1.ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ
Μέσα σε επτά χρόνια
λειτουργίας και κυρίως λόγω του ελλιμενισμού σκαφών μυδοκαλλιέργειας και λειτουργιών σε σχέση με
την οστρακοκαλλιέργεια το λιμάνι έχει υποβαθμιστεί στον μέγιστο βαθμό.
Εχουν καταστραφεί υποδομές (πυλώνες φωτισμού ,εγκαταστάσεις
ύδρευσης και ηλεκτροδότησης) έχει υποβαθμιστεί δραματικά η ποιότητα του
θαλασσινού νερού και έχει αλλοιωθεί περιβαλλοντικά
και αισθητικά το τοπίο (παρατημένα μπλόκια και καλούπια από παράνομες μονάδες
μυδοκαλλιέργειας) με αποτέλεσμα την υποβάθμιση και της ποιότητας ζωής των
κατοίκων.( Εκθεση δνσης Δημόσιας Υγείας).
Οσον αφορά την χρήση του λιμανιού αυτό
δημιουργήθηκε ως αλιευτικό καταφύγιο και επικουρικά ως τουριστικό! Επιπροσθέτως
είναι και το μικρότερο στον νομό Πιερίας !
Η οστρακοκαλλιέργεια και ό,τι
περιλαμβάνει αυτή η δραστηριότητα (φορτηγά ψυγεία, κλαρκ, παλλέτες, δίχτυα, βαρέλια,
μεταλλικοί κάδοι, φορτωτικές μηχανές μυδιών κλπ ) απαιτεί έναν τελείως διακριτό
και ασφαλή χώρο και χερσαίες εγκαταστάσεις που δεν υπάρχουν!
Οπως επίσης δεν
υπάρχει πρόβλεψη διαχείρισης αλλά ούτε και χώρος εναπόθεσης των υποπροιόντων
της μυδοκαλλιέργειας (κελύφη, αρμαθιές
κλπ)!
2.ΠΛΑΖ
Ακριβώς δίπλα στο λιμάνι
λειτουργεί πλαζ όπου πολλοί κάτοικοι της περιοχής κάνουν το μπάνιο τους κατά
τους καλοκαιρινούς μήνες. Ολοι οι
πολίτες είναι αναγκασμένοι να παρκάρουν τα οχήματά τους μέσα στο λιμάνι και να διέρχονται
δίπλα από συχνά γεμάτους κάδους σκουπιδιών ,κλαρκ, φορτηγά και διάφορα άλλα
για να μεταβούν στην παρακείμενη
παραλία. Το γεγονός αυτό πέρα από τους προφανείς κινδύνους συνεπάγεται επίσης την έκθεση των κατοίκων σε συνθήκες επικίνδυνες για την Δημόσια Υγεία .(Εκθεση δνσης Δημόσιας Υγείας).
3.ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Τα φορτηγά ψυγεία
μεταφοράς οστράκων εισέρχονται
στο λιμάνι και εξέρχονται από τον ίδιο δρόμο
ο οποίος περνά μπροστά από οικίες ,Κ.Α.Π.Υ ,εκκλησία, καταστήματα εστίασης αλλά και εμπορίου (φαρμακείο, σουπερ μάρκετ κλπ)! Ο
δρόμος αυτός δεν έχει προδιαγραφές για
την διέλευση οχημάτων τέτοιου μεγέθους και βάρους 40 τόνων!
Είναι ανεπαρκής , ακατάλληλος και επικίνδυνος όχι
μόνο για τους πολίτες αλλά και για τις υποδομές (ύδρευσης-αποχέτευσης κλπ) .
4.ΥΔΡΟΒΙΟΤΟΠΟΣ
Η όλη εικόνα του λιμανιού όπως περιγράφεται
έρχεται σε αντίθεση οπτικά και αισθητικά
με τον κοντινό και επισκέψιμο από εκατοντάδες ανθρώπους υδροβιότοπο!
Ο χώρος του λιμανιού δεν ανήκει
βέβαια τυπικά στο Δέλτα Αξιού αλλά ουσιαστικά είναι τμήμα του. Οι
δραστηριότητες της οστρακοκαλλιέργειας λειτουργούν αποτρεπτικά στην επισκεψιμότητα του χώρου από
μαθητές τουρίστες και απλούς πολίτες.
5.ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Η όλη δομή και λειτουργία
του λιμανιού (ελλιπής φωτισμός, απουσία φυλάκων ) δεν παρέχει την παραμικρή
ασφάλεια σε σκάφη και υλικά όπως απέδειξε και η πρόσφατη φωτιά (22/10/14) που
κατέστρεψε γονοσυλλέκτες και κάδους οστρακοκαλλιεργητών .
Είναι προφανές ότι η
επιστροφή των μυδοτροφικών σκαφών στο λιμάνι των ΑΛΥΚΩΝ (όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια) δεν θα λύσει όλα τα προβλήματα αλλά θα
βοηθήσει σε πολλά επίπεδα.
Θα βοηθήσει:
Toν Δήμο ο οποίος θα έχει να διαχειριστεί (σε σχέση με την
οστρακοκαλλιέργεια) ένα και όχι δύο λιμάνια
Τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής της Β.
Πιερίας που έτσι θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν το λιμάνι
της Μεθώνης αλιευτικά και
τουριστικά και να το συνδέσουν με τον κοντινό Υδροβιότοπο.
Το Λιμεναρχείο ,το Λιμενικό Ταμείο και τις δνσεις
της Αντιπεριφέρειας για να
ασκήσουν αποτελεσματικότερο έλεγχο αλλά και τέλος τους ίδιους τους Μυδοτρόφους και την μυδοκαλλιέργεια.
Επιτροπή
Κατοίκων Β.Πιερίας