Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα
Βουλεύτρια ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Πιερίας
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η κ. Μπέττυ Σκούφα, βουλεύτρια Πιερίας, συνυπέγραψε την προηγούμενη εβδομάδα στις 22, 23, και 24 Οκτωβρίου μαζί με άλλους βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α τρείς ερωτήσεις ζητώντας αναλυτική ενημέρωση από τα αρμόδια υπουργεία σε θέματα που αφορούσαν:
1) Στην εξέλιξη των διαπραγματεύσεων για τη Διατλαντική Εταιρική Εμπορική Σχέση (TTIP) και τις αντίστοιχες συμφωνίες (CETA, TiSA) που διαπραγματεύεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
2) Στην παραγωγική αναδιοργάνωση Ομίλου ΔΕΗ Α.Ε.(ΔΕΗ Α.Ε., ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε., ΑΔΜΗΕ Α.Ε., ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ Α.Ε
3) Στα προβλήματα που έχουν προκύψει, σχετικά με τη Σύνταξη του Εθνικού Κτηματολογίου.
Ακολουθούν τα πλήρη κείμενα των ερωτήσεων.
Αθήνα, 22 Οκτωβρίου 2015
Ερώτηση
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
· Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού
· Εξωτερικών
Θέμα: «Ενημέρωση για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων για τη Διατλαντική Εταιρική Εμπορική Σχέση (TTIP) και τις αντίστοιχες συμφωνίες (CETA, TiSA) που διαπραγματεύεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή»
H Διατλαντική Εμπορική Εταιρική Σχέση (TTIP) μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και ΗΠΑ καθώς και οι αντίστοιχη με τον Καναδά (CETA) και η αντίστοιχη που διαπραγματεύονται 23 χώρες για τον τομέα των υπηρεσιών (TiSA) έχουν αποτελέσει αντικείμενο κριτικής και κινητοποιήσεων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και τον περασμένο Μάιο συζητήθηκαν και στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής.
Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έχουμε καταθέσει σχετικές ερωτήσεις για το καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας στο οποίο διεξάγονται και για τους κινδύνους που ελλοχεύουν για τα κοινωνικά, εργασιακά, περιβαλλοντικά δικαιώματα και για την κατάλυση του εθνικού δικαίου προς όφελος των πολυεθνικών επιχειρήσεων.
Στο μεταξύ το περασμένο καλοκαίρι (8.7.2015) υιοθετήθηκε η έκθεση Lange από την ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου που αφορούσε την πορεία των διαπραγματεύσεων για την Διατλαντική Εμπορική Εταιρική Σχέση (TTIP). Η προγραμματισμένη συνεδρίαση στις 10.6.2015 είχε αναβληθεί από τον πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου Martin Soultz υπό το φόβο να καταψηφισθεί. O ίδιος την έφερε για ψήφιση κατά την κορύφωση της Ελληνικής κρίσης με έναν αμφιλεγόμενο διαδικαστικά τρόπο.
Μετά την υπερψήφιση της έκθεσης ξεκίνησε ο 10ος γύρος διαπραγματεύσεων μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ΗΠΑ για την υπογραφή της TTIP. Υπενθυμίζουμε ότι η διαδικασία διαπραγμάτευσης που γίνεται με απόλυτα αδιαφανή τρόπο περιέχει πολλούς κινδύνους για την ποιότητα ζωής των ευρωπαίων πολιτών, καθώς μεταξύ άλλων απορυθμίζει τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για τα αγροτικά προϊόντα (εισαγωγή μεταλλαγμένων, προϊόντα ΠΟΠ), τις εργασιακές σχέσεις, το περιβάλλον και εισάγει έναν μηχανισμό διαμεσολάβησης μεταξύ μεγαλο-επενδυτών και κρατών που υπερβαίνει την εθνική νομοθεσία και επιτρέπει στους πρώτους να εγείρουν αίτημα αποζημίωσης από επιμέρους κράτη.
