Ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος με σημερινή επιστολή του στον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ κ. Στέργιο Πιτσιόρλα τον συγχαίρει για την υπογραφή της συμφωνίας πώλησης του
67% της ΟΛΠ στην China Cosco Shipping Corporation Limited, με την οποία ολοκληρώνεται η σχετική διαδικασία που θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του εμπορικού λιμανιού αλλά και άλλων δραστηριοτήτων καθώς και στον εκσυγχρονισμό των υποδομών της ακτοπλοΐας. Μια συμφωνία που δίνει πράγματι το μήνυμα ότι η Ελλάδα έχει μεγάλες προοπτικές και μπορεί να προσελκύσει ξένους επενδυτές.
Σειρά έχει πλέον το λιμάνι Θεσσαλονίκης και η παραχώρηση του ΟΛΘ, η οποία πρέπει να επιταχυνθεί με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών το συντομότερο και το αργότερο μέχρι τον Ιούλιο. Ούτως ή άλλως η όλη διαδικασία έχει καθυστερήσει σημαντικά, με άμεσο κίνδυνο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να απειλείται με μαρασμό.
Ελλάδα δεν είναι μόνο το λεκανοπέδιο. Θα πρέπει να διασφαλισθεί η ισονομία και η ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη. Ιδιαίτερα για την Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα ευρύτερα η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός του λιμανιού της Θεσσαλονίκης επείγουν και μάλιστα ακόμη περισσότερο μετά τις τελευταίες εξελίξεις στον Πειραιά. Θα πρέπει να ασκηθεί κάθε δυνατή πίεση για την παραχώρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε διεθνή πάροχο που θα προχωρήσει στις αναγκαίες επενδύσεις και θα προσελκύσει διεθνείς ναυτιλιακές γραμμές. Διαφορετικά θα χαθεί και η τελευταία ευκαιρία για το λιμάνι Θεσσαλονίκης, το οποίο θα απαξιωθεί πλήρως και θα παραμείνει, συνεχώς αποδυναμωμένο, ένα περιφερειακό λιμάνι ήσσονος σημασίας για τη Μεσόγειο.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην προσπάθεια της Βόρειας Ελλάδας, και δη της Θεσσαλονίκης, να εδραιωθεί ως οικονομικό σταυροδρόμι στην Ανατολική Μεσόγειο και αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία των επιχειρήσεών της περιοχής, εξαγωγικών και μη. Η ανάπτυξη του λιμανιού θα αλλάξει την μελλοντική οικονομική ιστορία της περιοχής. Διότι δεν υπάρχει άλλο λιμάνι με τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα και την ενδοχώρα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης που φτάνει στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Ιδιαίτερα μετά την έλευση της Cosco στον Πειραιά, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει να προλάβει να εδραιώσει την θέση που δικαιούται λόγω της γεωγραφικής του θέσης και να δημιουργήσει συνθήκες ανταγωνισμού μέσω της έλευσης και ενός δεύτερου διεθνούς port operator στην χώρα. Έτσι θα μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και να καταστήσουμε την χώρα γέφυρα Ανατολής και Δύσης. Ιστορικά όταν συνέβη αυτό, η χώρα ευημέρησε.
Ο ΣΕΒΕ ζητά στην επιστολή του να γίνει αντιληπτή από όλους η κρισιμότητα της κατάστασης για το λιμάνι Θεσσαλονίκης και το ρόλο του για την τοπική και περιφερειακή οικονομία, την παραγωγή, τις εξαγωγές, τις μεταφορές-logistics και την απασχόληση και να προχωρήσει άμεσα η αναπτυξιακή διαδικασία.