Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Οι αξονες μας γα τον τουρισμό

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον αποστολέα του μηνύματος.... “Πολίτες Μπροστά” Νιόβη Παυλίδου
Η Κεντρική Μακεδονία μπορεί να γίνει τουριστικός προορισμός διεθνούς εμβέλειας προσφέροντας ολοκληρωμένα προγράμματα με σύνθετα τουριστικά προϊόντα ετήσιας διάρκειας. Χρειάζεται αλλαγή
στρατηγικής. Το σημερινό μοντέλο –το οποίο χαρακτηρίζεται από μονομέρεια, εποχικότητα και ανταγωνισμό αντί για συνέργειες ανάμεσα στους τουριστικούς προορισμούς– είναι ευάλωτο σε δυσμενείς εξελίξεις και κυρίως δεν αξιοποιεί παραγωγικά όλους τους τουριστικούς πόρους.
 Η Περιφέρεια πρέπει να προχωρήσει σε ένα ενιαίο, ρεαλιστικό και καλά μελετημένο Ενιαίο Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης στη βάση της συνολικής δυναμικής της Κεντρικής Μακεδονίας σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, το οποίο θα εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή σύγκλιση και υποστήριξη από τους εμπλεκόμενους φορείς.
      Τουριστικοί προορισμοί αναγνωρίσιμοι σε όλο τον κόσμο όπως ο Όλυμπος, ιστορικοί τόποι παγκόσμιας σημασίας, όπως το σύνολο Πέλλας-Βεργίνας-Δίου, οι βυζαντινοί θησαυροί του Αγίου Όρους, τα Ελληνιστικά, Ρωμαϊκά, Βυζαντινά, Εβραϊκά και Οθωμανικά μνημεία της Θεσσαλονίκης και άλλων πόλεων, διάσπαρτοι τόποι μνήμης ενός πολυπολιτισμικού παρελθόντος,πλούσιο λαογραφικό υλικό, ακτές που εκτείνονται από τις παρυφές του Ολύμπου μέχρι τις εκβολές του Στρυμόνα, λίμνες και ορεινοί όγκοι μοναδικής ομορφιάς, προστατευόμενες περιοχές μεγάλης οικολογικής αξίας, είναι η κληρονομιά της ιστορίας και τα δώρα της φύσης που απλώνονται σε όλη την έκταση της Κεντρικής Μακεδονίας και τα οποία πρέπει να αξιοποιηθούν, αντιμετωπίζοντάς τα με σεβασμό, προς όφελος των σημερινών και αυριανών κατοίκων της.
     Ο σχεδιασμός του τουριστικού προϊόντος και ιδιαίτερα των όποιων θεματικών του μορφών θα πρέπει απαραιτήτως να γίνει σε συνεργασία με τους φορείς που διακινούν τους επισκέπτες σε διεθνές επίπεδο και διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία σχεδιασμού και εφαρμογής. Το τουριστικό προϊόν θα πρέπει να συναντά τις επιθυμίες των επισκεπτών και τη μεθοδολογία των φορέων διακίνησης αντί να συντίθεται με βάση τις ανάγκες, τις επιθυμίες, τις δυνατότητες, ακόμη και τα συμφέροντα των εκάστοτε τοπικών φορέων. Θα πρέπει,επίσης, να σχεδιαστεί –βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα– καθώς αν δεν συνεκτιμηθεί ο απαραίτητος στον τουρισμό χρόνος προετοιμασίας αλλά και ανταποκριτικής αδράνειας, δημιουργούνται εσφαλμένες προσδοκίες και καθιστούν κάθε προσπάθεια ανεπιτυχή.


