Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

Η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας στην παρουσίαση των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά την τριετία 2014-2016 στον τομέα του τουρισμού και του νέου σχεδιασμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στον τουρισμό

 Σοφία Μαυρίδου, Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας: «Η  Πιερία  παρουσιάζει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν ένα δυνατό τουριστικό προϊόν και έχει
τη δυναμική να καταλάβει σημαντική θέση στον τουριστικό χάρτη»

Τις δράσεις του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (Π.Ο.Τ.Α.Π.) και τα πλεονεκτήματα της περιοχής παρουσίασε η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας, κ. Σοφία Μαυρίδου, στην ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Παρουσία του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολου Τζιτζικώστα,  έγινε ο απολογισμός δράσεων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που υλοποιήθηκαν κατά την τριετία 2014-2016 στον τομέα του τουρισμού από τον  πρώην Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, κ.  Γιάννη Γιώργο, ενώ ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού , κ. Αλέξανδρος Θάνος,  ανέλυσε τα στοιχεία του τουριστικού ρεύματος στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και ανέπτυξε το σχεδιασμό της Περιφέρειας για την ανάπτυξη του τουρισμού τόσο για φέτος, όσο και για τα επόμενα χρόνια.
Η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας επεσήμανε ότι η  Πιερία έχει τη δυναμική να αποτελέσει πόλο έλξης εξαιτίας του μυθικού βουνού των θεών, τον Όλυμπο, των ποικίλων εναλλακτικών μορφών τουρισμού που έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει ο επισκέπτης στην περιοχή, τις καθαρές παραλίες, τους παραδοσιακούς οικισμούς, το Χιονοδρομικό Κέντρο Ελατοχωρίου, των πολλών  και σημαντικών  αρχαιολογικών  χώρων και Βυζαντινών  και Μεταβυζαντινών  Μνημείων, της γαστρονομίας, των πολιτιστικών εκδηλώσεων κ.ά..

«Με τη συνέργεια  τοπικών αυτοδιοικητικών, τουριστικών, κοινωνικών φορέων, μέσω του Πιερικού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής που ιδρύσαμε -υπό την προεδρία του Εντεταλμένου  Περιφερειακού  Συμβούλου  της Π.Ε.Πιερίας σε θέματα τουρισμού ,κ.Απόστολου Τζόβα- και με την ενεργή παρουσία των μελών και ειδικότερα της Προέδρου της  Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας, κα. Ευαγγελίας Ξυπτερά, του Προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Παραλίας, κ. Γιώργου Ζωγράφου, του Προέδρου της Ομοσπονδίας Ενοικιαζομένων Δωματίων και Διαμερισμάτων Πιερίας – Ημαθίας – Πέλλας, κ. Γρηγόριου  Βεΐδαμενίδη, τη συμβολή των Δήμων Κατερίνης, Δίου-Ολύμπου και Πύδνας-Κολινδρού, του   Εμπορικού   Συλλόγου Κατερίνης, του Σωματείου  Επαγγελματιών Λιτοχώρου,  της  Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Πιερίας, της Ένωσης Ιδιοκτητών Κάμπινγκ Ν.Πιερίας και του Συλλόγου Επαγγελματιών Ελατοχωρίου πραγματοποιήσαμε μια σειρά δράσεων, με απώτερο σκοπό τον επανακαθορισμό της θέσης της Πιερίας στην τουριστική βιομηχανία με τη δημιουργία ενός διακριτού, ελκυστικού και αυθεντικού τουριστικού προϊόντος, το οποίο θα συνδέεται με την ταυτότητα της περιοχής και θα ενσωματώνει την εικόνα της, διασφαλίζοντας παράλληλα ποιότητα στην εμπειρία της αναψυχής» , ανέφερε η κ. Σοφία Μαυρίδου.


Η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας παρουσίασε τις δράσεις της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας που εντάσσονται στο στρατηγικό σχεδιασμό για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος. Συγκεκριμένα, όπως ενημέρωσε, διοργανώθηκαν ανοιχτές ενημερωτικές συναντήσεις-σεμινάρια σε συνεργασία με τη Google, τη Marketing Greece με στόχο  την ενίσχυση των απαραίτητων ψηφιακών δεξιοτήτων και των  διαδικτυακών εργαλείων των τουριστικών επιχειρήσεων της Πιερίας, συμμετοχή του Π.Ο.Τ.Α.Π. σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, στη διεθνή έκθεση περιπατητικού-ορειβατικού τουρισμού «Τour Νatur» στη Γερμανία,  φιλοξενία τουριστικών πρακτόρων,  δημοσιογράφων και blogger στην Πιερία, προβολή από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, Youtube, Ιnstagram, Pinterest) και τα ΜΜΕ, προσκλήσεις τηλεοπτικών εκπομπών εθνικής εμβέλειας, συμμετοχή σε κορυφαίους πολιτιστικούς θεσμούς (Φεστιβάλ Ολύμπου,  Διεθνή Νεανική Συνάντηση Αρχαίου Δράματος, Μουσικής και Αθλητισμού  “ΟΛΥΜΠΙΑ ΕΝ ΔΙΩ” ), συνδιοργάνωση αθλητικών γεγονότων διεθνούς εμβέλειας (Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου  U19 της UEFA, Olympus Marathon κ.ά..).