Με αφορμή την εβδομάδα δράσης (10-17 Οκτωβρίου) ενάντια στις εμπορικές συμφωνίες που διαπραγματεύεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (TTIP – CETA -TISA).
Με αφορμή την κατάθεση αιτήματος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (7.10.2015) για τη διενέργεια δημοψηφίσματος Πρωτοβουλίας Ευρωπαίων Πολιτών (ECI) με τις διαδικασίες που προβλέπει η Συνθήκη της Λισσαβόνας.
Με αφορμή την υπογραφή της αντίστοιχης συμφωνίας μεταξύ ΗΠΑ και χωρών της Άπω Ανατολής (TPP).
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Σε ποιο σημείο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΕΕ - ΗΠΑ και Καναδά για τις συμφωνίες ΤΤΙΡ & CETA & TiSA και ποίο είναι το χρονοδιάγραμμα τους;
- Προτίθεται να φέρει το θέμα σε συζήτηση στη Βουλή ώστε να τοποθετηθούν όλα τα κόμματα;
· Παραμένει ίδια η θέση της Ελληνικής Κυβέρνησης σχετικά με τις εν λόγω συμφωνίες;
· Tι μέτρα προτίθεται να λάβει, ώστε να υπάρξει ουσιαστική προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων, των περιβαλλοντικών ρυθμίσεων, την διασφάλιση της διατροφικής ασφάλειας, την προστασία των προσωπικών δεδομένων, την πνευματική ιδιοκτησία και την σταθεροποίηση του χρηματοπιστωτικού συστήματος;
Αθήνα, 23 Οκτωβρίου 2015
Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Θέμα: Παραγωγική αναδιοργάνωση Ομίλου ΔΕΗ Α.Ε.
(ΔΕΗ Α.Ε., ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε., ΑΔΜΗΕ Α.Ε., ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ Α.Ε.).
Η ελληνική κυβέρνηση στοχεύει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας ώστε να υπερβεί την κρίση με όρους βιωσιμότητας και κοινωνικής συνοχής. Για το σκοπό αυτό οι στρατηγικού χαρακτήρα δημόσιες επιχειρήσεις οφείλουν να αναδιοργανωθούν με τρόπο που να υπηρετούν το κοινωνικό σύνολο.
Ο Όμιλος ΔΕΗ Α.Ε. είναι βέβαιο ότι πρέπει να πρωταγωνιστήσει στην αναδιάταξη του παραγωγικού ιστού της χώρας και της ελληνικής οικονομίας. Σε αυτό το πλαίσιο είναι αναγκαίο να δρομολογηθούν άμεσα μεταβολές στο σύγχρονο μοντέλο διάρθρωσης και λειτουργίας του Ομίλου. Τροχοπέδη στην προοδευτική ανασυγκρότηση του Ομίλου με νέα και καταρτισμένα στελέχη αποτέλεσε και αποτελεί ο νόμος 3833/2010 άρθρο 11 παρ. 1.
Σύμφωνα με τα παραπάνω κρίνεται αναγκαία η ορθή και πλήρης αξιοποίηση του υφιστάμενου εργατικού δυναμικού του Ομίλου, αλλά και η αλλαγή του προαναφερόμενου νομοθετικού πλαισίου που αφορά την αναλογία των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών του μόνιμου προσωπικού και του προσωπικού με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου στους φορείς της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3812/2009, με το οποίο δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος συνολικά από την αναλογία ένα προς πέντε (μία πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις), στο σύνολο των φορέων.
Για παράδειγμα στην περίπτωση του ΑΔΜΗΕ Α.Ε. καταγράφεται το γεγονός της έλλειψης έμπειρων στελεχών (μηχανικοί κ.α.) με αποτέλεσμα τα έργα και οι απαιτούμενες επισκευές δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας καθυστερούν να υλοποιηθούν. Επομένως, η ανασυγκρότηση των δικτύων διανομής πρέπει να γίνει με γνώμονα την αναβάθμιση του δικτύου, με σκοπό την μείωση των απωλειών γραμμής και την θωράκισή τους έναντι των επιπτώσεων λόγω κλιματικής αλλαγής.
