συναίνεσης μεταξύ των εκπροσώπων της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών που συμμετέχουν σε αυτό τον διάλογο και της κυβέρνησης για το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα βρουν θέση εργασίας ως πληρώματα σε ελληνικά πλοία νέοι Ελληνες ναυτικοί.
Να υπενθυμίσουμε στις αρχές Ιουνίου, κατά την τελετή έναρξης των Ποσειδωνίων, ο πρωθυπουργός ζήτησε από τους εφοπλιστές να συγκροτήσουν από κοινού με την κυβέρνηση «έναν μόνιμο και παραγωγικό διάλογο για να ενισχύσουμε την απασχόληση και την οικονομία». Πηγές ξεκαθαρίζουν, όμως, πως το όποιο πλαίσιο δημιουργηθεί για τη ναυτική εργασία θα πρέπει να διασφαλίζει τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της ελληνόκτητης ποντοπόρου.
Με άλλα λόγια αυτό μεταφράζεται σε αμοιβές στα επίπεδα των συμβάσεων για τη ναυτική εργασία της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO) και σε επανδρώσεις κοντά στα όρια ασφαλείας που έχει προσδιορίσει ο ΙΜΟ για τον κάθε τύπο πλοίου. Οι ίδιοι κύκλοι αναφέρουν πως αυτό θα μπορούσε να γίνει με όρους που θα περιγράφονται σε νέες εθνικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας μεταξύ της πλοιοκτησίας και των σωματείων των εργαζομένων.
Στο υπουργείο Ναυτιλίας υπάρχει, πάντως, η πεποίθηση πως μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία για συλλογικές συμβάσεις εργασίας με συμφωνία με την ΠΝΟ.
Σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ η απασχόληση τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία όσο και στους κλάδους που εμπλέκονται έμμεσα θα μπορούσε δυνητικά να υπερβεί τις 550.000.
www.dikaiologitika.gr