Δελτίο τύπου για το ετήσιο συνέδριο του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Μακεδονίας-Θράκης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Philoxenia, στην αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης», το Σάββατο 15 Νοεμβρίου, από 9.30 π.μ-5 μ.μ.
Την επιτακτική ανάγκη για σταθερότητα σε κοινωνικό,
οικονομικό και πολιτικό επίπεδο καθώς και στη στρατηγική προβολής και
επικοινωνίας του τουριστικού προϊόντος της Eλλάδας, επισήμαναν στο σύνολό τους οι
εισηγητές του 3ου ετήσιου συνεδρίου που
διοργάνωσε ο Σύλλογος
Διευθυντών ξενοδοχείων Μακεδονίας – Θράκης στο πλαίσιο της 30ης Διεθνούς
Έκθεσης Τουρισμού Philoxenia.
“Κάναμε πολλά για να αναπτύξουμε την τουριστική αγορά της
πόλης μας και θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να μη σταματήσει αυτό το ανοδικό
ρεύμα αφίξεων στην πόλη μας.
Διοργανώσαμε και υποστηρίξαμε
πολλές εκδηλώσεις, ως Δήμος Θεσσαλονίκης την προηγούμενη τριετία και
είμαι σίγουρος ότι στην τρέχουσα θητεία η Θεσσαλονίκη θα κατακτήσει περίοπτη
θέση στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Χρειάζονται όμως προσπάθειες από όλους
καθώς και αναζήτηση και προσαρμογή όλων
των εμπλεκόμενων φορέων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα στις απαιτήσεις
των καιρών”, είπε κατά τον χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης,
απευθυνόμενος προς τους σύνεδρους στην αίθουσα “Αιμίλιος Ριάδης” της
ΔΕΘ-HELEXPO όπου έγιναν οι εργασίες του συνεδρίου.
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου και διευθυντής του ξενοδοχείου Grand
Hotel Palace της Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτης Ζελελίδης εξέφρασε την αισιοδοξία
του για τα ξενοδοχεία πόλης αλλά και τα resort αναφέροντας ότι για τα 3 πρώτα
τρίμηνα του 2014, οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις σημείωσαν αύξηση σε σχέση με
το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους της τάξης του 15,4 % στη
Θεσσαλονίκη, 28,3% στην Αθήνα και 10,5% για την υπόλοιπη Ελλάδα.
Ο κρίσιμος δείκτης των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο, σημείωσε
επίσης αύξηση κατά 14,5% στη Θεσσαλονίκη, 26,2% στην Αθήνα και 5,7% στα
ξενοδοχεία resort της υπόλοιπης Ελλάδας.
Επιπλέον, για το τελευταίο τρίμηνο της φετινής χρονιάς οι
διευθυντές των ξενοδοχείων πόλεως εμφανίζονται πολύ αισιόδοξοι τόσο ως προς την
αναμενόμενη πληρότητα όσο και ως προς την μέση τιμή δωματίου. Τέλος, όσα resort
λειτουργούν ακόμη το τρέχον τρίμηνο, δηλώνουν επίσης ότι περιμένουν καλύτερα
αποτελέσματα. Έτσι, λοιπόν, θα φτάσουμε αισίως στο φετινό ρεκόρ των εικοσιενός
εκατομμυρίων τουριστών περίπου.
Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε και στην εμφάνιση των παθογενειών του
συστήματος φιλοξενίας, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα και
ουσιαστικά ακυρώνουν τις όποιες προσπάθειες κάνουν όλοι όσοι εμπλέκονται στα
τουριστικά δρώμενα της χώρας μας. Διαρκής καθαριότητα και ευπρεπισμός δημοσίων
χώρων, σύγχρονος φωτισμός παντού, προσβασιμότητα και υποδομές τεχνολογίας σε
αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, επαρκείς λιμενικές υποδομές για
κρουαζιερόπλοια, σύγχρονες και εξοπλισμένες
μαρίνες, περιφερειακά αεροδρόμια και το οδικό δίκτυο είναι παράγοντες
καίριας σημασίας που πρέπει να βελτιωθούν σημαντικά!