Επίσης, στην περίπτωση του ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. έχουν γίνει στο παρελθόν λαθεμένες οικονομικά επιλογές επικαλούμενες τις σχετικές Κοινοτικές Οδηγίες, στις οποίες περιλαμβάνονται μέτρα για το νομικό διαχωρισμό της διαχείρισης των δικτύων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας από τις δραστηριότητες παραγωγής και προμήθειας. Κατά τον διαχωρισμό του ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. με τη ΔΕΗ Α.Ε. υπήρξαν λάθη στον σχεδιασμό τα οποία αποτυπώθηκαν εν τέλει και στην ίδια την χωροθέτηση των νέων λειτουργιών που προέκυψαν από αυτόν. Ειδικότερα ενώ η ΔΕΗ Α.Ε. έχει κτιριακό απόθεμα που της επιτρέπει να φιλοξενήσει τις δραστηριότητες του ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. (σύμφωνα και με την κοινοτική οδηγία η οποία αναφέρεται σε διακριτές εισόδους των εταιρειών και όχι στην ανάγκη αυτόνομων κτιριακών μονάδων), ο ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. μίσθωσε επαγγελματικό ακίνητο στην πόλη των Αθηνών στη συμβολή των οδών Περραιβού 20 & Καλλιρρόης 5 για τα κεντρικά του γραφεία ενώ θα μπορούσε να στεγαστεί σε ιδιόκτητα ή ήδη μισθωμένα ακίνητα του Ομίλου ΔΕΗ Α.Ε. περιορίζοντας το λειτουργικό κόστος. Σημειώνεται ότι αυτό δεν συμβαίνει μόνο στα κεντρικά γραφεία του ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. αλλά και σε άλλες κτιριακές υποδομές του Ομίλου ΔΕΗ Α.Ε.
Στο ζήτημα της μηχανοργάνωσης του Ομίλου ΔΕΗ Α.Ε. καταγράφηκαν και συνεχίζουν σημαντικά προβλήματα από την εφαρμογή των νέων μηχανογραφικών συστημάτων (έκδοση λογαριασμών, μετρήσεις καταναλώσεων κ.ά.). Στο παρελθόν, όταν το λογισμικό ήταν ενιαίο για όλο τον Όμιλο, υπήρχε καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτή σε ένα και μόνο σημείο. Άλλωστε η τηλεφωνική εξυπηρέτηση των καταναλωτών μέσω του 11770 δεν δύναται επ’ ουδενί να υποκαταστήσει την φυσική εξυπηρέτηση και επικοινωνία με την εταιρεία. Μετά τον διαχωρισμό του λογισμικού, ο καταναλωτής πολλές φορές αναγκάζεται για να εξυπηρετηθεί να μεταβαίνει σε πλήθος διαφορετικών γραφείων με αποτέλεσμα τη δυσαρέσκεια και τον εκνευρισμό του που προκαλείται και από τη μη άμεση και ορθή εξυπηρέτηση των αναγκών του. Εν ολίγοις από μια απλοποιημένη διαδικασία μεταβήκαμε σε μια άκρως δυσλειτουργική και γραφειοκρατική διαδικασία. Θα μπορούσε να διατηρηθεί το υφιστάμενο μηχανογραφικό σύστημα με τις κατάλληλες μεταβολές, εκσυγχρονισμό και προσαρμογές του ώστε να είναι συμβατό με τις κοινοτικές οδηγίες χωρίς να επιβαρύνεται υπέρμετρα ο καταναλωτής αλλά και οι εργαζόμενοι του Ομίλου.
