για την περίοδο έως το 2017, είναι εξόχως ενθαρρυντικές, καθώς οι δαπάνες για την online εκπαίδευση εκτιμάται ότι θα διευρύνονται – κατά μέσο όρο – κατά 23% σε ετήσια βάση, με τις εκτιμήσεις για το 2017 να ανεβάζουν την αξία της συγκεκριμένης αγοράς στα $255 δις.
Οι εκτιμήσεις, έως το 2017, είναι εξόχως ενθαρρυντικές, καθώς οι δαπάνες για την online εκπαίδευση εκτιμάται ότι θα διευρύνονται – κατά μέσο όρο – κατά 23% σε ετήσια βάση
Για παράδειγμα, σύμφωνα με σχετική έρευνα της GSV Advisors, για την παγκόσμια αγορά της online εκπαίδευσης την περίοδο 2012-2017, μόνο στην Ινδία οι δαπάνες για την ηλεκτρονική παιδεία θα αυξηθούν σε $40 δις έως το 2017 από περίπου $25 δις σήμερα.
Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, η Ινδία, με σχεδόν το ήμισυ του πληθυσμού σε ηλικία κάτω των 25, με ένα δίκτυο από 1 εκατομμύριο σχολεία και 18.000 ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα, αποτελεί μια “αγορά – όνειρο” για τις επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της online παιδείας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της μελέτης, η Ασία θα είναι η πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη περιοχή του κόσμου για την αγορά της online εκπαίδευσης, με τη Μαλαισία και το Βιετνάμ να ξεχωρίζουν για τις επιδόσεις τους.
Η μελέτη της GSV Advisors διαπιστώνει ότι την πορεία της παγκόσμιας αγοράς της online εκπαίδευσης θα ενδυναμώσουν τα λεγόμενα Massive Open Online Courses (MOOCs), τα οποία γίνονται συνεχώς και πιο δημοφιλή ανά τον κόσμο. Η άνοδος της δημοτικότητας των MOOCs, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη διεύρυνση της κάλυψης του Διαδικτύου (σχεδόν το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει πρόσβαση στο Ίντερνετ) αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στην online εκπαιδευτική αγορά.
Να διευκρινίσουμε ότι τα MOOCs (Μαζικά, Ελεύθερα/Ανοιχτά, Διαδικτυακά Μαθήματα) συνδυάζουν στοιχεία της εξ-αποστάσεως, της τεχνολογικά υποστηριζόμενης και της ανοιχτής εκπαίδευσης και αποσκοπούν στη μαζική συμμετοχή και ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση μέσω του Διαδικτύου.
Οφέλη
Πέραν από τα προφανή οικονομικά οφέλη, καθώς η εκπαίδευση μέσω Διαδικτύου έχει σαφέστερα χαμηλότερο κόστος, σύμφωνα με τους αναλυτές της GSV Advisors μια σειρά από παράπλευρες ωφέλειες μπορούν να προκύψουν από την υιοθέτηση της online εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για παράδειγμα, όπως διαπιστώνει μελέτη του Britain’s Open University η διαδικασία e-learning καταναλώνει 90% λιγότερη ενέργεια σε σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο εκπαίδευσης.
Συνδυασμός
Η μελέτη της GSV Advisors καταλήγει στη διαπίστωση ότι η online εκπαιδευτική διαδικασία στις αναπτυγμένες οικονομίες του πλανήτη μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς τις παραδοσιακές μεθόδους εκπαίδευσης, βελτιώνοντας περαιτέρω το συνολικό επίπεδο της παρεχόμενης παιδείας. Σε αυτή την κατεύθυνση προκρίνεται η ενσωμάτωση της τεχνολογίας και των νέων μορφών διδασκαλίας στις παραδοσιακές εκπαιδευτικές δομές, προκειμένου να προκύψουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη.
Πηγή: sepe.gr