Ερώτηση Δ. Παπαδημούλη σε Κομισιόν για τον διαρκώς (!) αναβαλλόμενο φόρο διαφημίσεων στους τηλεοπτικούς σταθμούς:
· Πόσο στοίχισε στον ελληνικό λαό ο αναβαλλόμενος φόρος επί των διαφημίσεων, μέσω των ισοδύναμων μέτρων;
· Θα πάρει η Κομισιόν πρωτοβουλίες για το δίκαιο επιμερισμό των φορολογικών βαρών και τη δίκαιη δημοσιονομική εξυγίανση της Ελλάδας;
Το θέμα του διαρκώς (!) αναβαλλόμενου ειδικού φόρου διαφημίσεων στους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, φέρνει στην Κομισιόν, με ερώτησή του, ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης.
Ο Δημήτρης Παπαδημούλης, στην ερώτησή του, σημειώνει ότι από το 2010, με το «μνημονιακό νόμο 3845/10…επιβάλλεται ειδικός φόρος στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, που καταβάλλεται στο ελληνικό δημόσιο από τους τηλεοπτικούς σταθμούς», ο οποίος ωστόσο δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα, και τονίζει ότι τόσο η Τρόικα, όσο και οι προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις είχαν «επιδείξει ‘υπερβολική ευαισθησία’ στην απαρέγκλιτη εφαρμογή των μνημονιακών δεσμεύσεων, κυρίως αυτών που αφορούσαν την κατάργηση εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων και τη μείωση μισθών και συντάξεων, παραβιάζοντας ακόμα το νομικό πλαίσιο της ΕΕ».
Καταλήγοντας στην ερώτησή του ο Έλληνας ευρωβουλευτής ρωτά την Κομισιόν «για ποιο λόγο δεν έχει εφαρμοστεί, από το 2010, η επιβολή του ειδικού φόρου στις διαφημίσεις, στερώντας πολλά έσοδα από τον ελληνικό προϋπολογισμό, που σύμφωνα με υπολογισμούς, μόνο για το 2014, ήταν 50-60 εκατ. ευρώ», «ποιες ήταν οι εκτιμήσεις για τα έσοδα αυτού του φόρου, από το 2010 μέχρι σήμερα και ποια τα ‘ισοδύναμα μέτρα’ που, τελικά, κλήθηκε να πληρώσει ο ελληνικός λαός», καθώς επίσης, εάν «σκοπεύει να πάρει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ενίσχυσης ελληνικών προσπαθειών για έναν δίκαιο επιμερισμό των φορολογικών βαρών, και κατ’ επέκταση για τη δίκαιη δημοσιονομική εξυγίανση».
Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση :
Σύμφωνα με το μνημονιακό νόμο 3845/10, και το άρθρο 5.12, επιβάλλεται ειδικός φόρος στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, που καταβάλλεται στο ελληνικό δημόσιο από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ο οποίος ωστόσο, από το 2010 μέχρι και σήμερα, δεν έχει εφαρμοστεί.
Με δεδομένο ότι η Τρόικα και οι προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις, είχαν επιδείξει «υπερβολική ευαισθησία» στην απαρέγκλιτη εφαρμογή των μνημονιακών δεσμεύσεων, κυρίως όμως, αυτών που αφορούσαν την κατάργηση εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων και τη μείωση μισθών και συντάξεων, παραβιάζοντας ακόμα το νομικό πλαίσιο της ΕΕ, ερωτάται η Επιτροπή:
- Για ποιο λόγο δεν έχει εφαρμοστεί, από το 2010, η επιβολή του ειδικού φόρου στις διαφημίσεις, στερώντας πολλά έσοδα από τον ελληνικό προϋπολογισμό, που σύμφωνα με υπολογισμούς, μόνο για το 2014, ήταν 50-60 εκατ ευρώ;
- Ποιες ήταν οι εκτιμήσεις για τα έσοδα αυτού του φόρου, από το 2010 μέχρι σήμερα και ποια τα ‘ισοδύναμα μέτρα’ που, τελικά, κλήθηκε να πληρώσει ο ελληνικός λαός;
- Σκοπεύει να πάρει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της ενίσχυσης ελληνικών προσπαθειών για έναν δίκαιο επιμερισμό των φορολογικών βαρών, και κατ’ επέκταση για τη δίκαιη δημοσιονομική εξυγίανση, και εάν ναι, με ποιο τρόπο;