Όσον αφορά την τηλεμέτρηση (μέτρηση κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας εξ αποστάσεως), η πιλοτική εφαρμογή της οποίας ξεκίνησε το 2008 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, αξίζει να πούμε ότι ενώ έχει κάποια θετικά στοιχεία παρόλα αυτά η πλήρης εφαρμογή της θα δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα. Στους καταναλωτές θα υπάρξει χρηματιστικοποίηση της τιμολογιακής πολιτικής από το γεγονός ότι η μοναδιαία χρέωση θα γίνει ωριαία σύμφωνα με τις απευθείας ανά ώρα μετρήσεις. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η μεσαία και χαμηλή οικιακή κατανάλωση να επιφορτιστεί με περαιτέρω αύξηση των τιμολογίων σε αντίθεση με μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα. Για παράδειγμα θα μπορεί η εκάστοτε Διοίκηση της ΔΕΗ Α.Ε. με τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Υπουργείου και προφασιζόμενοι τις ωριαίες καταναλώσεις μεταξύ 17:00-22:00, οι οποίες καταγράφουν μεγάλη ζήτηση των νοικοκυριών, να ορίσει ακριβότερη τιμολόγηση σε αντίθεση με τις πρωινές ώρες 08:00-14:00 κατά τις οποίες οι περισσότεροι οικιακοί καταναλωτές δεν βρίσκονται στην οικία τους. Προβλήματα θα υπάρξουν και στην ολοκλήρωση της εσωτερικής μας αγοράς και άρα στη βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας καθώς η εν λόγω εφαρμογή συνιστά μια ακόμη εισαγόμενη τεχνολογία η οποία δεν θέτει τις βάσεις για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας μας. Δυνητικά θα ήταν σημαντικά καλύτερη επιλογή η αντικατάσταση των παλαιών μετρητών αναλογικής τεχνολογίας (οι οποίοι αντιπροσωπεύουν προσεγγιστικά το 95% επί του συνόλου) με νέας γενιάς ψηφιακής τεχνολογίας μετρητές που δύναται να παραχθούν κατόπιν σχεδιασμού και προγραμματικών συμφωνιών με εταιρείες δημόσιες (όπως η ΕΛΒΟ για παράδειγμα) και ιδιωτικές που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια και οι οποίες θα παράγουν εγχώρια τεχνογνωσία (η οποία κατόπιν δύναται να εξαχθεί σε τρίτες χώρες) αλλά και συνολικά θα βοηθήσουν στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας (δημιουργία πραγματικών θέσεων εργασίας, αξιοποίηση επιστημονικού δυναμικού της χώρας, συνέργεια με ΑΕΙ, μείωση ελλείμματος εμπορικού ισοζυγίου κ.ά.). Αντί των προαναφερομένων μέχρι πρόσφατα πριμοδοτούνται οι εισαγωγές μετρητών ψηφιακής τεχνολογίας από τρίτες χώρες π.χ. Τυνησία.
Σημειώνεται ότι η σύγχρονη αναδιάρθρωση του ομίλου της ΔΕΗ Α.Ε. θα πρέπει να υλοποιηθεί και για την μείωση των εκπομπών αερίων και την μεγαλύτερη διείσδυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), όπως μπαίνει υποχρέωση και από τις κλιματικές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η διείσδυση των ΑΠΕ είναι στο 20% της συνολικής ζήτησης της ενέργειας μέχρι το 2020 και ανεβαίνει σε τουλάχιστον 27% για το 2030. Αυτό σημαίνει παραγωγή από ΑΠΕ περίπου >35% για το 2020 (σήμερα για το 2014 στο διασυνδεμένο σύστημα είναι 16,77%) και βέβαια σε παραγωγή από ΑΠΕ στα επίπεδα του 50% για το 2030.
