Πρόκειται για σταθμούς που θα λειτουργήσουν στους κάθετους άξονες της Εγνατίας
Οδού και αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τους πρώτους μήνες του 2015.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Εγνατίας Οδού, θα κατασκευαστεί σταθμός διοδίων στον άξονα Δερβένι – Σέρρες – Προμαχώνας, σε σημείο κοντά στα σύνορα με τη Βουλγαρία, το οποίο δεν έχει οριστεί ακόμη. Ο δεύτερος σταθμός θα κατασκευαστεί στον άξονα Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή και ο τρίτος στον άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι θα λειτουργήσει σε υφιστάμενο σταθμό, που έχει κατασκευαστεί εδώ και δεκαετίες, ωστόσο σήμερα δεν λειτουργεί.
Τους τρεις νέους σταθμούς θα κατασκευάσει ο ιδιώτης ανάδοχος που θα αναλάβει τις υπηρεσίες λειτουργίας και υποστήριξης των σταθμών διοδίων της Εγνατίας. Ο διαγωνισμός τρέχει ήδη και ολοκληρώνεται στις 11 Σεπτεμβρίου κι έχει προυπολογισμό 48 εκατ. ευρώ.
Η διάρκεια του διαγωνισμού έχει οριστεί στα 4 χρόνια, ωστόσο μπορεί να αλλάξει εάν το επιθυμεί ο παραχωρησιούχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΕΟ, που εξακολουθεί για πολλούς μήνες να παραμένει στα συρτάρια του ΤΑΙΠΕΔ. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται το κείμενο της προκήρυξης, εφόσον ο παραχωρησιούχος δεν επιθυμεί τη συνέχιση της σύμβασης με τον ανάδοχο των διοδίων, η Εγνατία Οδός θα καταγγείλει εγγράφως τόσο συμφωνία-πλαίσιο για τα διόδια όσο και τις εν εξελίξει επιμέρους συμβάσεις αζημίως για την ίδια, για το ελληνικό δημόσιο και για το ΤΑΙΠΕ∆.
Ήδη στην Εγνατία λειτουργούν 8 σταθμοί διοδίων τα οποία πρόκειται να αυξηθούν χωρίς ακόμη να έχει διευκρινιστεί ο ακριβής αριθμός τους.
Εξάλλου, από την 1η Ιανουαρίου 2017 θα λειτουργήσει το νέο σύστημα για την αναλογική τιμολόγηση των διοδίων.