 Ευθύνη και αρμοδιότητα της Περιφέρειας είναι να συντονίσει το πλήθος των ετερόκλητων φορέων που εμπλέκονται στο σχεδιασμό, την παραγωγή, την προβολή και τη διάθεση του τουριστικού προϊόντος. Η Περιφέρεια πρέπει να προχωρήσει, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, στη δημιουργία μιας δομής Παρατηρητηρίου, που θα λειτουργεί χωρίς εξάρτηση από την εκάστοτε πολιτική διοίκηση. Έργο του παρατηρητηρίου θα είναι ο συντονισμός και η εποπτεία των φορέων αυτών κατά τη φάση εφαρμογής, ώστε οι όποιες αρρυθμίες να εντοπίζονται και να θεραπεύονται εγκαίρως και να μην καθιστούν το Σχέδιο πρακτικά ανεφάρμοστο
Η Περιφέρεια πρέπει επίσης να πάρει πρωτοβουλία ώστε να ιδρυθεί μια ανεξάρτητη δομή σύμπραξης Ιδιωτικού-Δημοσίου, με τη συμμετοχή όλων των παραγόντων του τουρισμού και σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, ώστε η προβολή του τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας να γίνει σχεδιασμένα, αποτελεσματικά, να αφορά όλες τις τουριστικές περιοχές και να συντονίζεται με τους άξονες της εθνικής πολιτικής.
      Στην Κεντρική Μακεδονία υπάρχουν ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού. Ολοκληρωμένα τουριστικά πακέτα, μονοθεματικά ή περισσότερο σύνθετα μπορεί να σχεδιαστούν βασισμένα στα αρχαιολογικά, ιστορικά, περιβαλλοντικά διαθέσιμα. Παράλληλα, θα πρέπει να οδηγηθούμε σε πιο ολοκληρωμένες θεματικές πλατφόρμες: πχ. προβολή, δρόμων κρασιού, ενοποιημένων αρχαιολογικών χώρων, θρησκευτικών και ιστορικών διαδρομών, με ταυτόχρονη δυνατότητα εικονικών μουσείων, εκθέσεων και προβολή προϊόντων που οδηγούν σε διαδικτυακές πωλήσεις (e-shopping) κ.τλ.
     Ο τουρισμός υγείας για παράδειγμα είναι μια μορφή εξειδικευμένου τουρισμού που μπορεί να προσφέρει σημαντικά στις τοπικές οικονομίες. Είναι ένας κλάδος με μεγάλες προοπτικές, εφόσον συνδυαστούν σε ενιαία πακέτα οι υπηρεσίες υγείας (με υψηλής στάθμης ιατρικό δυναμικό), με τις ξενοδοχειακές υποδομές της Περιφέρειας. Οι διάσπαρτες ιαματικές πηγές, το θαλάσσιο ή ορεινό περιβάλλον και το ιδανικό κλίμα δημιουργούν τις προϋποθέσεις να προσφερθούν τουριστικά προϊόντα διεθνούς εμβέλειας. Η υιοθέτηση μιας επιθετικής εμπορικής πολιτικής είναι η πρώτη ενέργεια που πρέπει να γίνει για την τοποθέτηση των προϊόντων τουρισμού υγείας στις νέες αγορές.
 Για την ανάπτυξη του τουρισμού υγείας είναι πολύ σημαντικό η ποιότητα και αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών Οι μονάδες υγείας, αλλά και οι ξενοδοχειακές μονάδες της περιοχής, πρέπει τάχιστα να προχωρήσουν σε πιστοποίηση τους από διεθνείς οργανισμούς, αξιοποιώντας και τα Ευρωπαϊκά προγράμματα. Η Περιφέρεια μπορεί να διευκολύνει και να υποστηρίξει αυτή τη διαδικασία, με τις υπηρεσίες και τις δομές της.
      Οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να ενθαρρυνθούν να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες όχι μόνο για να προβάλουν ευρύτερα και να κάνουν ελκυστικότερους τους προορισμούς της Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και για να απλοποιήσουν και να μειώσουν το κόστος διαχείρισης των εργασιών τους (ενιαία συστήματα κρατήσεων, συνδυασμένες προσφορές εστίασης, μεταφοράς, καταλυμάτων, εκδηλώσεων κ.τλ.). Από τις εφαρμογές σε έξυπνα κινητά με ξεναγήσεις και δυνατότητα σύνδεσης με πληροφοριακό υλικό όταν ο επισκέπτης εντοπισθεί σε αξιοθέατα της περιοχής, μέχρι τον εξοπλισμό των μουσειακών χώρων σε υποδομές που υποστηρίζουν τις δυνατότητες πληροφόρησης και ενημέρωσης, το πεδίο εφαρμογής των νέων τεχνολογιών είναι τεράστιο.



Υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας:   Δημήτρης Μαυροειδής, έμπορος

Υποψήφιοι περιφερειακοί σύμβουλοι:

1.Σταυρούλα Γελαστοπούλου, τεχνολόγος-γεωπόνος
2.Μωυσής Κοκτσίδης, συνταξιούχος τραπεζικός
3.Απόστολος Ντινάκης, εκπαιδευτικός πληροφορικής
4.Χαρούλα Σοφιανίδου, ιδιωτική υπάλληλος
5.Κωνσταντίνος Χαλκίδης, συνταξιούχος
6.Γιώργος Φαρμάκης, ελεύθερος επαγγελματίας