Κατόπιν των προαναφερθέντων, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να αναδιοργανωθεί εκ βάθρων, σύγχρονα και προοδευτικά ο Όμιλος ΔΕΗ Α.Ε. με στόχο την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος, τη μείωση των εκπομπών αερίου και της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας;
2.Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να στελεχωθεί με το απαιτούμενο προσωπικό ο Όμιλος ΔΕΗ Α.Ε. αλλά και να αξιοποιηθεί ορθά και αποδοτικά το υφιστάμενο δυναμικό με τρόπο που να του επιτρέπει την ολοκληρωμένη λειτουργία του αλλά και να αρθούν οι στρεβλώσεις που καθημερινά επιβαρύνουν το κοινωνικό σύνολο;
3.Προτίθεται να περιορίσει το λειτουργικό κόστος εταιρειών του ομίλου που μισθώνουν ακίνητα ιδιωτών ή εταιρειών ενώ θα μπορούσαν να στεγάζονται σε υφιστάμενα ιδιόκτητα ή ήδη μισθωμένα ακίνητα του Ομίλου ΔΕΗ Α.Ε.;
4. Ποιο είναι το μίσθωμα (ανά ακίνητο σε μηνιαία βάση) και εν τέλει το λειτουργικό κόστος από τη μίσθωση κτιρίων που δεν ανήκουν ήδη στον Όμιλο ΔΕΗ Α.Ε.;
5. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να αναπτυχθεί η εγχώρια παραγωγή και τεχνογνωσία υποδομών που είναι αναγκαίες για τη λειτουργία του Ομίλου ΔΕΗ Α.Ε.;
6. Προτίθεται να εξετάσει τη δυνατότητα να προβεί σε προγραμματικές συμβάσεις για την παραγωγή και προμήθεια μετρητών από επιχειρήσεις δημοσίου ή ιδιωτικού συμφέροντος που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια;
7. Έχουν γίνει σχετικές αναλύσεις κόστους-οφέλους που έχουν οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι είναι αποδοτικότερη οικονομικά και τεχνολογικά η εισαγωγή μετρητών μέχρι και σήμερα από τρίτες χώρες;
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
- Οικονομικών
- Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΘΕΜΑ: Προβλήματα σχετικά με τη Σύνταξη Εθνικού Κτηματολογίου.
Η επιδίωξη μιας ενδογενούς ανάπτυξης έχει άμεση σχέση με την κατάρτιση του Κτηματολόγιου, καθότι αποτελεί αναγκαίο εργαλείο αξιόπιστης χάραξης και άσκησης πολιτικών γης, ενώ αναμένεται να συμβάλει και στην προσέλκυση επενδύσεων .Συνεπώς, όχι μόνο η «μνημονιακή» υποχρέωση ολοκλήρωσης του Κτηματολογίου έως το 2020, αλλά και η ίδια η πραγματικότητα, επιβάλλουν την εξαιρετική επιτάχυνση της διαδικασίας.
Τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να ολοκληρωθεί ποσοστό μεγαλύτερο από το 60% του έργου - στόχευση εξαιρετικά αισιόδοξη αν αναλογιστεί κανείς ότι χρειάστηκαν περισσότερα από 15 χρόνια για να τελειώσει η κτηματογράφηση περίπου του 1/5 της χώρας. Πολύτιμος χρόνος έχει χαθεί ανά τις δεκαετίες σε διαδικασίες ανάθεσης μελετών, σε ανεύθυνες αντικαταστάσεις διοικήσεων, σε αστοχίες χρονοδιαγραμμάτων, που με τη σειρά τους οδήγησαν σε κατασπατάληση δημόσιου χρήματος και σε μεγάλα προβλήματα χρηματοδότησης.
Την ίδια στιγμή, πλήθος είναι τα σφάλματα που καθημερινά ανακύπτουν κατά το στάδιο της κτηματογράφησης, αφενός μεν διότι το Δημόσιο δεν υποχρεούνταν να δηλώσει την περιουσία του, αφετέρου δε διότι οι ιδιώτες δεν υποχρεούνταν σε κατάθεση τοπογραφικών. Σφάλματα που η «ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ» και οι κατά τόπους κτηματολογικές υπηρεσίες καλούνται να επιλύσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα: Χιλιάδες ακίνητα αποτυπωμένα σε λανθασμένες γεωγραφικές θέσεις ή δίχως τοπογραφικές δηλώσεις, αποκλίσεις μεταξύ δηλώσεων και πραγματικών μεγεθών, μεγάλο ποσοστό αδήλωτων εκτάσεων και αιγιαλού με ευθύνη του Δημοσίου. Όλα τα παραπάνω ισοδυναμούν µε μεγάλες καθυστερήσεις, ενώ ταυτόχρονα εγκυμονούν συνεχώς νέους κινδύνους αποζημιώσεων και νομικών περιπετειών μεταξύ Δημοσίου και ιδιωτών.
