Δευτέρα 23 Απριλίου 2018

Τέλος τα τρίθυρα αυτοκίνητα;

Γιατί τα 3θυρα μοντέλα μειώνονται ολοένα και περισσότερα;

Πόσες πόρτες έχουν τα μικρά σήμερα; Πέντε; Τρεις; Ρίξτε μια ματιά γύρω και θα δείτε πως με λίγες εξαιρέσεις το τρίθυρο μικρό πεθαίνει. Δεν το θέλουν ούτε οι αγοραστές ούτε οι κατασκευαστές. Γιατί;


Τι είδος οδηγού πρέπει να είσαι για να αγοράσεις τρίθυρο μικρό; Μόνος, χωρίς οικογένεια, νέος, χωρίς σκοπό να κάνεις σύντομα οικογένεια, και ελαφρώς εγωιστής αφού εκτός από το πόσο εύκολα μπαίνεις εσύ στο αυτοκίνητό σου, λίγο σε ενδιαφέρει πως θα μπουν οι πίσω. Αν ποτέ έχεις κόσμο πίσω.

Ο τρίθυρος αγοραστής είναι πλέον μειοψηφία. Πάντα ήταν, αλλά τα νούμερα πλέον πλησιάζουν μονοψήφιο ποσοστό, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να ρωτούν αν αξίζει τον κόπο να παράγουν δύο αμαξώματα για ένα μικρό αυτοκίνητο.

Ήδη αρκετές μάρκες έχουν κόψει τις τρίθυρες εκδόσεις, ενώ κάποιες δεν είχαν ποτέ. Σαφώς οι μεγάλοι κατασκευαστές προσφέρουν δύο αμαξώματα, οι πιο συνειδητοποιμένοι όμως μένουν σταθεροί στο ένα. Πεντάθυρο.

Φυσικό είναι με πεσμένη τη ζήτηση και με το κόστος που υπάρχει για την εξέλιξη και παραγωγή δεύτερου αμαξώματος οι αυτοκινητοβιομηχανίες να τρίβουν τα χέρια τους. Με μόνο πεντάθυρη έκδοση, το κόστος παραγωγής θα είναι μικρότερο οπότε τα κέρδη περισσότερα. Έτσι;

Όχι ακριβώς. Τα μικρά αυτοκίνητα έχουν πολύ μικρό περιθώριο κέρδους. Τα εργοστάσια δουλεύουν την κατηγορία με κέρδη που δεν ξεπερνούν το 5%, οπότε οποιαδήποτε οικονομία θα βοηθούσε. Όμως με τόσο μικρά περιθώρια κέρδους υπάρχει ακόμη μία πίεση που η κατηγορία δεν την αντέχει, και έχει ανάγκη από οικονομία αλλού. Τα μικρά θέλουν τεχνολογία και η τεχνολογία κοστίζει.

Βλέπεις ο αγοραστής μικρού δεν είναι μόνο ότι θέλει πεντάθυρο. Θέλει πλήρες αυτοκίνητο. Θέλει ένα αυτοκίνητο σαν το μικρομεσαίο αλλά λίγο πιο μικρό. Θέλει πλήρη εξοπλισμό, πλήρη άνεση και πλήρη πολυτέλεια. Δεν είναι μίνι που το να κόβεις λίγο δρόμο συγχωρείται. Τα μικρά είναι η βασική κατηγορία στην Ευρώπη, πρέπει να έχουν απ`όλα.

Πως όμως μπορεί ένας κατασκευαστής να εξοπλίσει ένα μικρό, όχι μόνο με τη βασική τεχνολογία ασφαλείας, αλλά και με τα καλούδια άνεσης και ψυχαγωγίας που σήμερα θεωρούνται δεδομένα. Πως θα βάλει τις πολύχρωμες οθόνες, πως θα εκσυγχρονίσει τα καντράν με ψηφιακά, πως θα βάλει συστήματα συμβατά με Android και iOS να συνδέονται τα τηλέφωνα; Όλα αυτά που κάποτε ήταν λιγότερο ουσιώδη, που κάποτε ήταν για τις ακριβές μάρκες ή τα μεγαλύτερα μοντέλα, τώρα τα περιμένει ο άλλος σε μικρό.

Γι αυτό το τρίθυρο πεθαίνει. Ήδη η VW στο νέο Polo δεν έχει τρίθυρη έκδοση. Και απότι φαίνεται, το ίδιο θα κάνουν κι άλλοι. Αν θες τρίθυρο μικρό θα πρέπει να πας σε κάτι πιο ειδικό, με πιο ειδική τιμή, που θα μπορεί να τα πληρώσει όλα. Και το διαφορετικό αμάξωμα, και την τεχνολογία.

Εσείς πόσο λογική βλέπετε αυτή την παραχώρηση; Είστε από αυτούς που θέλουν τρίθυρο μικρό; Ή θυσιάζετε την διαφορετικότητα στο αμάξωμα για πλήρη τεχνολογία στην καμπίνα; Τι λέτε;