Η κ. Μαυρίδου έκανε ιδιαίτερη μνεία στις αναπτυξιακές προτάσεις, στα προγράμματα διασυνοριακής συνεργασίας INTERREG - που βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο έγκρισης- που  κατέθεσε ο Π.Ο.Τ.Α.Π. με στόχο την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας αλλά και στις δράσεις για τη σύνδεση του τουρισμού με την πρωτογενή παράγωγη και την γαστρονομία της περιοχής.

«Κάναμε διάφορες δράσεις για να αναδείξουμε το κατ’ εξοχήν είδος τουρισμού που συνδυάζει και τους δύο τομείς, δηλαδή τον αγροτουρισμό και πραγματικά παρατηρούμε με μεγάλη μας χαρά, ότι οι επισκέπτες μας στρέφονται πλέον σ’ αυτήν την εναλλακτική μορφή θεματικού τουρισμού. Εμείς θέλουμε να δίνουμε στους επισκέπτες μας μία γεύση από τις ομορφιές του τόπου μας, τα ποιοτικά μας προϊόντα, τα ακτινίδια, τις φράουλες, τους πολυβραβευμένους οίνους μας, τις ιδιαίτερες γεύσεις μας που μένουν αξέχαστες και χαραγμένες στη μνήμη των τουριστών» είπε χαρακτηριστικά η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας.

Παράλληλα, σημαντική πρωτοβουλία με ουσιαστικά αποτελέσματα αποτέλεσε η διοργάνωση του Β' Πανελληνίου   Συνεδρίου  Προσκυνηματικού Τουρισμού με θέμα «Οι Προσκυνηματικές Περιηγήσεις ως μοχλός τουριστικής ανάπτυξης. Η περίπτωση της Πιερίας» που πραγματοποιήθηκε  στην Πιερία σε συνεργασία με το Συνοδικό Γραφείο Προσκυνηματικών Περιηγήσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος και την Ιερά Μητρόπολή Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος για την ανάπτυξη του θρησκευτικού-προσκυνηματικού τουρισμού μέσω επαφών με τουριστικά γραφεία και επίσημους φορείς σε Σερβία, Ρωσία, Ρουμανία. Το συνέδριο είχε διορθόδοξο χαρακτήρα και συνέδρους- προσκεκλημένους και συμμετέχοντες από τον εκκλησιαστικό και πανεπιστημιακό χώρο των ομόδοξων κρατών Ρωσίας, Βουλγαρίας, Αλβανίας, Ρουμανίας Ουκρανίας, Κύπρου, Σερβίας κ.λ.π., στελέχη του τουρισμού και τουριστικούς πράκτορες  από την Ελλάδα και το εξωτερικό, δημοσιογράφους του εκκλησιαστικού, τουριστικού, εκπαιδευτικού και ελεύθερου ρεπορτάζ ελληνικών και ξένων ΜΜΕ.

« Η  βιώσιμη ανάπτυξη και η στοχευμένη προώθηση ενός τουριστικού προϊόντος, με ενιαία εικόνα και περιεχόμενο ως προορισμός ποιοτικών εναλλακτικών «εμπειριών», προσφορότερες επικοινωνιακές επιλογές ενίσχυσης της επισκεψιμότητας των τουριστικών προορισμών, υιοθέτηση αρχών αειφορίας και λειτουργικής διασύνδεσης της τουριστικής ανάπτυξης με το περιβάλλον και την πολιτιστική λαογραφική κληρονομιά μας,  αποτέλεσαν το τουριστικό μας story» σημείωσε  η κ. Σοφία Μαυρίδου, τονίζοντας ότι στόχος της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας  είναι να συνθέσει ένα δυνατό τουριστικό προϊόν που να  έχει τη δυναμική να καταλάβει σημαντική θέση στον τουριστικό χάρτη, προκειμένου ο  τομέας του τουρισμού να ανακάμψει σημαντικά, συνεισφέροντας στην τοπική οικονομία, στην απασχόληση και στην προβολή του τόπου , τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά.