Ο Δήμαρχος Κατερίνης αναφέρθηκε στη συμμετοχή του στην συνάντηση που έγινε πριν από λίγες μέρες στην Αθήνα με την Υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου όπου συζητήθηκε το θέμα και κατατέθηκαν οι προτάσεις και οι θέσεις του Δήμου Κατερίνης.
"Τονίσαμε τον τεράστιο ρόλο τον οποίο έχουν να παίξουν για τις τοπικές κοινωνίες τα μικρά ολιγοθέσια σχολεία. Υπήρχε πάντα η αντίληψη ότι τα σχολεία πρέπει να είναι εξαθέσια ή δεκαθέσια. Δεν είναι κανόνας αυτό ούτε στην Ελλάδα ούτε σε άλλες χώρες του εξωτερικού. Ζητήσαμε όλες οι λύσεις που θα προταθούν να έχουν μελετηθεί μέσα από ένα σοβαρό διάλογο.
Εδώ δεν φάνηκε καθόλου να γίνεται διάλογος και υπό αυτή την έννοια θεωρούμε ότι το να καταθέσουμε απόψεις σε μια συγκέντρωση, δε μπορούσα να το φανταστώ αλλά τελικά φαίνεται ότι έγινε αυτή σύσκεψη για να πούμε ότι έγινε ο κοινωνικός διάλογος. Θεωρήσαμε επίσης εύλογο ότι μέχρι να κλείσει η σχολική χρονιά τότε θα έπρεπε να ολοκληρωθεί αυτός ο διάλογος και ας αποφασίσει το υπουργείο το ποια θα είναι η σύνθεση που θα γίνει στα σχολεία με πρώτο κριτήριο το παιδαγωγικό. Έγινε εν πολλοίς μια στατιστική αντιμετώπιση του ζητήματος όσον αφορά τις μεταφορές.
Η στατιστική είναι πολύ εύκολη πράγματι όταν έχουν στείλει χαρτιά που λένε ότι πιθανόν η Λαγόραχη είναι 5 χιλιόμετρα από το Μοσχοπόταμο. Δε λέει τι χιλιόμετρα είναι αυτά και με ποιες συνθήκες. Δε λέει επίσης ότι στους μικρούς μαθητές οφείλουμε να έχουμε ειδικής κατασκευής λεωφορεία και βεβαίως τις συνθήκες με τις οποίες ένας μικρός μαθητής μπορεί να ταξιδεύει και τι ώρες μπορεί να χάσει στη μεταφορά του.
Τελικά το μέγα ερώτημα είναι, θέλουμε να στέκει η ύπαιθρος ιδιαίτερα σε περιοχές ανθίστανται ακόμη, να τους πάρουμε και το τελευταίο συγκριτικό πλεονέκτημα που είναι το σχολείο και το νηπιαγωγείο; Τελικά τι κοστίζει περισσότερο να μεταφέρουμε μερικές εκατοντάδες μαθητές ή λίγες δεκάδες δασκάλους;"
ΤΑ ΛΑΘΗ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
Ο κ. Χιονίδης αναφέρθηκε σε μια σειρά μελετών που έχει ο Δήμος Κατερίνης από παιδαγωγούς που μιλούν για τη σημαντικότητα για τις τοπικές κοινωνίες, το τι σημαίνει ολιγοθέσιο σχολείο και γιατί πρέπει να υπάρχει.
Όπως επεσήμανε ο Δήμαρχος δεν είδαν καμία αναλογιστική μελέτη, και ανέφερε μερικά παραδείγματα δείχνοντας το μέγεθος της επεξεργασίας που έγινε.
Στις καταστάσεις του Υπουργείου Παιδείας εμφανίζεται το διθέσιο δημοτικό σχολείο Χράνης που στην πραγματικότητα είναι μονοθέσιο.
Επίσης μονοθέσιο δημοτικό σχολείο Μοσχοποτάμου που είναι στην πραγματικότητα διθέσιο. Επίσης τετραθέσιο δημοτικό σχολείο Γανόχωρας το οποίο όμως είναι δυο διθέσια σχολεία. Ένα στη Γανόχωρα και ένα στον Άνω Αγιάννη, ενώ το τριθέσιο σχολείο στο Ελατοχώρι αναφέρεται ως μονοθέσιο, όπως επίσης και το τετραθέσιο δημοτικό σχολείο στη Ρητίνη που εμφανίζεται ως διθέσιο.
"Δε φταίει η υπουργός για αυτά, φταίνε αυτοί που δίνουν στοιχεία χωρίς διάλογο. Τόνισα στην Υπουργό ότι είναι πάρα πολύ καλά να ακούει τα στελέχη της αλλά μερικοί υπερβάλλουν περισσότερο και δε βοηθούν.
Οι διευθυντές έρχονται και παρέρχονται. Τα στελέχη προσπαθώντας με αυτό το κακό τρόπο να διαφυλάξουν τις θέσεις τους, τις διορισμένες θέσεις τους, μπορεί να λένε οτιδήποτε. Εμάς μας ενδιαφέρει ο τόπος μας. Είπα και στην υπουργό αν είναι να κόψουμε από κάτι το τελευταίο θα πρέπει να είναι η Παιδεία. Ας κόψουμε από αλλού.
Θεωρώ λοιπόν ότι δε βρισκόμαστε στη σωστή κατεύθυνση, θεωρώ ότι είναι επίπλαστο ότι παιδαγωγικά μας βολεύει θεωρώ ότι δεν έγινε αναλογιστική μελέτη στο παιδαγωγικό κομμάτι. Δε συμφωνούμε στη λογική, έχουμε προτάσεις και τις καταθέσαμε, δε συμφωνούμε να αποδιοργανώσουμε ακόμη περισσότερο τοπικές κοινωνίες που κρατάνε με νύχια και με δόντια τον αγρότη, και κυρίως τα παιδιά να υφίστανται ταλαιπωρία", κατέληξε ο Δήμαρχος Κατερίνης