματικές επιστήμες ή ακόμα εάν θέλω να συνδυάσω τα παραπάνω. Με την κατάσταση, όμως, που επικρατεί στη χώρα μας το εξωτερικό είναι μονόδρομος.
Ευχαριστώ για τον πολύτιμο χρόνο σας και ευελπιστώ να μπορέσετε να δημοσιοποιήσετε τις δικές μας ανησυχίες, των ίδιων των μαθητών, που καθημερινά βιώνουν το καινούριο σύστημα μέσα από τα σχολεία.
Δημητρακάκης Αλέξανδρος"
Θα έχει αξία το υπουργείο Παιδείας να δείξει ευαισθησία και να απαντήσει στις αγωνίες του 16χρονου μαθητή που σίγουρα θα εκφράζει απόψεις και πολλών άλλων μαθητών του λυκείου.