Το ενδιαφέρον των ξένων μέσων ενημέρωσης για τα ιστορικά μνημεία του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου στη Θεσσαλονίκη αλλά και τις πρώτες κρατήσεις ως απτό αποτέλεσμα της καμπάνιας “World War Ι- Memorial Tourism in Greece” διαπιστώνει ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης στηρίζοντας την εν λόγω καμπάνια που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Μέχρι στιγμής έχουν υλοποιηθεί πολλές δράσεις, οι οποίες σχεδιάστηκαν με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 100 χρόνων από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ ολοκληρώθηκε και η έρευνα -καταγραφή των επισκέψιμων μνημείων που υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη, στο Κιλκίς και σε άλλες περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας. Η καμπάνια υλοποιείται από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης και την Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Όλα τα σημεία ενδιαφέροντος φωτογραφήθηκαν , καταγράφηκαν και εντάχθηκαν σε προγράμματα περιηγήσεων.
Ήδη έχουν οργανωθεί πέντε θεματικές διαδρομές που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το Εβραϊκό Νεκροταφείο, το κοιμητήριο Ζέιτενλικ, το Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, τη Δοϊράνη και το Σκρα Κιλκίς, την Βεργίνα, την Πέλλα, το Ρούπελ και την Κερκίνη.
Το πληροφοριακό υλικό που παρήχθη προέρχεται από την προσωπική συλλογή του ιστορικού-συγγραφέα ,μουσειολόγου και διευθυντή του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα κ. Βασίλειου Νικόλτσιου κι έχει σταλεί σε δεκάδες tour operators, στα γραφεία του ΕΟΤ εξωτερικού, σε εξειδικευμένα περιοδικά, εφημερίδες και τηλεοπτικούς σταθμούς που δίνουν έμφαση στα ιστορικά ντοκιμαντέρ.
«Η καμπάνια έχει ήδη ως αποτέλεσμα να γίνει γνωστή στους Έλληνες η ιστορία του Μακεδονικού Μετώπου, την οποία μέχρι τώρα γνώριζαν λίγοι πέραν των ιστορικών και των ερευνητών» δήλωσε η Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και Αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, κα Βούλα Πατουλίδου, προσθέτοντας πως «Η προσπάθεια που γίνεται επέτρεψε επίσης την δικτύωση τουριστικών φορέων της Ελλάδας και του εξωτερικού, όπως του Commonwealth War Graves Commission, του Imperial War Museum ,της Ελληνικής Πρεσβείας στο Λονδίνο, του ΑΠΘ, των Ελληνικών Πολεμικών Μουσείων και του ΕΟΤ».
Μέχρι στιγμής έχουν υλοποιηθεί πολλές δράσεις, οι οποίες σχεδιάστηκαν με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 100 χρόνων από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ ολοκληρώθηκε και η έρευνα -καταγραφή των επισκέψιμων μνημείων που υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη, στο Κιλκίς και σε άλλες περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας. Η καμπάνια υλοποιείται από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης και την Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Όλα τα σημεία ενδιαφέροντος φωτογραφήθηκαν , καταγράφηκαν και εντάχθηκαν σε προγράμματα περιηγήσεων.
Ήδη έχουν οργανωθεί πέντε θεματικές διαδρομές που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το Εβραϊκό Νεκροταφείο, το κοιμητήριο Ζέιτενλικ, το Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, τη Δοϊράνη και το Σκρα Κιλκίς, την Βεργίνα, την Πέλλα, το Ρούπελ και την Κερκίνη.
Το πληροφοριακό υλικό που παρήχθη προέρχεται από την προσωπική συλλογή του ιστορικού-συγγραφέα ,μουσειολόγου και διευθυντή του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα κ. Βασίλειου Νικόλτσιου κι έχει σταλεί σε δεκάδες tour operators, στα γραφεία του ΕΟΤ εξωτερικού, σε εξειδικευμένα περιοδικά, εφημερίδες και τηλεοπτικούς σταθμούς που δίνουν έμφαση στα ιστορικά ντοκιμαντέρ.
«Η καμπάνια έχει ήδη ως αποτέλεσμα να γίνει γνωστή στους Έλληνες η ιστορία του Μακεδονικού Μετώπου, την οποία μέχρι τώρα γνώριζαν λίγοι πέραν των ιστορικών και των ερευνητών» δήλωσε η Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και Αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, κα Βούλα Πατουλίδου, προσθέτοντας πως «Η προσπάθεια που γίνεται επέτρεψε επίσης την δικτύωση τουριστικών φορέων της Ελλάδας και του εξωτερικού, όπως του Commonwealth War Graves Commission, του Imperial War Museum ,της Ελληνικής Πρεσβείας στο Λονδίνο, του ΑΠΘ, των Ελληνικών Πολεμικών Μουσείων και του ΕΟΤ».