Το Μνημόνιο ΙΙΙ που δεν ξέρουμε (α’ μέρος)
Είχα υποσχθεί ότι θα υπήρχε εδώ ανάλυση του Μνημονίου ΙΙΙ που ψηφίστηκε, όπως ψηφίστηκε από τη Βουλή, που διατηρείται – παραμένει μετά
το πραξικόπημα Μεϊμαράκη. Όπως φαίνεται έκανα πολύ καλά που περίμενα, γιατί το Μνημόνιο δεν ψηφίστηκε από τη Βουλή.
Γιατί άλλα συζητήθηκαν και ψηφίστηκαν στη Βουλή και άλλα ισχύουν. Σ’ αυτό συνέβαλε και η υπογραφή του Προέδρου της Δημοκρατίας, που νομιμοποιεί την δικτατορία που ζούμε.
Το μνημόνιο δημοσιεύτηκε μόλις την 12/12/2012 σε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ), δηλαδή ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ, στο ΦΕΚ Α 241/12-12-2012 και τιτλοφορείται “Έγκριση των Σχεδίων των Συμβάσεων Τροποποίησης της Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής Δημοκρατίας, του Ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Τ.Χ.Σ.) και της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), με τίτλο «Κύρια Σύμβαση Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης», της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ε.Τ.Χ.Σ., της Ελληνικής Δημοκρατίας και της ΤτΕ, με τίτλο «Σύμβαση Διευκόλυνσης Διαχείρισης Υποχρεώσεων ΣΙΤ» και της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ε.Τ.Χ.Σ., της Ελληνικής Δημοκρατίας και της ΤτΕ, με τίτλο «Διευκόλυνση αποπληρωμής Τόκων Ομολόγων», παροχή εξουσιοδοτήσεων για την υπογραφή των Συμβάσεων και άλλες επείγουσες διατάξεις“. Ωραίος τίτλος δεν συμφωνείτε; Το πλήρες κείμενο μπορείτε να το βρείτε εδώ
1. Συνταγματική νομιμότητα
Στην εισαγωγή της ΠΝΠ γίνεται αναφορά στην §1 άρθρου 44 Συντάγματος για την έκδοση ΠΝΠ, αναφέροντας την εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη έκδοσής της. Οι λόγοι;
Η έγκριση της “Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης» με το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΕΤΧΣ-γνωστό και ως EFSF),
Η έγκριση της Σύμβασης Διευκόλυνσης Διαχείρισης Υποχρεώσεων ΣΙΤ» («PSI LM Facility Agreement»),
οι οποίες προβλέπονται από το νόμο 4046/2012 (Μνημόνιο ΙΙΙ), αλλά και
Η έγκριση της Σύμβασης Διευκόλυνσης Διαχείρισης Υποχρεώσεων ΣΙΤ» («PSI LM Facility Agreement»),
οι οποίες προβλέπονται από το νόμο 4046/2012 (Μνημόνιο ΙΙΙ), αλλά και
Την έγκριση των αποφάσεων του Υπουργού Οικονομικών (Ι. Στουρνάρας – να σημειώνονται οι υπεύθυνοι) με τις οποίες ανατίθεται η παροχή χρηματοοικονομικών υπηρεσιών στις Τράπεζες Deutsche Bank AG, London Branch και Morgan Stanley & Co International plc και νομικών υπηρεσιών στο δικηγορικό γραφείο «Cleary Gottlieb Steen and Hamilton LLP (CGSH) για την επαναγορά χρέους 35 δις,
Τηνανάγκη να εξειδικευτεί η εφαρμογή των οριζόμενων στις υποπαραγράφους Ζ2 και Ζ3 της παραγράφου Ζ του νόμου 4093/2012 (Α΄ 222) και να ενισχυθεί η λειτουργία της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής στο πλαίσιο άσκησης μισθολογικής πολιτικής
οι οποίες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ – ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ από τον νόμο.
Τηνανάγκη να εξειδικευτεί η εφαρμογή των οριζόμενων στις υποπαραγράφους Ζ2 και Ζ3 της παραγράφου Ζ του νόμου 4093/2012 (Α΄ 222) και να ενισχυθεί η λειτουργία της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής στο πλαίσιο άσκησης μισθολογικής πολιτικής
οι οποίες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ – ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ από τον νόμο.
Να σημειωθεί ότι επίσημα η χώρα ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ούτε έχει κηρυχθεί σε κατάσταση ανάγκης και περιορισμού των συνταγματικών διατάξεων περί πολέμου.
Συνεπώς η άσκηση νομοθετικής εξουσίας της κυβέρνησης με ΠΝΠ, την καθιστά αντισυνταγματική εξαιτίας της ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗΣ νομοθέτησης με ΠΝΠ.
Υπόλογοι γι αυτό είναι τα μέλη της Κυβέρνησης και ΚΥΡΙΩΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.
Στην ΠΝΠ περιλαμβάνεται η τροποποίηση του Μνημονίου ΙΙΙ και οι διατάξεις για την απόλυση των δημοσίων υπαλλήλων!!!!