Δεδομένου ότι, ζητούμενο είναι ένα αξιόπιστο σύστημα το οποίο θα μπορεί να εγγυηθεί µε ασφάλεια τις συναλλαγές των ακινήτων - στη μόνη χώρα της Ευρώπης που δεν διαθέτει κτηματολόγιο -απαιτείται μια διαδικασία σοβαρή, ρεαλιστική και καλά προετοιμασμένη.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι αρμόδιοι κκ Υπουργοί:
Είναι εφικτή η περάτωση του έργου εντός του χρονικού πλαισίου που τίθεται και παρά τα κενά στη χρηματοδότηση; Σε ποια φάση ολοκλήρωσης του έργου βρισκόμαστε και ποια είναι τα τελευταία δεδομένα σχετικά με το ζήτημα της χρηματοδότησης;
Παρότι υπάρχουν και η τεχνογνωσία και το επιστημονικά άρτιο στελεχιακό δυναμικό ανά την Ελλάδα, ο φόρτος εργασίας είναι δυσβάσταχτος και το προσωπικό σε πολλές περιπτώσεις αδυνατεί να ανταπεξέλθει. Προτίθεστε να λάβετε μέτρα για τη βελτίωση της οργάνωσης και διοίκησης του έργου με στόχο την όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών καθώς και την επιτυχή ολοκλήρωση των εργασιών; Ειδικότερα, προβλέπετε στοχευμένη ενίσχυση της στελέχωσης των κτηματολογικών γραφείων;
Τα σφάλματα στο στάδιο της κτηματογράφησης, για τις περιοχές όπου αυτή έχει ολοκληρωθεί αντιμετωπίζονται κυρίως από τα κατά τόπους κτηματολογικά γραφεία, τα οποία γίνονται δέκτες πληθώρας παραπόνων και δυσεπίλυτων προβλημάτων. Επιπλέον, οι όποιες μεταβολές έχουν πολλαπλό κοινωνικό και οικονομικό κόστος, αφού στις πλείστες των περιπτώσεων οι ιδιοκτήτες αναγκάζονται να προσφύγουν στα δικαστήρια και να επιβαρυνθούν με αμοιβές δικηγόρων και τοπογράφων. Ασφαλώς υπάρχει η ανάγκη ταχείας ολοκλήρωσης του κτηματολογίου, όμως αυτή θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστη, κάτι που - με τα έως τώρα δεδομένα - δεν διασφαλίζεται Δημόσιο πιθανά θα απολέσει σημαντική περιουσία αν δεν σπεύσει να προβεί σε σωρεία διορθώσεων και αγωγών, καθώς επίσης ιδιώτες θα ζημιωθούν είτε από άλλους ιδιώτες, είτε από το Ελληνικό Δημόσιο. Με βάση αυτά, κρίνετε σκόπιμη την παράταση της προθεσμίας για την απαραίτητη διόρθωση των λαθών στις ήδη κτηματογραφημένες περιοχές και πέραν του 2018; Υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να γίνουν διορθώσεις δίχως κόστος για τους πολίτες – κόστος που σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνά την αξία ακινήτων ή κτημάτων που διακυβεύονται; Με ποιους (θεσμικούς, διοικητικούς, τεχνικούς) τρόπους προτίθεται η «ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ» να αντιμετωπίσει τα σχετικά ζητήματα, και σε τι χρονοδιαγράμματα;