“Καλά τα αποτελέσματα, καλοί οι ρυθμοί ανάπτυξης,
εντυπωσιακοί οι αριθμοί των αφίξεων για τον ελληνικό τουρισμό αλλά το πιο
σημαντικό όλων είναι η σταθερότητα. Σταθερότητα στον τουριστικό κλάδο αλλά και στη γενικότερη κατάσταση,
σταθερή και δίκαιη φορολόγηση, σταθερό κοινωνικό και επιχειρηματικό περιβάλλον
είναι σημαντικότατοι παράγοντες για να έρθουν οι επενδυτές να επιχειρήσουν στην
Ελλάδα”, ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Τιμ Ανανιάδης γενικός διευθυντής των ξενοδοχείων “Μεγάλη Βρετανία” και “King George” και
περιφερειακός διευθυντής για την Ελλάδα και την Κύπρο της Starwood Hotels &
Resorts.
Οι προσωπικές αναρτήσεις στο facebook και οι ατομικές
κριτικές σε άλλα social media καθώς και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών,
είναι βασικά κριτήρια για κάποιον ώστε να επιλέξει έναν προορισμό για να κάνει
διακοπές, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο κύριος Giovvani Cocco διευθυντής
του Ιταλικού Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών ISNART. “Μπορείτε να βασιστείτε στο μοντέλο ανάπτυξης
που εφαρμόσαμε στην Ιταλία, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται ιδιαίτερες
διαφοροποιήσεις καθότι τόσο οι χώρες μας
όσο και οι λαοί μας έχουν πολλά κοινά στοιχεία που έχουν να κάνουν με την
ομορφιά των τοπίων και των παραδόσεων”, είπε αναφερόμενος στις επιτυχημένες
στρατηγικές προώθησης του Αγροτουρισμού της Ιταλίας.
“Πρέπει να συνεχιστούν οι φιλότιμες προσπάθειες, τόσο σε
εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο για καθιέρωση και εξέλιξη του branding της χώρας
μας και των παρεχομένων υπηρεσιών. Οι σχολές για τον τουρισμό που υπάρχουν στη
χώρα μας παρέχουν εκπαίδευση σε πολλούς τομείς και τροφοδοτούν την τουριστική
αγορά με προσωπικό πολλαπλών γνώσεων,
υψηλού επιπέδου και κατάρτισης” τόνισε κατά την ομιλία του ο καθηγητής
τουριστικού μάρκετινγκ στο Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης κύριος Ευάγγελος
Χρήστου.
Αναλυτικά στοιχεία σχετικά με το προφίλ των τουριστών της
Θεσσαλονίκης παρουσίασε στην ομιλία του ο κ. Νίκος Σαπουντζής, Διευθύνων
Σύμβουλος της εταιρείας Tourism Plus η οποία δραστηριοποιείται στον τουριστικό
μάρκετινγκ.
“Είναι πολλά αυτά που έγιναν για τον τουρισμό στη
Θεσσαλονίκη, αλλά είναι περισσότερα αυτά που πρέπει να γίνουν και πάνω από όλα,
να αποκτήσουμε τουριστική παιδεία και συνείδηση”, επισήμανε κατά την ομιλία του ο κ. Σάκης
Παπαδόπουλος δημοσιογράφος στα “Omorfa Taxidia.gr”.
Ανάλυση και αξιολόγηση των εδεσματολογίων που προσφέρονται
από τις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, καθώς και προτάσεις για αξιόλογα
προϊόντα που πρέπει να προσφέρει μια πρότυπη επιχείρηση έκαναν ο καθηγητής
Διαιτολογίας και Διατροφής στο
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο κ. Γιώργος Μπόσκου και ο ερευνητής επίσης στο
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο κ. Γιώργος Παλησίδης.
Τα οφέλη αλλά και την προστιθέμενη αξία που αποκτά μια
ξενοδοχειακή επιχείρηση κάνοντας την σωστή επιλογή προμηθευτή, καθώς και τα
κριτήρια της επιλογής αυτής ανέλυσε με την παρουσίασή του ο κ. Αριστείδης
Μολφέτας, διευθυντής του καταστήματος ΜΑΚRΟ Εγνατία.
Τέλος, την αξία της απασχόλησης των καταρτισμένων νέων στις
τουριστικές υπηρεσίες σε επιχειρήσεις της χώρας μας, καθώς και της σωστής
αξιοποίησης των γνώσεων που έχουν αποκτήσει παρουσίασε η κ. Μαρία Σαββίδου,
σπουδάστρια των ΙΙΕΚ ΞΥΝΗ.