Δηλαδή άλλα ψήφισε η Βουλή και άλλα ισχύουν, επειδή έτσι αποφάσισε ΕΝΑΣ ΜΗ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ και ΕΝΑΣ ΜΗ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Μια γενική ματιά στην ΠΝΠ μας δίνει και άλλα περίεργα:
Απόσπασμα από τη “γνωμοδότηση”
1. Οι δανειστές ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου από Νομικό Σύμβουλο (;) ο οποίος δεν αναφέρεται. Είναι προφανές αυτό και θα το δείτε στη σελίδα 42 του ΦΕΚ. Δεν αναφέρεται ούτε η ημερομηνία της τροποποιητικής σύμβασης, ούτε το όνομα του γνωμοδοτούντος Νομικού Συμβούλου, ενώ αναγράφεται ότι είναι ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ και απαιτείται και επίσημο επιστολόχαρτο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Μάλιστα επί λέξει αναφέρεται στο υπόδειγμα ότι ο άγνωστος Χ Νομικός Σύμβουλος δηλώνει ότι είναι αρμόδιος για την γνωμοδότηση για λογαριασμό της Ελλάδας.
Άρα ή ολόκληρο το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους συλλήβδην είναι υπόλογο για την νομιμότητα της γνωμοδότησης (εφόσον δηλώσει ότι αποδέχεται νομικά τη γνωμοδότηση) ή δεν υπάρχει επίσημη νομιμοποίηση της τροποποίησης.
Σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει γνωμοδότηση από επώνυμο νομικό σύμβουλο και έχει ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ από τους ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ, άρα είναι ΑΚΥΡΗ ως διεθνής σύμβαση.
Φυσικά στερείται νομιμότητας ολόκληρη η διαδικασία και συνεπώς το μνημόνιο ΙΙΙ
ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΗ ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ
Το Μνημόνιο ΙΙΙ που δεν ξέρουμε (β’ μέρος)
2. Αδιαφανής ανάθεση ποσού 12.400.000 €
2. Αδιαφανής ανάθεση ποσού 12.400.000 €
Στις 30 Νοεμβρίου 2012 ο αναπληρωτής υπ. Οικονομικών Χ.Σταϊκούρας υπογράφει απόφαση για την Έγκριση δαπάνης για την καταβολή αμοιβής στις Τράπεζες Deutsche Bank AG, London Branch και Morgan Stanley & Co. International plc. Μ’ αυτή την απόφαση δίνονται 11,7 εκατ. € στην Deutsche Bank AG (στο παράρτημά της στο Λονδίνο) και στην Morgan Stanley & Co. International plc για την υλοποίηση της διαδικασίας επαναγοράς των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου. Απ’ αυτά τα 700.000€ θα εισπραχθούν ανεξάρτητα της επιτυχίας ή αποτυχίας της επαναγοράς για “κάλυψη νομικών και άλλων εξόδων”. Το περίεργο είναι ότι ο αναπ. υπουργός την ίδια μέρα υπογράφει άλλη απόφαση με την οποία δίνει άλλες 700.000€ στο δικηγορικό γραφείο CLEARY GOTTLIEB STEEN and HAMILTON LLP για τον ίδιο λόγο και επιπλέον “για ζητήματα παρεπόμενα της διαδικασίας ανταλλαγής ομολόγων του Μαρτίου/Απριλίου 2012″.
Τα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό, δηλ. δεν έχουν εγκριθεί από τη Βουλή ούτε υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη γι αυτά. Φυσικά δεν υπάρχει και διαδικασία επιλογής των αναθέσεων. Άρα η διαδικασία είναι και αδιαφανής και ύποπτη.
Ουσιαστικά η κυβέρνηση δέχεται πανηγυρίζουσα να πληρώσουμε “έξοδα φακέλου” για την εκταμίευση της δόσης.
Δεν ισχύει βέβαια καμμιά δικαιολογία για το έκτακτο και απρόβλεπτο της περίπτωσης, γιατί η διαδικασία της επαναγοράς ομολόγων θα έπρεπε να παραπεμφθεί στη Βουλή όπως έγινε και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης.
Καμμία δικαιολογία του κατεπείγοντος, απλά η κυβέρνηση δεν είναι σίγουρη για την ψήφιση κανενός νομοσχεδίου.
Δεν είναι σίγουρη για την πλειοψηφία της.
Κυβερνώμαστε από μια κλίκα δικτακτόρων.
Επειδή λοιπόν μόνο με απόφαση αναπ. υπουργού δεν είναι δυνατόν να γίνει καμία πληρωμή που είναι εκτός προϋπολογισμού, χωρίς την τροποποίηση του π/υ, έρχεται η ΠΝΠ να τη “νομιμοποιήσει” με το άρθρο 2
Το Μνημόνιο ΙΙΙ που δεν ξέρουμε (γ’ μέρος πώς διώχνονται οι Δ.Υ)
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