Την ανάγκη άμεσης κάλυψης των κενών οργανικών θέσεων πλοηγών αλλά και την αύξησή τους στο λιμάνι Θεσσαλονίκης ζητά με επιστολή του στον Υπουργό
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος.
Η έλλειψη εργαζομένων της συγκεκριμένης ειδικότητας, με διάφορα προβλήματα που παρουσιάστηκαν το τελευταίο διάστημα στους ελάχιστους εναπομείναντες, έχει λάβει δραματικές διαστάσεις με επιπτώσεις στην κίνηση πλοίων και στην αντίστοιχη εξυπηρέτηση του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου. Επίσης οι προσωρινές λύσεις με αποσπάσεις στο λιμάνι Θεσσαλονίκης πλοηγών από άλλα λιμάνια προφανώς δίνουν μια ανάσα, αλλά δεν εξυπηρετούν την κατάσταση σε μόνιμη βάση.
Ο ΣΕΒΕ απευθύνει έκκληση στο Υπουργείο για την «εδώ και τώρα» άμεση πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων πλοηγών, αλλά και την αύξησή τους.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην προσπάθεια της Βόρειας Ελλάδας, και δη της Θεσσαλονίκης, να εδραιωθεί ως οικονομικό σταυροδρόμι στην ανατολική Μεσόγειο.
Παρόλα αυτά όμως απαξιώνεται συνεχώς. Η διαδικασία παραχώρησης έχει καθυστερήσει δραματικά και η επιχειρηματική κοινότητα αναμένει εναγωνίως την έλευση της ημερομηνίας κατάθεσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ που δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι πέραν της ορισθείσης 24 Μαρτίου 2017. Μας δημιουργείται η εντύπωση ότι οι συνεχείς παρατάσεις είναι προσχηματικές με τελικό στόχο τη ματαίωση της παραχώρησης.
Το σημαντικότερο θέμα για τον ΣΕΒΕ είναι να επιταχυνθεί και να ολοκληρωθεί το συντομότερο η διαδικασία της παραχώρησης σε πάροχο που θα προσελκύσει διεθνείς γραμμές. Οποιαδήποτε άλλη καθυστέρηση απαξιώνει περαιτέρω το λιμάνι και μειώνει τη διεθνή ανταγωνιστικότητά του, με επιπτώσεις στην οικονομία, στην επιχειρηματικότητα και στην απασχόληση της ευρύτερης περιοχής.