Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014

Πίστα Αιγινίου: Ρημάζει το στολίδι της Βόρειας Ελλάδας

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον αποστολέα του μηνύματος.... Απόστολο Λάγιο
Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Όσοι ασχολούνται με αγώνες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών στην Ελλάδα έχουν... ονειρευτεί τη δημιουργία μιας μεγάλης πίστας! Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο, μία στα Μέγαρα και άλλη μία στις Σέρρες. 
Στην πρώτη περίπτωση ο εισαγγελέας έχει βάλει προσωρινά λουκέτο και αυτό διότι δεν έχει ξεκαθαριστεί
ακόμα τι γίνεται με την άδεια λειτουργίας της. Στην περίπτωση των Σερρών, το σιρκουί, που έχει φιλοξενήσει εκατοντάδες αγώνες και θεωρείται στολίδι για την περιοχή, λειτουργεί κανονικά, αλλά με προβλήματα που αφορούν την άσφαλτο και δημιουργούν πονοκέφαλο στους διαχειριστές...

Στο παρελθόν έχουμε ακούσει για περιοχές που ήθελαν να ενταχθούν στον «χάρτη» με τα αυτοκινητοδρόμια, καθώς ένα τέτοιο έργο θα τους έδινε ζωή, θα έφερνε χρήματα και θα δημιουργούσε θέσεις εργασίας. Δυστυχώς, όσες προσπάθειες κι αν έγιναν, καμία δεν ευδοκίμησε... Η έλλειψη χρημάτων και κυρίως η στήριξη από την πλευρά του Κράτους καθιστούν αδύνατη τη δημιουργία της. Αυτό θα μπορούσε να σκεφτεί ο καθένας, γιατί στην πραγματικότητα η ιστορία έχει δείξει κάτι διαφορετικό.


Στιγμιότυπο από τον έναν και μοναδικό επίσημο αγώνα στις 15 Οκτωβρίου 1989...
Στιγμιότυπο από τον έναν και μοναδικό επίσημο αγώνα στις 15 Οκτωβρίου 1989...


Το αυτοκινητοδρόμιο του Αιγινίου


Τι είναι αυτό; Το zougla.gr ξετυλίγει την υπόθεση με το αυτοκινητοδρόμιο του Αιγινίου, μιας ιστορίας που ξεκίνησε το 1989 (τότε έγιναν τα εγκαίνια) και ολοκληρώθηκε την... ίδια χρονιά. Παρ' όλα αυτά, η πίστα ή μάλλον η άσφαλτος που έχει απομείνει χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα από ομάδες οδηγών και αναβατών που συγκεντρώνονται εκεί για να βγάλουν τα... απωθημένα τους. Γιατί όμως μια επένδυση που κόστισε εκατοντάδες εκατομμύρια δραχμές και θα έδινε ζωή στην περιοχή και δεκάδες θέσεις εργασίας έμεινε τελικά στο... ράφι;

Ποιοι έκαναν το όνειρο πραγματικότητα;
Όλα ξεκίνησαν από τον Χάρη Θεοφράστου (τον δημοσιογράφο που παρουσίαζε την ιδιαίτερη τηλεοπτική εκπομπή αυτοκινήτου στην ΕΤ3), ο οποίος πριν από δεκαετίες μαζί με τα ξαδέρφια Στεργίου αποφάσισαν να κατασκευάσουν μια πίστα αγώνων. Εκείνη τη χρονιά μια τέτοια πρόταση ακουγόταν... τρελή, αλλά όπως αποδείχτηκε με την τρέλα κάποιων ανθρώπων πας μπροστά, και έτσι το αυτοκινητοδρόμιο από το πουθενά και μάλιστα σε μια περιοχή που είχε καταντήσει σκουπιδότοπος τέθηκε σε λειτουργία.

Μιλώντας στο zougla.gr ο Χάρης Θεοφράστου θυμάται: «Δημιουργήσαμε την Ελληνική Πίστα Αγώνων Μηχανοκίνητου αθλητισμού. Νοικιάσαμε μία έκταση 1.000 στρεμμάτων από τον Δήμο, 500 για την πίστα που περιφράξαμε και άλλα 500 για πάρκινγκ, και ξεκινήσαμε. Το αποτέλεσμα ήταν να φτιάξουμε ένα αυτοκινητοδρόμιο μήκους 3,2 χιλιομέτρων που είχε ευθεία 950 μέτρα, διέθετε πίστα καρτ, πίστα μοτοκρός, έναν τριώροφο πύργο που έμεινε στα μπετά, σκεπαστά πιτς και άλλα τρία κτίρια. Το όνειρο έγινε πραγματικότητα και στον πρώτο αγώνα, τον Οκτώβριο του 1989, έγινε πραγματικά... χαμός. Περίπου 15.000 θεατές έδωσαν το παρών και οι κορυφαίοι οδηγοί ήταν όλοι εκεί, δημιουργώντας μια απίστευτη ατμόσφαιρα».

 Διαβάστε τη συνέχεια εδώ

zougla.gr